ervaring KLX650?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
JaspeRRRRR!!

Hallo,

De KLX 650 lijkt mij een pittig offroadmotortje.
Zijn hier mensen met ervaring met deze motor?
Is ie bijv. ook geschikt om de snelweg mee op te gaan?
Ik kan er niet echt uitgebreide revieuws van vinden...

Jasper
schildertje
Contacteer:

Beetje zwaar maar je kan er prima mee rond komen, heb op zo één mijn offroad carriëre weer opgepakt met een modderritje in Ruurlo, en nog een setje sm wielen eronder gehad, echt mooi werk dan.
Snelweg is met een offroad geen lolletje, maar goed, alles kan :D
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
wiel

hier ook een klx 650 gehad ongeveer 10 jaar geleden een fijne goede motor een beetje te vergelijken met een xr 600 vrij zwaar genoeg vermogen voor off road ritten een prima motor op de cross baan zou ik voor een iets lichtere motor gaan.
ik heb in ieder geval veel plezier aan de kawa beleeft.
ktm 300 2011
frans

Ik heb nog steeds zo'n Kawa, met veel plezier (al komt ie veel te weinig buiten)
Bijzonder betrouwbaar, niet te duur in onderdelen.

Neem wel een KLX650R en laat de KLX650C maar staan.

Succes met zoeken.

gr v Frans
JaspeRRRRR!!

Oke bedankt,
Heb je er veel onderhoud aan? Vervang je de zuiger wel eens?
En waarom de R en geen C ?

Jasper
frans

Alleen het normale onderhoud. Distrbutieketting is een item waar de nodige aandacht bij moet blijven omdat de automatische spanner weleens vergeet dat ie automatisch moet zijn. Verder schijnt het automatische kleplichtersysteem nogal eens voor problemen te zorgen (heb ik in 15 jaren tijd nimmer last van gehad overigens.)
Zuiger gaat erg lang mee. Verder onderhoud gaat zitten in het normale werk. Zorg er vooral voor -net als bij andere merken- dat de lagers en bussen van het linksysteem van de achtervering goed in het vet blijft.
De "C" uitvoering zou ik laten staan omdat dit geen enduromotor is. Is een echte offroad met electrische starter en brengt ook vele kilo's meer in de schaal vanwege allerlei overbodige zaken zoals een cockpit met toerenteller, duovoetsteunen, etc etc.
Wil je meer lezen over de KLX, zoek dan het duitse forum, bijzonder veel info te vinden daar.

gr v Frans
Plaats reactie