Gezocht: boutje met magneet in de kop

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo

Hoi Biggers,

Ik wil op mijn brommer een fietsteller aansluiten om afstanden / snelheid te meten en ik ben daarbij op zoek naar een boutje met een magneet in de kop.

Weet iemand waar ik die kan kopen ?

LEO
Ouwe Reus

Een van de bouten van de remschijf vervangen door: http://www.ebay.nl/itm/Trail-Tech-Vapor ... 3a6307aca4.

Heb deze gebruikt in combinatie met een "fietscomputer", maar deze is kapot gegaan toen ik boven de 100km/uur reed :|
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
de antrapper

8) Ik heb een kastdeurmagneetsluitingklipjehouder (3X WW) gesloopt en de magneet met 2 komp. lijm
op de naaf geplakt, heeft tot nu toe bij alle brommers gewerkt.
En als je een grotere magneet gebruikt, kan de afstand naar de opnemer flink groter zijn.
Kosten? : een keukenkastje wat niet meer dicht wil :mrgreen:
HansD

tip ;sloop het uit een kastje van de buren
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

Hoi Ouwe Reus en Antrapper,

Dankzij jullie tips hebbik gevonden dat zo`n boutje met magneetje gevonden kan worden op Inet onder "Magneetschroeven" en die ga ik bestellen als de tip van Antrapper niet werkt voor mij want gleuf ut ofnie zo`n kastdeurmagneetsluitingklipjehouderdingetje zat nog aan de binnenkant van een keukenkastje uit de tijd dat onze Mastino alle deurtjes openmaakte.

Dinsdag even 2Klijm proberen te scoren en kijken of dit technisch wonder zichzelf niet aan de naaf vast lijmt :wink:
dizze lijkt me wel wat
LEO
erwindob

die is inderdaad prima.

superlijm (2 sec. lijm) komt los bij een graad of 60 en afhankelijk van je remschijf en waar je plakt gaat dat dus niet.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Leo

erwindob schreef:die is inderdaad prima.

superlijm (2 sec. lijm) komt los bij een graad of 60 en afhankelijk van je remschijf en waar je plakt gaat dat dus niet.
THX! voor de tip. Daar zou ik totaal niet bij stil gestaan hebben. :oops:

Heb ik nog meteen een vraagje erachteraan;
Ik wil 2 fietstellers gaan plaatsen. 1 voor de afstand en 1 als snelheidsmeter ( tevens backup )
Zal ik dan 2 opnemers langs elkaar plaatsen of kan 1 opnemer voor 2 tellers tegelijk werken ?

LEO
zappa.suzuki

? Een fietsteller geeft altijd de snelheid aan en een ander veld naar keuze, zoals totaal of dagteller dus 1 is genoeg, als je er toch 2 wil dan heb je ook 2 opnemers nodig.

En ik gok dat je een extra lang snoer nodig hebt, zijn bij bepaalde merken gewoon te koop

Edit, als je deze nog kan krijgen dan heb je de ideale http://www.fietscomputershop.nl/nl/cordo-crd-12.html , heeft naviplus, extra dagteller die met 1 druk op nul gaat, das makkelijk voor roadbook rijden, lang snoer van Sigma die erbij past is de rear wheel sensor BC 1606L art nr 00406
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo

zappa.suzuki schreef:? Een fietsteller geeft altijd de snelheid aan en een ander veld naar keuze, zoals totaal of dagteller dus 1 is genoeg, als je er toch 2 wil dan heb je ook 2 opnemers nodig.
THX. Dat wordt dus dringen geblazen aan het voorwiel. :wink:
zappa.suzuki schreef: En ik gok dat je een extra lang snoer nodig hebt, zijn bij bepaalde merken gewoon te koop.
Naast de de 2K lijm wilde ik idd ook wat extra draad scoren en daarna lekker solderen thuis.
zappa.suzuki schreef:...Edit, als je deze nog kan krijgen dan heb je de ideale ...........
Het was wederom 2 halen 1 betalen dag bij de action en ik heb een diepteinvestering gedaan van 5 euro.
Vandaar de luxe van 1tje voor de afstand en 1 voor de snelheid ( en backup )

LEO
de antrapper

8) Ik zou denken dat 1 magneet beide opnemers wel een puls kan geven,
ik zou de opnemers eens met tape aan elkaar plakken, en er een magneet langs aaien :D
En dan kie'n wate dot :P
Leo

Keukenkastje magneetje vast ge2Klijmd ( €8,95 Bison en na opening 24 maanden houdbaar ) op de naaf, de draad van de fietsteller verlengd en de teller links op het stuur geplaatst direkt langs mijn handvat omdat bleek dat de afstandsteller van de action fietsteller met 1 druk op de knop "nulde" en dat was een mooie meevaller voor die paar euri !

Helaas hebbik de verlenging van de kabel binnen 10cm van de sensor gedaan en dat betekent dat iedere plas water waar ik door knal de verbinding getest wordt op doorlekken omdat ik ook geen krimkousje had :oops: . Ik ga de 2e fietsteller vast goed verlengen voor het moment dat de 1e het begeeft.
Leergeld zullen we maar zeggen.

Zondag is de shakedown.
de antrapper

8) Wel met je mond open rijden, als het magneetje losschiet
is niet meteen je hele gebit in puin :mrgreen:

HansD
Leo

Testrit:

Voorwielomtrek gemeten en middels bijgeleverde werkinstructie omgerekend naar de juiste 2.9 maar toch geeft de fietsteller aan dat ik 50km rij en het "hoe hard rijdt u" bordje geeft 80 aan :lol:

Iemand een idee ?

LEO
BIG88

wielomtrek is een dotje verf op de band, motor verplaatsen, meten tussen verfplekjes op straat.

heb je wel het voorwiel gemeten :lol:
have BIG fun

D.F.M.T.
de antrapper

8) Aanbieding uit Amerika? :mrgreen:
Leo

Afstand is met straatkrijt door de kids gemeten via de tractorwielen van boer Harms hier om de hoek en ze kwamen op 8 kilometer omtrek en dat maal pie(no) en gedeeld door pietagorask = 2.9 zoals in de bijgeleverde engelse rubbisch bijsluiter staat.

Ik heb mijn prototype net nog eens van alle kanten bekeken en het lijkt erop dat het magneetje maar net de sensor "raakt".

Vandeweek een nieuwe houder voor de sensor maken zodat het magneetje over de gehele lengte langs de sensort scheert.

LEO
de antrapper

8) Ik bedoel staatie niet op Mijlen :D

50 mijl is ong 80 km :toost:
Leo

RTFM maar nu met leesbril op

Afbeelding

Dit moet ik nog vele meetings / BBQ`s / ritjes aanhoren vrees ik

LEO
de antrapper

8) Yep :mrgreen: