dunlop geomax

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
roen

ik ben toe aan een nieuwe achterband. altijd met trackmaster gereden.
daar ben ik wel tevreden over. nu hoor ik ook wel goede ervaringen over de dunlop geomax serie.
maar is de geomax enduro de enige band met goedkeuring voor de openbare weg?
die noppen zijn maar 13mm.
gassen

Deze voldoet aan de FIM regels (wedstrijdgebruik), vandaar de nophoogte.
Qua profiel lijkt de Geomax Enduro wel erg veel op de Kenda K760. Kijk ook eens naar de AC10 van Michelin.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Joop

gassen schreef:Deze voldoet aan de FIM regels (wedstrijdgebruik), vandaar de nophoogte.
Qua profiel lijkt de Geomax Enduro wel erg veel op de Kenda K760. Kijk ook eens naar de AC10 van Michelin.
De Kenda bevalt mij altijd erg goed :D ; mijn laatste nieuwe band was een nieuwe Michelin AC10 welke ook erg goed beviel :D
RichardD

beetje laat maar ik zal mn ervaring delen,
ik heb met zowel de kenda trackmaster als met de ac-10 en nu de dunlop geomax gereden,
mijn persoonlijke ervaring: na de trackmaster heb ik een AC-10 gemonteerd, en vind de AC-10 veel fijner en voorspelbaarder
na de AC-10 een dunlop Geomax erop, en merk weinig verschil in het losse zand, op harde ondergrond hetzelfde verhaal, op asfalt voelt de geomax wel zeer goed aan wanneer je de grens bereikt en best veel grip
tevens heb ik het idee dat de geomax iets duurzamer is.
IRC vulcanduro kan ik niet mee uit de voeten, is me te hard compound, ik heb hem vervangen terwijl hij net aan half op was.

als volgende band wil ik de michelin enduro comp IV nog eens proberen.

ik denk dat je het beste zelf kan proberen wat je fijn vind, het is maar net wat je het beste ligt
Plaats reactie