Na de site bekeken te hebben, hen ik de plaatjes even op een rij gezet.
Met de adsl 40KB/s duurt het ongeveer 2,5 minuut.
Prachtige plaatjes, turkije het enduro land bij uitstek.
http://home.planet.nl/~annev040/yoshimoto.html
Jan-egbert
Yoshimoto
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
kwijl kwijl kwijl
leve de elec starters
Wow echt mooie foto's JE
Ik krijg heimwee.
Al 3 jaar niet meer bij Sönke geweest
Doe hem de groeten als je hem (of Nese) spreekt en zeg hem dat ik nog steeds elke dag aan Turkije denk en er weer terug kom als de kids mee kunnen.
http://www.yoshimoto.de/c-inter/sites/g ... ds/ro.html
Al 3 jaar niet meer bij Sönke geweest
Doe hem de groeten als je hem (of Nese) spreekt en zeg hem dat ik nog steeds elke dag aan Turkije denk en er weer terug kom als de kids mee kunnen.
http://www.yoshimoto.de/c-inter/sites/g ... ds/ro.html
Prachtig gewoon,
mag ik is wat meer info over zo'n ritten zoals tijduur,hoeveel km's per dag,waar overnachten enzo??
zoiets moet ik toch ook ooit nog is doen,gewoon machtig!!!
mag ik is wat meer info over zo'n ritten zoals tijduur,hoeveel km's per dag,waar overnachten enzo??
zoiets moet ik toch ook ooit nog is doen,gewoon machtig!!!
Ik ben enkele maanden geleden geweest, en ook ik heb genoten!
Het is volledig georganiseerd, en je rijdt steeds naar een nieuw hotel toe. Dagelijks ca. 150 km, zuivere rijtijd 4 uur (op de boordcomputer, uiteraard doe je er een stuk langer over door pauzes). Zwaarte wordt door de voorrijder aangepast aan de groep.
Erg leuk is ook de reactie van de lokale bevolking. Op grote delen van de route is de Yoshimoto groep de enige afwisseling, en ze zijn erg enthousiast. Wat ook opviel was de de motoren (splinternieuwe Husabergs plus KTM's van enkele jaren oud) *nooit* op slot stonden.
Wat beter kan, is (voor mij persoonlijk) het contact met de voorrijder: voor beginners als mezelf zou er wat meer coaching mogen zijn dan de 'zie maar hoe je erdoor komt' houding die hij meestal had. Niet dat er onmogelijke passages tussen zaten, maar soms helpt het als je gewaarschuwd bent of wat rij-tips krijgt.
Het is volledig georganiseerd, en je rijdt steeds naar een nieuw hotel toe. Dagelijks ca. 150 km, zuivere rijtijd 4 uur (op de boordcomputer, uiteraard doe je er een stuk langer over door pauzes). Zwaarte wordt door de voorrijder aangepast aan de groep.
Erg leuk is ook de reactie van de lokale bevolking. Op grote delen van de route is de Yoshimoto groep de enige afwisseling, en ze zijn erg enthousiast. Wat ook opviel was de de motoren (splinternieuwe Husabergs plus KTM's van enkele jaren oud) *nooit* op slot stonden.
Wat beter kan, is (voor mij persoonlijk) het contact met de voorrijder: voor beginners als mezelf zou er wat meer coaching mogen zijn dan de 'zie maar hoe je erdoor komt' houding die hij meestal had. Niet dat er onmogelijke passages tussen zaten, maar soms helpt het als je gewaarschuwd bent of wat rij-tips krijgt.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
wie had je als voorrijder?
Mijn ervaring met ze is namelijk totaal anders.
Nu moet ik zeggen dat ik de extreme tours en de adventure tours nogal van elkaar verschilden. Ik denk dat een off-road light of adventure tour goed past bij de all-road rit rijder, terwijl de extreme aansluit bij wat de crossers en enduro rijders zoeken.
Bovendien is het moeilijk om een groep samen te stellen die gelijkwaardig is qua rij ervaring en als er 5 crossers en 1 all roader mee rijden gaat het al snel nogal hard.
Dat is ook de reden dat ik de laatste jaren meestal een motor huur en zelf een beetje op pad ga. gelukkig heb ik een postduiven instinct en weet ik redelijk mijn weg te vinden. Bovendien heb ik een flink aantal woorden turks geleerd.
De laatste paar keer ben ik nog een dagje mee geweest met de crossers, maar dat vind ik maar 1 dag leuk.
Mijn ervaring met ze is namelijk totaal anders.
Nu moet ik zeggen dat ik de extreme tours en de adventure tours nogal van elkaar verschilden. Ik denk dat een off-road light of adventure tour goed past bij de all-road rit rijder, terwijl de extreme aansluit bij wat de crossers en enduro rijders zoeken.
Bovendien is het moeilijk om een groep samen te stellen die gelijkwaardig is qua rij ervaring en als er 5 crossers en 1 all roader mee rijden gaat het al snel nogal hard.
Dat is ook de reden dat ik de laatste jaren meestal een motor huur en zelf een beetje op pad ga. gelukkig heb ik een postduiven instinct en weet ik redelijk mijn weg te vinden. Bovendien heb ik een flink aantal woorden turks geleerd.
De laatste paar keer ben ik nog een dagje mee geweest met de crossers, maar dat vind ik maar 1 dag leuk.
Ro,
Ik had Florian als voorrijder, die was net weer terug. Misschien klikte het persoonlijk niet...
De groep was het probleem niet: het was een heel kleine groep, met onervaren rijders. Ik zat qua ervaring en snelheid mooi in het midden.
Ik had het leuker/nuttig gevonden als we na elke break even een korte voorbeschouwing hadden gehad van wat er komen ging met eventueel wat inspraak in de route. En ook wat tips: waarvoor uitkijken, de kneepjes van het vak. Als ik er naar vroeg kreeg ik meestal een onverschillig antwoord.
Het was een adventure tour, voor sommigen hoort het waarschijnlijk bij het avontuur. Wat ik van Florian begreep zijn dat de meest populaire tours, waarschijnlijk ook de reden dat ze nu in de winter uitwijken naar Alanya of Antalya.
Ik had Florian als voorrijder, die was net weer terug. Misschien klikte het persoonlijk niet...
De groep was het probleem niet: het was een heel kleine groep, met onervaren rijders. Ik zat qua ervaring en snelheid mooi in het midden.
Ik had het leuker/nuttig gevonden als we na elke break even een korte voorbeschouwing hadden gehad van wat er komen ging met eventueel wat inspraak in de route. En ook wat tips: waarvoor uitkijken, de kneepjes van het vak. Als ik er naar vroeg kreeg ik meestal een onverschillig antwoord.
Het was een adventure tour, voor sommigen hoort het waarschijnlijk bij het avontuur. Wat ik van Florian begreep zijn dat de meest populaire tours, waarschijnlijk ook de reden dat ze nu in de winter uitwijken naar Alanya of Antalya.
Maurice
Smullen met al dat lekkers!!
Ziet er geweldig uit; doet me gelijk denken aan de twee keer dat ik bij Johan van der Wal in Andorra een weekje in de Pyreneëen heb gereden
Is er misschien iemand die zowel in Turkije als in Andorra heeft gereden en ze allebei kan vergelijken? Lijkt me interessant
Arnaud
Ziet er geweldig uit; doet me gelijk denken aan de twee keer dat ik bij Johan van der Wal in Andorra een weekje in de Pyreneëen heb gereden
Is er misschien iemand die zowel in Turkije als in Andorra heeft gereden en ze allebei kan vergelijken? Lijkt me interessant
Arnaud
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Ro zei:
Jaa ik zou er ook onwijs nors van worden om daar de hele dag te rijden, met zo'n stelletje adventure gangers [/quote]Flo op een adventure tour
Die gozer kan onwijs rijden, maar is veel te nors.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Arnaud schreef:Smullen met al dat lekkers!!
Arnaud
Ben allebeide geweest. groot verschil.
Alp,
nu weten we nog niets meer ...
Verklaar je nader a.u.b.
Jo VdB
Verklaar je nader a.u.b.
Jo VdB
Inderdaad, da's het goede woord, "een echte Duitser, zei een van de mede rijders". Ik kan me voorstellen dat-ie geweldig in z'n element komt als hij ook een uitdaging krijgt, en "je er samen voor staat". Voor het babysit werk op een adventure tour is hij inderdaad te nors.de ex zot schreef:Flo op een adventure tour (...)
Die gozer kan onwijs rijden, maar is veel te nors.
Maar voordat deze discussie de boel overheerst: Het was erg leuk. Ik heb geen idee hoe de andere trips zijn (ik ben erg benieuwd naar de vergelijking), maar ik ben nu al bang dat het niet veel beter meer kan. Vooral de contacten met de lokale bevolking, waardoor ik me bijna een Parijs Dakar held voelde!
Maurice
Turkije / Andorra Turkije, de motortochten dan, het landschap is totaal anders, erg mooi, Klein Azie is het, het zijn tochten waarbij je elke avond een andere overnachtings plaats aandoet, Sonke is een gids die je echt laat genieten van de zeer vriendelijke bevolking onder weg alsmede van het enorme ruige turkse landschap, en je hebt de motor erbij. en het eten is turks dus totaal anders. Geweldig Mooi.Jo VdB schreef:Alp,
Verklaar je nader a.u.b.
Jo VdB
Andorra, trouwens je rijdt het meest in Spanje, het landschap van de Pyreneeen, meesstal je eigen motor, hier keer je elke avond weer terug naar het zelfde hotel, telkens smorgens en savonds een half uur door de drukke stad, het rijden is ook zeker mooi als ook het hotel en de Fam.Van de Wal is ook fantastisch.
ALP
-
Leuk om mezelf terug te zien op de foto's, o.a. op de twee foto's met springende fiets met als achtergrond de blauwe lucht bij het zoutmeer. Mijn zwager en ik zijn vorig jaar juni geweest en hebben ENORM lekker gereden. Ook onze groep was erg divers, voor mijn gevoel hebben de minder ervaren rijders inderdaad flink aan het stuur gehangen. Sonke hield rekening met de ervaren rijders, heeft voor ons zelfs een stuk extreme ingebouwd. Dus voor wat betreft babysit-rijden ...... dat herken ik helemaal NIET. Het was helemaal top en als het aan mij lag ging ik dit jaar weer!
Wat jij zwager???
Wat jij zwager???
dah zeede gei noch ..........
Hoe hebben jullie eigenlijk de vlucht naar Yoshimoto geregeld?
Welke maatschappij en kosten enzo. (vlieg liever geen Flash Air...)
Welke maatschappij en kosten enzo. (vlieg liever geen Flash Air...)
Ik heb geboekt via Memotours, de Nederlandse vertegenwoordiging voor Yoshimoto waar ik ook de rest geboekt heb.
De vlucht hebben ze in overleg met mij geregeld via OnurAir, omdat ik vrij laat boekte waren de goedkope en gerenommeerde vluchten vol. Ging verder prima, maar op de terugweg was ik overboekt. Samen met Memotours zit ik nog achter OnurAir aan.
Kostte iets van 300 Euro.
De vlucht hebben ze in overleg met mij geregeld via OnurAir, omdat ik vrij laat boekte waren de goedkope en gerenommeerde vluchten vol. Ging verder prima, maar op de terugweg was ik overboekt. Samen met Memotours zit ik nog achter OnurAir aan.
Kostte iets van 300 Euro.
Maurice
Echt schitterende foto's!
Zo maak je zelfs een crosser aan het kwijlen :p
Toch later als ik groot ben ook eens een enduromotortje aan schaffen
De enigste enduro ervaring die ik heb is bij mijn oom in Franrkijk op een 240 ha tellend akkerbouwbedrijf door de sproeislagen en eigen weggetjes knallen...
Zo maak je zelfs een crosser aan het kwijlen :p
Toch later als ik groot ben ook eens een enduromotortje aan schaffen
De enigste enduro ervaring die ik heb is bij mijn oom in Franrkijk op een 240 ha tellend akkerbouwbedrijf door de sproeislagen en eigen weggetjes knallen...
Suzuki RM 250 2002 Mickael Pichon
Hmm ruik ik daar een uitnodiging, misschien een idee om met een paar man eens te komen rijdenGuillaume schreef:De enigste enduro ervaring die ik heb is bij mijn oom in Franrkijk op een 240 ha tellend akkerbouwbedrijf door de sproeislagen en eigen weggetjes knallen...
Van mij mag je daar best langs komen Hij heeft er zelfs een vrij grote camping bij, waar enkel nederlandstaligen komen, maar ik denk dat het voor al die geoefende enuristen hier, daar weinig aan is. Al kun je daarna wel mooi op doortocht naar de Auvergne ofzo, daar kun je naar het schijnt wel mooi rijden.Guyke schreef:Hmm ruik ik daar een uitnodiging, misschien een idee om met een paar man eens te komen rijdenGuillaume schreef:De enigste enduro ervaring die ik heb is bij mijn oom in Franrkijk op een 240 ha tellend akkerbouwbedrijf door de sproeislagen en eigen weggetjes knallen...
Wij hebben de vlucht gewoon zelf bij een reisburo geboekt, scheelt toch best wel wat, wij waren zo'n 230 euro kwijt voor een retourtje.
Je geeft je vlucht gegevens door en ze komen je automatisch op het vliegveld ophalen. Perfect geregeld!!!
PS. Schilderke, als we geen huis gekocht zouden hebben zaten we er dit jaar weer! Als het aan mij lag!
Je geeft je vlucht gegevens door en ze komen je automatisch op het vliegveld ophalen. Perfect geregeld!!!
PS. Schilderke, als we geen huis gekocht zouden hebben zaten we er dit jaar weer! Als het aan mij lag!
Héérlijk zo'n KTM 2-takt !!!!!
Zijn er nog mensen die naar Yoshimoto gaan dit jaar. Met name de week vanaf 16 mei?
Ik en mijn maat gaan er voor. Ben zeer benieuwd.
Ik en mijn maat gaan er voor. Ben zeer benieuwd.