

Dus: Ga zo door!
Moderator: ghulst
ja want zonder krukas en bigend krijg je m niet aan de praat...folie schreef:Krukas en bigend zet je gewoon terug ?
Ik denk het niet, want dan zou je de verbrande gassen ook door de carburateur naar buiten persenmx jake schreef:nee hoor, je kleppen gaan al open al de zuiger nog omhoog gaat
de reden hiervoor is dat de kleppen max open staan als de zuiger weer omlaag gaat
Het is eerder zo dat de uitlaatgassen de inlaatgasstroom versnellen door een spoeleffect, een beetje net zoals bij een tweetakt. Daarom is er klepoverlap.Joop schreef: Ik denk het niet, want dan zou je de verbrande gassen ook door de carburateur naar buiten persen
Inderdaad... doorgaans is het kritieke punt tussen 20 en 30 graden voor BDP. De inlaat gaat dus al open voordat hij bij BDP is. De inlaat is daarmee ook veel critischer dan de uitlaat omdat die tegen de zuiger in beweegt. De uitlaat gaat met de zuiger mee omdat die pas opent na BDP.mx jake schreef:nee hoor, je kleppen gaan al open al de zuiger nog omhoog gaat
de reden hiervoor is dat de kleppen max open staan als de zuiger weer omlaag gaat