Zaterdag wezen shoppen bij die kennis met die motorsloperij maar helaas weinig big spul gevonden daar.
Het enige waar hij me aan kon helpen was een rempomp en een setje spiegels.
Nog wat motorzaken afgelopen maar ook nergens een stuur op voorraad
Gelukkig bedacht ik me nog dat een bevriende garagehouder hier in de buurt fanatiek enduro rijd en die had nog wel wat gebruikte spullen voor me.
Aan de kleur is wel te zien welk merk zijn voorkeur heeft
Het is wel een beetje vloeken in de kerk dat ktm oranje op een blauwe big maar ja gebruikt en voor weinig he.
Het stuur is van Renthal en moet eigenlijk een beetje omhoog want de beugels aan het stuur zitten maar een paar mm boven m'n tellers bij maximaal insturen.
Het kuipruitje moet ook nog wat materiaal prijs gaan geven want daar komen de beugels wel ruim tegenaan.
Nou nog ff ergens een paar remblokken vandaan zien te trekken en dan kan ik de weg weer op,ik ben weer een blij kind
Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
HansD dank.
Inderdaad komt er geen vonk.
Beide bobines laten opmeten. de kabels nagaan op breuken .
Do not like the work. Maar moet gedaan worden.
Fotos zijn van mijn rit naar "drie Kokro' Apoera Road. op 08.03.12
Grtn
Andre
Inderdaad komt er geen vonk.
Beide bobines laten opmeten. de kabels nagaan op breuken .
Do not like the work. Maar moet gedaan worden.
Fotos zijn van mijn rit naar "drie Kokro' Apoera Road. op 08.03.12
Grtn
Andre
- Bijlagen
-
- Drie Kokro 08.03.12 5.jpg (48.42 KiB) 3796 keer bekeken
-
- Drie Kokro 08.03.12 3.jpg (41.81 KiB) 3796 keer bekeken
-
- Drie Kokro 08.03.12 2.jpg (54.28 KiB) 3796 keer bekeken
-
- Drie Kokro 08.03.12 1.jpg (47.64 KiB) 3796 keer bekeken
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
kutterdekutterdekut...veertje gesprongen van de spanner. Kwam net van de rijksweg af...en poef, dat was het. Terug met de ANWB en gelijk maar begonnen het blok uit het frame te halen en deze om te ruilen met de andere Big die nu werkloos voor de deur staat. Dan kan ik later eens op mijn gemak de boel openmaken en kijken wat de schade is. Ik heb gelezen dat die aan de rechterkant eruit moet, echter heb ik wat moeite om de achterrem los te krijgen. Is het nou de bedoeling dat je de imbus losdraait die aan het begin van het rempedaal zit? Heb er al een imbus ingezet, maar is nogal zacht metaal en zie dat ik de boel zo verrot draai. Iemand nog een tip? Voor de rest lukt het aardig voor een non-techneut.
Grz van een chagrijnige Ed
Grz van een chagrijnige Ed
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
idd rechts er uit, en rempedaal moet los met de inbusbout.. kruipolie zn werk laten doen, flinke tik met de hamer op de inbussleutel en evt warm stoken..
Balen jongen! sterkte en suc6!
Balen jongen! sterkte en suc6!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Hij bedeolt die moer om te zien of je onsteking op tijd staat, je kan een grote bout met zijn kop erin zetten en dan twee moeren op de draad van die bout en goeie kant op draaien. Volgens mij is het makkelijker om de kap er in zijn geheel af te halen dan heb je gelijk overzicht en kan je overal bij voor wat betreft je nokkenas ketting etc.
Suc6 met het herstel!
Suc6 met het herstel!
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
ik doe ze altijd links eruit en dat gaat volgens mij net zo kut als rechts als je alleen bent, met z'n tweetjes gaat het naar links eruit ook simpel.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Edwin schreef:Frans....neem er nog 1'tje (rempedaal zit toch rechts) Maar ik neem de tip wel mee, want dat ding is idd ook verrot.
Edwin
Oef …je merkt het al geen Big meer en verleer het sleutelen al helemaal
Voor twee bigs en een peugot 406 nu wat anders gekocht met airco en bagageruimte voor de family. foto's volgen
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Nou ik rij weer
Vanavond de laatste loodjes gedaan,olie ververst,zeef schoongemaakt,ander achterwiel met iets betere band,ketting gesmeerd,de tank er weer op en nieuwe remblokken voor en de voorrem ontlucht.
Daarna het 1e ritje sinds 25 november en ik ben weer blij.
Ik ben minder blij met hoe al het tupperware nu op de motor zit,de dreun heeft toch meer impact gehad dan ik dacht want er is echt geen stuk plastic meer wat nog normaal aansluit.
Het onderste bevestigingspunt van de linkerzijkap onder het zadel bijvoorbeeld.
Die is afgebroken en tussen het afgebroken deel en de kap zit gewoon ruim 1 cm ruimte .
En zo is er bij ieder plastic deel wel iets,rare naden niet op gelijke hoogte liggen enz.
Het ding is van een nette status gedegradeerd naar een rodeostatus .
Als het saldo weer bijgetrokken is ga me maar is op het zand richten,daar heb ik het al tijden over maar het komt er maar niet van.
Iemand nog een suggestie hoe ik het stuur makkelijk omhoog krijg?
Het zit te laag en daardoor zitten de beugels om mijn hendels te hoog anders raken ze de tellers.
Grt Manus.
Vanavond de laatste loodjes gedaan,olie ververst,zeef schoongemaakt,ander achterwiel met iets betere band,ketting gesmeerd,de tank er weer op en nieuwe remblokken voor en de voorrem ontlucht.
Daarna het 1e ritje sinds 25 november en ik ben weer blij.
Ik ben minder blij met hoe al het tupperware nu op de motor zit,de dreun heeft toch meer impact gehad dan ik dacht want er is echt geen stuk plastic meer wat nog normaal aansluit.
Het onderste bevestigingspunt van de linkerzijkap onder het zadel bijvoorbeeld.
Die is afgebroken en tussen het afgebroken deel en de kap zit gewoon ruim 1 cm ruimte .
En zo is er bij ieder plastic deel wel iets,rare naden niet op gelijke hoogte liggen enz.
Het ding is van een nette status gedegradeerd naar een rodeostatus .
Als het saldo weer bijgetrokken is ga me maar is op het zand richten,daar heb ik het al tijden over maar het komt er maar niet van.
Iemand nog een suggestie hoe ik het stuur makkelijk omhoog krijg?
Het zit te laag en daardoor zitten de beugels om mijn hendels te hoog anders raken ze de tellers.
Grt Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Leo schreef:
We hebben je al zien rijden Frans ..................
Stuurverhogers
http://www.motorlook.nl/contents/nl/d16 ... motor.html
zit ff lekkerder
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Thnx voor de tips,die stuurverhogers kan ik zelf ook wel maken denk ik daar ga ik maar is ff over nadenken.
Grt Manus.
Grt Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Werd afgelopen weekend alweer door een gooilander die dacht dat de hele weg van meneer was over het hoofd gezien .
Dit keer liep het goed af en kon ik nog net overeind blijven na een noodstop .
Heb vanavond maar een paar extra lichtbronnen aan de big geknutseld.
Ik heb een philips dagrijlicht setje gemonteerd wat normaal gesproken voor de koekblikken bedoeld is.
Ik heb nog even schijnwerpers overwogen waar al ik al die bmw rijders met die voetenwarmers mee zie rijden hier maar was bang dat m'n big dan op een schele koe zou gaan lijken
De hoek waaronder ze zitten is me nog niet helemaal naar m'n zin,ze schijnen te ver naar binnen maar met de beugels die er standaard bij zitten kon ik niet veel,dat verander ik nog wel een keer.
Echt veel moeite om ze esthetisch verantwoord te monteren heb ik niet gedaan,na m'n bodemonderzoek is m'n big toch niet zo mooi meer dus een paar uitstekende lichtunits en wat boukopjes doen me niet zoveel.
Nu maar hopen dat de gooise veldwachters me niet gaan bekeuren voor lampen die niet standaard zijn en die zij niet begrijpen,
grt Manus.
Dit keer liep het goed af en kon ik nog net overeind blijven na een noodstop .
Heb vanavond maar een paar extra lichtbronnen aan de big geknutseld.
Ik heb een philips dagrijlicht setje gemonteerd wat normaal gesproken voor de koekblikken bedoeld is.
Ik heb nog even schijnwerpers overwogen waar al ik al die bmw rijders met die voetenwarmers mee zie rijden hier maar was bang dat m'n big dan op een schele koe zou gaan lijken
De hoek waaronder ze zitten is me nog niet helemaal naar m'n zin,ze schijnen te ver naar binnen maar met de beugels die er standaard bij zitten kon ik niet veel,dat verander ik nog wel een keer.
Echt veel moeite om ze esthetisch verantwoord te monteren heb ik niet gedaan,na m'n bodemonderzoek is m'n big toch niet zo mooi meer dus een paar uitstekende lichtunits en wat boukopjes doen me niet zoveel.
Nu maar hopen dat de gooise veldwachters me niet gaan bekeuren voor lampen die niet standaard zijn en die zij niet begrijpen,
grt Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
cool, ik heb op soortgelijke wijze richtinaanwijzers op mijn Triumph gemonteerd. ik vind dit goed uitzien. wettelijk is het in orde. ook op motoren mag dagrijverlichting zitten. hoogte lijkt me legaal en ze zitten hopelijk niet meer al 40 cm uit elkaar zodat dat ook goed is.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hey Manus,
Je wordt idd stukken beter gezien . Officieel mag een DRL alleen branden als de koplamp niet in werking is. Zodra het stadslicht/gedimd grootlicht wordt aangezet, moet de electronica van de DRL de DLR automatisch uitzetten. Maar al die berichten op het BIG forum over kromgereden motoren, kan je beter goed gezien worden (dus Xtra licht). Zelf heb ik ronde DRL's en de electronica met een (schakelbare) by-pass gemonteerd .
BIG groet,
Marco
Je wordt idd stukken beter gezien . Officieel mag een DRL alleen branden als de koplamp niet in werking is. Zodra het stadslicht/gedimd grootlicht wordt aangezet, moet de electronica van de DRL de DLR automatisch uitzetten. Maar al die berichten op het BIG forum over kromgereden motoren, kan je beter goed gezien worden (dus Xtra licht). Zelf heb ik ronde DRL's en de electronica met een (schakelbare) by-pass gemonteerd .
BIG groet,
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Bij mij branden ze idd continu,ik heb de draad die ze normaal gesproken uitschakeld niet aangesloten en dat laat ik ook zo.
Wat me alleen vandaag tijdens de rit naar huis opviel was dat als ik mijn rem vast houd dat na ongeveer 10 seconden het drl uitgaat.
Zodra ik optrek of gas geef gaat het weer branden.
Zou de laadspanning stationair te laag kunnen zijn om het drl te laten branden?
Ik heb dan gewoon het licht aan en hou de rem vast,dan gaat het uit,
grt Manus.
Wat me alleen vandaag tijdens de rit naar huis opviel was dat als ik mijn rem vast houd dat na ongeveer 10 seconden het drl uitgaat.
Zodra ik optrek of gas geef gaat het weer branden.
Zou de laadspanning stationair te laag kunnen zijn om het drl te laten branden?
Ik heb dan gewoon het licht aan en hou de rem vast,dan gaat het uit,
grt Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Met motor uit doen ze ook niets bij mij. Draait de motor, dan is er wel "licht". Direct na het starten van de motor floepen ze even aan. Zet ik met niet draaiende motor het grootlicht aan en uit, dan floepen de DRL's toch even aan. In het begin denk je dat er iets mis is, maar kennelijk zij het nogal (spannings-)gevoelige typetjes. Gaat in mijn gevalletje trouwens over (ronde) DevilEyes Dagrijverlichting.
Had toch nog wat plaatjes op de harddisk staan...
Had toch nog wat plaatjes op de harddisk staan...
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Ziet er ook netjes uit,mooi binnen de tank ik persoonlijk ben niet zo van de utistekende dingen.
Bij mij gaan ze ook pas tijdens het starten aan terwijl ze gewoon rechtstreeks op de accu zitten zonder tussenkomst van relais of iets dergelijks.
De starter die erbij zit is dan toch enigzins intelligent .
Misschien ga ik nog op zoek naar een mooi passend led achterlicht,als dat minder van de dynamo vergt zal het drl misschien wel blijven branden.
Maar het is niet echt storend dus voorlopig vind ik het goed,
grt Manus.
Bij mij gaan ze ook pas tijdens het starten aan terwijl ze gewoon rechtstreeks op de accu zitten zonder tussenkomst van relais of iets dergelijks.
De starter die erbij zit is dan toch enigzins intelligent .
Misschien ga ik nog op zoek naar een mooi passend led achterlicht,als dat minder van de dynamo vergt zal het drl misschien wel blijven branden.
Maar het is niet echt storend dus voorlopig vind ik het goed,
grt Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Hoi Andre,
Volgens de BIG-bijbel: Aan die #%&*-schakelaar in de standaard zou ik zelf nóóit gedacht hebben!
Je zou ook nog even kunnen checken of één bougie of beide bougies dienst weigeren.
Volgens de BIG-bijbel: Aan die #%&*-schakelaar in de standaard zou ik zelf nóóit gedacht hebben!
Je zou ook nog even kunnen checken of één bougie of beide bougies dienst weigeren.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ha jongens,
vandaag met iwan gewerkt aan mijn badkamer,
in de middag even een broodje kroket gemaakt..... pas hiermee op!
die kunnen dus ontploffen..........!
ik had het nog nooit meegemaakt, maar ik pakte een kroket uit het mandje en POF heel mn hand vol hete tjap.
uit reflex een keer gewapperd met mijn hand, heel het nieuwe stucwerk vol met kroket.. godver...
verder alles goed gegaan!
dus pas op met kroketten, ik dacht ik post het maar snel voordat iwan het post
vandaag met iwan gewerkt aan mijn badkamer,
in de middag even een broodje kroket gemaakt..... pas hiermee op!
die kunnen dus ontploffen..........!
ik had het nog nooit meegemaakt, maar ik pakte een kroket uit het mandje en POF heel mn hand vol hete tjap.
uit reflex een keer gewapperd met mijn hand, heel het nieuwe stucwerk vol met kroket.. godver...
verder alles goed gegaan!
dus pas op met kroketten, ik dacht ik post het maar snel voordat iwan het post
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !