DR spullen te koop

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
stoker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 22:58
Locatie: Millen/Riemst (B)

Hallo Thumpers,
Ik heb van een 750 sr 41 en een 800 sr43 uit '98 met vééél werk uiteindelijk één perfecte reizigersmotor gebouwd, zonder tupperware, basic, no nonsense en zo licht mogelijk. Het blok is gereviseerd om de betrouwbaarheid te verhogen en elk onderdeel is uit elkaar geweest en zo mogelijk verbeterd. De motor heeft 32.000km gelopen en na de revisie maar ong. 1000km, de hele motor is nu zo goed als nieuw eigenlijk. Er zit geen onderdeel op waar ik ook maar de minste twijfel over heb.
Nu heb ik dus een berg onderdelen over, bijna alles van de 750 (oranje/wit), vork en wielen, startmotor, carburateurs, geen frame en het motorblok ligt in onderdelen.
En de plastikdelen van de 800 (zwart en fraai nog), en de tank.

Als er mensen interesse hebben in deze materie hoor ik het graag, geen hoofdprijs maar ook niet helemaal voor niks.

Verder denk ik eraan om mijn BMW R1150GS uit 2000 én de DR te verkopen om die twee te verenigen in één motor: een F800GS..., Met het bekende nadeel dat ik die in Verweggistan niet bij de dorpssmit gerepareerd krijg na een aanvaring met een niet ondenkbeeldige loslopende kameel.

Ik heb geen idee hoe ik hier foto's bijplak........

Groetjes,

Stoker, uit Belgie maar vlakbij Maastricht
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hoi Stoker,

Ben geïnteresseerd in het kuipdeel linkerkant (tankgedeelte) van de zwarte DR800. Deze is laatst gesneuveld bij een aanrijding met een koekblik. Kan je mij pm'en wat je er voor wilt hebben?

Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

foto`s van de fiets van Stoker
DR 1.jpg
DR 2.jpg
DR 3.jpg
DR 4.jpg
DR 5.jpg
DR 6.jpg
DR 7.jpg
DR 8.jpg
Laatst gewijzigd door Leo op di mar 20, 2012 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Hoi Stoker,

Ben wel benieuwd naar de foto's van jouw perfecte reismotor :wink: . Wat denk je bespaard te hebben aan gewicht? En nog bijzondere dingen tegengekomen bij de revisie (kilometerstand was eigenlijk nog aan de lage kant)?

Foto's verkleinen kan bijvoorbeeld met Paint van MS (http://www.kellerhuis.com/cursus/gratis/verkleinen.html).

En een foto van de onderdelen welke je "over" hebt zegt meer dan een paar woorden... Mocht je van de SR43 nog een set valbeugels voorhanden hebben, dan... :woow:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Foto`s toegevoegd

LEO
stoker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 22:58
Locatie: Millen/Riemst (B)

Ha heren,
Bedankt voor het plaatsen van de foto's, ik ben geen poetser en heb de foto's getrokken na met de spuit de Limburgse klei verwijderd te hebben, en dan snel schieten voor het opdroogt.
Ik heb hem eens gewogen en kwam toen uit op rond de 180 kg, alles wat er niet perse op moest heb ik weggelaten.
Van het jonge blok was de nokkenas een beetje ingesleten, de cilinder en zuiger perfect, en om het mooi te laten lopen de twee kettingen vervangen. De kop heb ik weggebracht om de kleppen te laten slijpen en dergelijke, de carbs ultrasoon gereinigd, nieuw kitje erin en sproeiers veranderd vanwege de uitlaat. Ook die is aangepakt, opnieuw gedempt op verschillende manieren en weer dichtgelast, klinkt beschaafd mooi zwaar. Eigenlijk heb ik alles onder handen genomen, en waar iets twijfelachtig was gewoon vervangen of gerepareerd. Het meeste werk was mijn vergissing dat die 750 tanks wel op een 800 frame zouden passen, niet dus. Dat heeft me veel zondagen gekost om het geheel met een nieuw (en beter) zadel passend te krijgen.
Mijn bedoeling was om hiermee naar Azië te rijden maar de mannen met wie ik zal gaan zijn veel sneller op de GS'en en dan sloop ik zo'n DR. Mijn eigen 1150 vind ik inmiddels te zwaar, ik heb veel meer lol op de DR, maar een F800GS moet de tussenoplossing worden al is die niet in het veld te repareren en daar heb ik dan weer moeite mee. Deze DR is mijn kindje geworden en afscheid zal niet eenvoudig zijn maar misschien valt het mee als er een nieuwe naast staat. Het doel is minder wielen om me heen.

Met de verkoop van het spul mag de geïnteresseerde me bellen dat vind ik gemakkelijker dan veel gemail. Mijn nummers vindt je op http://www.hoevetekoop.com of op http://www.dezwartestok.com , daar kan je ook komen logeren...in fraai Haspengouw.

Ik heb zojuist twee advertenties op Kapaza gezet de GS voor 4800 Euro en de DR voor de helft... Zonder Zega's

Gegroet,

Stoker
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Je wil een 800 GS dus..........

De BIg loopt rustig 150 voor een lange tijd, dat ga je je niet vaak rijden op een trip, vooral als er bochten komen rij je een dikke GS er zo uit en de eenvoud is een dikke + en rij veel liever offroad op een BIG dan op een 11++ GS [ben nog nooit ingehaald op een 800 \ 11++ GS offroad maar heb er veel ingehaald :wink: ]

Wil je beter koop dan een 950\990 KTM adventure, rij je op de weg en offroad die GSen zoek :wink:

Maar suc6 met je trip en je keuze voor je tuf :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Hoi Stoker,

Als ik een PM wil sturen, volgt de melding dat je als gebruiker niet (meer) bestaat...

Wat ik wil vragen:
In de post gaf je aan dat er carburateurs van een SR41 in de onderdelenkist liggen.
Ben bang nl dat ik een van mijn sproeiers met grof geweld moet verwijderen, met het risico dat... :agrue: Wat vraag je voor de carburateurs?

En ook voor alle andere lezers interessant: wat vraag je voor de tupperware van de 800?

BIG groet,

Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
stoker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 22:58
Locatie: Millen/Riemst (B)

Beste Marco,

Ik wil die carburateurs pas wegdoen als ik de DR verkocht heb als je het niet erg vind om even te wachten.
Mvg
Stoker
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
stoker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 22:58
Locatie: Millen/Riemst (B)

Nogmaals aan Marco,

Wat betreft de post aan mij, daar heb ik geen ID van, voor zover ik weet ben ik gewoon aangemeld.

Om een lastige sproeier eruit te krijgen zonder het kopje te mollen heb ik ondervonden dat je het best een oude schroevendraaier bijslijpt tot ie perfect past, dan zaag je hem af, en last er een T op in plaats van het handvat. Carb in een klem en zeer goed ondersteunen op hout. Met twee handen iets kracht zetten om hem los te draaien en een helper geeft met een lichte ijzeren hamer een kort, fel karatetikje bovenop de schroevendraaier, met wat warmte en geluk springt ie los zonder dat je het kopje molt. Het is wat werk maar wel een zekere methode.
succes!
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
Plaats reactie