Ahem, ja, duidelijk onderwerp.
Bij voorbaat wil ik alvast mijn excuses aanbieden als hier al topics over bestaan, ik ben dan kennelijk een n00b als het neerkomt op zoekfuncties (google lukt me net).
In ieder geval, zoals jullie hebben gezien, heb ik een rode DR800.
Nou vind ik toevallig rood niet de mooiste kleur en ben ik toevallig geïnspireerd door veelvuldig googleplaatjes van mat zwarte DR'retjes.
Uiteraard is mijn vraag dus: Hoeveel ervaring hebben jullie met het spuiten van (motor)kappen? Is een prijs van +-€750 voor de volledige motor (bestickerd, her en der een kras in de kappen) door een "professional" duur?
Daarnaast vind ik het geluid uit de standaard dubbele poepert onder de maat en ben ik zoekende naar een nieuwe uitlaat. Ik heb mijn ogen laten vallen op de Laser ProDuro of een Marving (?) uitlaatsysteem.
Hebben jullie hier ervaring mee / welke raden jullie aan?
Bedankt!
Kapjes, poepertjes, en wat niet..
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Op dit gedeelte van het forum zit de harde kern van de action nederland en wij zeggen dan ook: lekker zelf doen.Locobobo schreef:...Uiteraard is mijn vraag dus: Hoeveel ervaring hebben jullie met het spuiten van (motor)kappen?
Stickers van de kappen afhalen, kappen schuren met schuurpapier waterproof ( € ? ) totdat de glimmende laag eraf is, kap goed schoonmaken, spuitbus grondlak van de action ( €2 ps ) , laten drogen , spuitbus matzwart van de action ( €2 ps ) , laten drogen , spuitbus blanke lak van de action ( €2 ps ) .
Voor max 20 euro ben je klaar en mocht het ooit de lak beschadigen lach je een keer hard en pak je de spuitbus die nog niet op is en repareer je de schade.
Wat je ook kan doen is een BIGweekend organiseren met ritje en BBQ en dan laat je het ons doen tijdens het kampvuur ( na een kratje jupiler )
LEO
Alles laten spuiten door een professional is eigenlijk zonde als je de motor ook offroad wil gebruiken, krassen zijn dan bijna onvermijdelijk.
Zoals Leo al opperde gewoon cheap-ass spuiten en wellicht een gedeelte van het overige geld in een stel valbeugels investeren, heb je imo meer aan.
Zoals Leo al opperde gewoon cheap-ass spuiten en wellicht een gedeelte van het overige geld in een stel valbeugels investeren, heb je imo meer aan.
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zou het spuiten zelf doen
Produro of GPR, de Marvin is te klein voor de BIG, kan zn gas niet kwijt en loopt slecht..
Als je je blok in elkaar zet en de koppelingsdeksel er af hebt gehad NIET VERGETEN DE OLIEKEERRING DIE IN DE DEKSEL ZIT TE VERVANGEN!!!
Produro of GPR, de Marvin is te klein voor de BIG, kan zn gas niet kwijt en loopt slecht..
Als je je blok in elkaar zet en de koppelingsdeksel er af hebt gehad NIET VERGETEN DE OLIEKEERRING DIE IN DE DEKSEL ZIT TE VERVANGEN!!!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Action What else.......
Big Bigger Tiger en weer Big
en dan wel die aan de binnenkant !!!!!!!!zappa.suzuki schreef:Zou het spuiten zelf doen
Produro of GPR, de Marvin is te klein voor de BIG, kan zn gas niet kwijt en loopt slecht..
Als je je blok in elkaar zet en de koppelingsdeksel er af hebt gehad NIET VERGETEN DE OLIEKEERRING DIE IN DE DEKSEL ZIT TE VERVANGEN!!!
die van het koppelingsheveltje is ook aan te raden, maar die zie je wel lekken als het zover is en is niet dodelijk.
de keerring aan de binnenkant verzekerd olie naar je krukas lager, en de big heeft geen oliedruklampje dus je merkt het pas als je lagers stukgelopen zijn.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Ja, ik heb een beeld, hij bedoeld die boven op bij het koppelingshendeltje.BIG88 schreef:Als je je blok in elkaar zet en de koppelingsdeksel er af hebt gehad NIET VERGETEN DE OLIEKEERRING DIE IN DE DEKSEL ZIT TE VERVANGEN!!!
Huuu ? niet dus . Welke aan de binnenkant van de koppelingsdeksel ? Die hek nog nooit gezien.BIG88 schreef:en dan wel die aan de binnenkant !!!!!!!!!!!
Puur uit nieuwsgierigheid hè ( want met mijn reputatie als big aan/verkoper weet je het maar nooit )
Jo BIG1888, Is er een exploded view met pijltje te maken dat ik zonder bril kan zien waar dat ding dan zit ?
LEO
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Is in deksel aan binnenzijde.. dat plaatje met oortjes houd hem vast .. zal morgen foto maken?
My bad is tekening 17
My bad is tekening 17
AHA ! nu kan ik plaatsen waar i zit.Monstersmurf schreef:My bad is tekening 17
De kering zit niet in / op de koppelingsdeksel zelf maar in het middencarter en als de koppelingskap eraf ligt kan je er toch zo bij dus.....
Zelf nooit vervangen maar daarintegen had ik ook altijd perfect lopende BIGS die nooit open hoefden
THX, weer wat wijzer geworden.
LEO
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Lager zit in tussencarter.. keerring toch echt in deksel.. valt om einde van krukas heen..
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Is er nog nieuws?
Big Bigger Tiger en weer Big