Hallo,
Ben bezig met de revisie van mijn ktm 250 exc van 2002.
Nu kwam ik dit tegen...
Iemand een idee wat ik hier mee moet doen of nog kan doen.
En of dit erg is en wat de oorzaak kan zijn??
Alvast bedankt
revisie exc 250
Moderator: ghulst
- Bijlagen
-
- cilinderkop
- IMG_3900.JPG (171.06 KiB) 2660 keer bekeken
-
- cilinder
- IMG_3899.JPG (124.03 KiB) 2660 keer bekeken
Honda XR600R (sold)
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
daar is het denk ik te diep voor.
mischien kan ik het laten oplassen of zo en dan vlakken.
iemand een adresje????
mischien kan ik het laten oplassen of zo en dan vlakken.
iemand een adresje????
Honda XR600R (sold)
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Lijkt op detonatie (hoe ziet bovenkant zuiger eruit)welk soort benzine tank je ron 95?
Maar dit kan opzich geen kwaad ,gewoon zo laten (zit voor de o-ring dus sluit goed af)
Om dit in de toekomst te voorkomen dikkere voetpakking gebruiken (daardoor iets minder compressie) of eventueel vliegtuigbenzine gebruiken (ron 100) wel duur!!!))
Maar dit kan opzich geen kwaad ,gewoon zo laten (zit voor de o-ring dus sluit goed af)
Om dit in de toekomst te voorkomen dikkere voetpakking gebruiken (daardoor iets minder compressie) of eventueel vliegtuigbenzine gebruiken (ron 100) wel duur!!!))
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
de zuiger ziet er nog als nieuw uit zonder enige beschadeging.
en zeker om dat hij er al een tijd in zit (80 uur) volgens de uren teller.
en ik rij op 95 .
maar de putten zijn redelijk diep en komt dicht bij de pakking.
en zeker om dat hij er al een tijd in zit (80 uur) volgens de uren teller.
en ik rij op 95 .
maar de putten zijn redelijk diep en komt dicht bij de pakking.
Honda XR600R (sold)
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Zowiezo op ron 98 rijden voor de rest zou ik er verder niks aan doen, geeft niks dat het dicht bij de o-ring zit.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
Vind het verdacht veel op Detonatie lijken.
ff 1 voetpakking extra plaatsen.
ff 1 voetpakking extra plaatsen.
verstand op nul en nadenken
dat tekent zich dan toch ook af op de zuiger ? hoe ziet die eruit ?barry! schreef:Vind het verdacht veel op Detonatie lijken.
ff 1 voetpakking extra plaatsen.
smeer je wel rijk genoeg ? staat je carb niet te arm ? juiste bougie gemonteerd ? (te heet)
als je motor valse lucht zuigt buiten de carb om , kan ie ook gaan detoneren.(mengsel wordt dan te arm door te veel lucht)
BIERTAKT crossen en zuupn
Lecram, gewoon nieuwsgierig.
Het is jouw eigen motor, nieuw gekocht in 2002. Liep altijd als een raket, zonder pingelen en/of andere rare symptomen? Laatste keer dat je een nieuwe zuiger stak, zag je nog geen enkele aanleiding voor de huidige situatie? Op de huidige zuiger van 80 uur is niets te zien, wat enigzins lijkt op de foto van je cilinderkop?
Hmmm raadselachtig.
Het is jouw eigen motor, nieuw gekocht in 2002. Liep altijd als een raket, zonder pingelen en/of andere rare symptomen? Laatste keer dat je een nieuwe zuiger stak, zag je nog geen enkele aanleiding voor de huidige situatie? Op de huidige zuiger van 80 uur is niets te zien, wat enigzins lijkt op de foto van je cilinderkop?
Hmmm raadselachtig.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hey hallo.
Nee heb de motor niet nieuw gekocht.
Heb hem nu anderhalf jaar,en doe nu voor het eerst een revisie hier op.
Maar inderdaad op de zuiger is geen spoor van dit geen te zien.
Ik denk dat de vorige eigenaar dit probleem al heeft gehad en de zuiger heeft vervangen.
Zonder dit te melden natuurlijk,en dus de tijd die op de urenteller staat niet juist is.
ik heb er verder nooit iets van gemerkt,weet ook niet hoe ik het moet merken.
en hoe merk je dat pingelen.
ik ken de motor alleen als een aggressivief monster die er altijd zin in had.
Nee heb de motor niet nieuw gekocht.
Heb hem nu anderhalf jaar,en doe nu voor het eerst een revisie hier op.
Maar inderdaad op de zuiger is geen spoor van dit geen te zien.
Ik denk dat de vorige eigenaar dit probleem al heeft gehad en de zuiger heeft vervangen.
Zonder dit te melden natuurlijk,en dus de tijd die op de urenteller staat niet juist is.
ik heb er verder nooit iets van gemerkt,weet ook niet hoe ik het moet merken.
en hoe merk je dat pingelen.
ik ken de motor alleen als een aggressivief monster die er altijd zin in had.
Honda XR600R (sold)
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Aha, ik snap hem.
Dan heeft de vorige eigenaar dit absoluut wel gemerkt, hoor. Misschien met slechte brandstof gereden, of te warme bougie etc....
Maar jij merkt er dus niets van, dat is mooi.
Wat je in dat andere topicje probeert: probeer een nieuwe kop te vinden. Die zijn niet al te duur. En laat die cilinder even vlakken, paar micron is wel genoeg.
Kijk bij monteren even je squish hoogte na, rond de 1,2 of zo is redelijk. Anders even een pakkingje onder de cilindervoet erbij.
Niet teveel aan doen.
suc6
Dan heeft de vorige eigenaar dit absoluut wel gemerkt, hoor. Misschien met slechte brandstof gereden, of te warme bougie etc....
Maar jij merkt er dus niets van, dat is mooi.
Wat je in dat andere topicje probeert: probeer een nieuwe kop te vinden. Die zijn niet al te duur. En laat die cilinder even vlakken, paar micron is wel genoeg.
Kijk bij monteren even je squish hoogte na, rond de 1,2 of zo is redelijk. Anders even een pakkingje onder de cilindervoet erbij.
Niet teveel aan doen.
suc6
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hey hallo,
Super bedankt man voor jullie hulp.
Zoek inderdaad een andere kop en hoop dat ik er een vind.
en dat met de squish hoogte hoe meet je dat,is dat dat truckje met dat stukje tin wat plat wordt gedrukt en je dan op meet?
en huskie of iemand anders heb jij mischien een adres waar ik de cilinder kan laten vlakken?
ik zal morgen het blok splitten en alle lagers vervangen,hoop dat ik niet alteveel ongein tegen kom.
marcel.
Super bedankt man voor jullie hulp.
Zoek inderdaad een andere kop en hoop dat ik er een vind.
en dat met de squish hoogte hoe meet je dat,is dat dat truckje met dat stukje tin wat plat wordt gedrukt en je dan op meet?
en huskie of iemand anders heb jij mischien een adres waar ik de cilinder kan laten vlakken?
ik zal morgen het blok splitten en alle lagers vervangen,hoop dat ik niet alteveel ongein tegen kom.
marcel.
Honda XR600R (sold)
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016