Dag mensen,
Ik ben recentelijk in het bezit gekomen van een yamaha yzf 426 uit het jaar 2003, motor heeft een 1,5 jaar stil gestaan en wil het graag starten.
Nou heb ik gisteravond de carburateur schoongemaakt sproeier en dergelijke schoongeblazen (perslucht) opnieuw gemonteerd. Bougie krijg ik er niet uit ivm speciaal gereedschap waar ik nog niet van in het bezit ben.
Nu heb ik het hele zaakje weer in elkaar gezet maar stroomt de benzine er rijkelijk uit via het rechterslangentje (als je op de motor zit gezien) en dan de onderste. Denk dat dit het overloopslangentje is. Zelf heb ik ervaring met sleutel in de kartwereld en dan niet met 4takt maar met 125cc icc motoren en mij lijkt het grootste gedeelte het zelfde (afgezien van de cilinderkop en andere kleine zaakjes).
Nu lijkt mij de vlotter niet goed te zitten, maar wou eerst kijken of de motor wel aansloeg. Dus achter de auto gehangen omdat ik het trappen enigszins gehad heb. Nee het halve industrieterrein afgereden sloeg hij wel aan. Liep niet stationair maar wel wat kunnen spelen met het gas. Uiteindelijk sloeg de motor af. Nu wil ik de vlotter goed zetten maar als ik het vlotterbakje eraf haal en de vlotter bekijk ziet het er goed uit. Gaat makkelijk op en neer en als ik de tank eraan zet en de vlotter omhoog duw stroomt de benzine niet verder door zoals het hoor.
Mijn vraag is dus aan jullie hoe moet de vlotter komen te staan ( als je deze kan afstellen) of is er een ander probleem wat jullie weten? Tevens hoe start je een 426?
alvast bedankt voor het lezen van het gehele verhaal :p
groetjes Toon
yamaha yzf carburateur/start problemen
Moderator: ghulst
Vlotter moeten standaard horizontaal staan en dan de boel afsluiten. Je kunt het goed testen door de carb te kantelen en dan in de toevoer te blazen.
Maar ik denk dat je al ver bent als je die vlotter aan het werk krijgt, dwz de boel afsluit zoals het hoort.
Maar ik denk dat je al ver bent als je die vlotter aan het werk krijgt, dwz de boel afsluit zoals het hoort.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr feb 17, 2012 11:38
Met horonzitaal bedoel ja als je de cab, in je hand hebt dat de vlotter niet verder kan zakken als/dan horonzitaal ten opzichte van de cab,?
hallo.
ik heb er ook een maar dan van 2002.
het is even goed oefenen met het starten van die motoren maar ik heb wel een wilmpje hoe het moet of hoe ik het ook doe.
http://www.youtube.com/watch?v=EK2r39c6p78
ik heb er ook een maar dan van 2002.
het is even goed oefenen met het starten van die motoren maar ik heb wel een wilmpje hoe het moet of hoe ik het ook doe.
http://www.youtube.com/watch?v=EK2r39c6p78
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
Zoiets. Wat je kunt doen is de carburateur op z'n kop zetten. Dan moet je soms de vlotter nog een heel klein beetje aandrukken omdat er ook een veervoorspanning op het pennetje zit. Op de vlotter staan meestal merktekens. De lip aan de vlotter moet zo gebogen worden dat de vlotter afsluit als de rand van de carburateur tussen de merktekens valt. Of ie afsluit kun je controleren door in de benzineslang te blazen.Toon van Hapert schreef:Met horonzitaal bedoel ja als je de cab, in je hand hebt dat de vlotter niet verder kan zakken als/dan horonzitaal ten opzichte van de cab,?
Nb. bovenop de vlotternaald zit een puntig rubberen dopje dat de boeing afsluit. Dat wil er nog wel eens afbreken.
Horonzitaal...
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr feb 17, 2012 11:38
Heb alles geprobeert maar toch blijkt de cab, lekken. Als ik het vlotterje omhoog duw en door de benzinetoevoer blaas komt er niks doorheen (krijg tegendruk zoals het hoort) dit is ook het geval met benzine. Maar als de motor loopt legt hij geen benzine......Maar nu eerst een heel andere probleem, na ongveeer een kilometerje of 6/7 sloeg de motor vast! Geen beweging meer in te krijgen, zowel met de kickstarter als aantrekken. Dus gahet blok uit elkaar halen (laten doen grotendeels) en waarschijnlijk een revesie laten plaats vinden. Iemand een goed adresje kom uit Eindhoven dus liefs omstreken.
gr, Toon
gr, Toon
Ik begrijp niet wat je typt maar als ie nog steeds leegloopt via overloopslangetjes kan je vlotter lek zijn. Dan drijft ie niet en sluit ie dus ook niet af.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Toon van Hapert schreef:Heb alles geprobeert maar toch blijkt de cab, lekken. Als ik het vlotterje omhoog duw en door de benzinetoevoer blaas komt er niks doorheen (krijg tegendruk zoals het hoort) dit is ook het geval met benzine. Maar als de motor loopt legt hij geen benzine......Maar nu eerst een heel andere probleem, na ongveeer een kilometerje of 6/7 sloeg de motor vast! Geen beweging meer in te krijgen, zowel met de kickstarter als aantrekken. Dus gahet blok uit elkaar halen (laten doen grotendeels) en waarschijnlijk een revesie laten plaats vinden. Iemand een goed adresje kom uit Eindhoven dus liefs omstreken.
gr, Toon
heey kun je beter op zoek gaan naar een andere motor kost vaak minder
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr feb 17, 2012 11:38
Oke, dat geeft me moed. Zal eens kijken naar een 2takt 250cc heeft me altijd beter gelegen ook qwa onderhoud.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr feb 17, 2012 11:38
Nou hij zit helemaal vast, is geen beweging in te krijgen. Maar als het de bigend is (wat ik zelf ook vermoed) wat kan hier dan de oorzaak van zijn? Geen olie, te heet gelopen. Slecht onderhoud? En is er dan vaak gevold schade of ik het een kwestie van nieuwe bigend setje er in knallen en klaar is kees?
gr, Toon
gr, Toon