Heey heren,
Hoe kan ik mijn balhoofdlagers kontroleren ?
alvast bedankt
balhoofdlagers
Moderator: ghulst
moto op een blok zetten zodat je voorwiel loskomt. Vervolgens voor de motor gaan staan en de beide vorkbenen vanonder vastnemen en proberen deze naar je toe te trekken. Voel je het klikken zal er waarschijnlijk speling op de lagers zitten.
groeten,
Benoit
groeten,
Benoit
De weg is weg!
Xr 400
Cre 450 x
Cre 250 x
Xr 400
Cre 450 x
Cre 250 x
conische lagers kun je gewoon opstellen door de moer onder de bovenste kroonplaat strakker te stellen.
je moet de lagers wel vervangen als je stuur niet soepel meer draait , dit voel je wanneer je motor op een bokje staat met het voorwiel van de grond
je moet de lagers wel vervangen als je stuur niet soepel meer draait , dit voel je wanneer je motor op een bokje staat met het voorwiel van de grond
4 strokes only !!
ik heb het eens geprobeert.
zit geen speling op en hij draait lekker zoepel.
maar soms als ik de bocht uit kom op asfalt lijkt het net of het stuur op een keer door draait ja ik weet niet hoe ik het uit moetleggen.
net als of je een lekke voor band hebt.
gr jack
maar soms als ik de bocht uit kom op asfalt lijkt het net of het stuur op een keer door draait ja ik weet niet hoe ik het uit moetleggen.
gr jack
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
Haha. Leuke beschrijving. Met je balhoofdlagers is denk ik niks mis. Je kunt niet veel anders verwachten van een off-road fiets met flink vermogen en een noppenband op asfalt. Daar moet je ook niet zijn, het heet niet voor niks een off-road.jack888 schreef:ik heb het eens geprobeert.
gr jack
folie schreef:Haha. Leuke beschrijving. Met je balhoofdlagers is denk ik niks mis. Je kunt niet veel anders verwachten van een off-road fiets met flink vermogen en een noppenband op asfalt. Daar moet je ook niet zijn, het heet niet voor niks een off-road.jack888 schreef:ik heb het eens geprobeert.
gr jack
haha oke ja zo iets dacht ik al haha bedankt
is het ook niet ik denk zelf nou ook dat het door de noppen komt.helmut schreef:Ik zou eens aan het voorwiellager voelen ,dit geeft soms ook een vreemd stuurgedrag met een beetje speling.
komt om dat ik nog nooit op asfalt heb gereden haha