Hey allen,
Ben nu bezig met het blok van mijn cr250rj uit 88 in mekaar aan het zetten nadat de krukas was gebroken. Nu zit ik alleen met de powervalve, in de koppelingdeksel zit een heveltje met een sleuf erin, ik neem aan dat daar het heveltje dat naar de cilinder gaat in moet vallen maar dan krijg ik de deksel er niet op. Weet iemand in welke stand die moet staan?
CR 250 powervalve monteren
Moderator: ghulst
Je kan door het dopje aan de buitenkant van het koppelingsdeksel losdraaien te draaien (plate schroevedraaier) bij de achterkant van dat handeltje/trekker.
Nu kun je een dopschroevedraaier 8 of platte schroevedraaier naar binnen schuiven, en moet je dat handeltje of beter gezegt 'trekker' een slag tegen de klok in draaien.
Vervolgens deksel plaatsen, als dit gebeurt is en alles zit op zn plaats kun je de trekker weer een slag met de klok mee draaien.
De goede positie waarin deze gekoppeld moet worden is in de diepere hollingen van de handel/trekker.
Let wel even op dat het nokje in je blok goed staat, powervalve's moeten gesloten staan.
Als het goed is, zijn je powervalve's weer gekoppeld aan de waterpomp/excenter mechanisme.
Veel suc6!!
groeten jochem
Nu kun je een dopschroevedraaier 8 of platte schroevedraaier naar binnen schuiven, en moet je dat handeltje of beter gezegt 'trekker' een slag tegen de klok in draaien.
Vervolgens deksel plaatsen, als dit gebeurt is en alles zit op zn plaats kun je de trekker weer een slag met de klok mee draaien.
De goede positie waarin deze gekoppeld moet worden is in de diepere hollingen van de handel/trekker.
Let wel even op dat het nokje in je blok goed staat, powervalve's moeten gesloten staan.
Als het goed is, zijn je powervalve's weer gekoppeld aan de waterpomp/excenter mechanisme.
Veel suc6!!
groeten jochem