Zoals beloofd, nog wat plaatjes.
Vrijdagmiddag toch weer wat later dan geplanned vertrokken en alle Nederlandse files onderweg meegepakt. Voordeel is dan wel dat tegen dat je in België bent alle files weg zijn.
Marcel was iets eerder vertrokken en had al een mooi plekje gevonden met NL buren. Altijd gezellig en ook handig want de BBQ was al aan en ze waren al klaar met eten. Hoefde de mijne niet eens uitgepakt en konden we gelijk beginnen. (ik had inmiddels wel honger)
Nog bedankt hoor!
Het kamp:
De volgende ochtend was het weer nog niet zo mooi als voorspeld, ik had een zonnetje gezien bij weeronline, maar dat zal toch vast nog goedkomen. Na was halve stress voor de keuring, iemand miste een remlicht en een label in z'n helm en daar zou op gecontroleerd worden, toch in 1 keer goedgekeurd. Verder maar weer wat relaxen want de start is pas om 12 uur.
Ha, we mogen. Maar tijdens de briefing is het begonnen met regenen. Dat zal toch zeker niet lang zijn? Na wat getwijfel vertrekken we zonder jas, het gaat tenslotte toch zeker 20 graden worden.
Al snel gaat de route het verharde pad af. Wat is het mooi daar in de Franse Ardennen. Op een of andere manier is de grip per bosje ook anders. Sommige stukken glibber je alle kanten op maar andere stukken heb je ruim grip voorhanden.
Ik kijk weer is om of Marcel er nog is, nee dus. Ik wacht even, en nog even, en het duurt toch wel lang. Geen zin hier tegen het verkeer in te gaan rijden en rij dan maar door.
Onderweg worden we vriendelijk voorzien van water en koekjes door de aardige meisjes van de orga (ook wel door de oude mannen, maar die vallen minder op)
Verderop bij een checkpoint
Intussen is het weliswaar koud, maar toch wel erg lekker rijden zo. Onderweg krijgen we benzine van de orga. Dat zouden ze overal zo moeten doen, scheelt veel gedoe met afrekenen en lange rijen bij het tankstation.
Van de mooie stukken zijn natuurlijk geen plaatjes, daar moet je gewoon lekker rijden.
De route is alweer op voor vandaag en het is inmiddels ook al weer opgeklaard. Ook fijn, beetje opwarmen in de zon bij het busje en de motor een beetje toonbaar maken etc.
Marcel is er ook al, al lang ook zo te zien. Hij heeft de route van morgen gevolgd, oeps. De routes staan met verschillende kleuren gemarkeerd op de weg, 't pad, bomen, paaltjes etc.
De motoren in het parc fermé (gelukkig maar) en de was hangt te drogen
's Avonds is er nog een copieuze maaltijd en redelijk op tijd liggen we weer op bed. Morgen mogen we weer!