Ik was op zoek naar wat meer info over deze fiets.
Klopt het dat het een 250x is met athena kit? (geplaatst door HM? of komt deze standaard als 300 van Honda?)
En wat wordt door Honda gemaakt en wat doet HM aan de fiets (kmteller, urenteller, uitlaat...?)
Welk bouwjaar is het motorblok/frame van een '12 versie HM? (had al ergens opgevangen dat ze '09 verkochten als '12 zonder updates?)
Zijn de problemen met de kleppen verholpen of is dit een nog steeds probleem?
Hoe meer info hoe liever...
Alvast bedankt voor de info...
pHreaC
HM CRE F300X
Moderator: ghulst
Is inderaad een 250 met Big Bore kit. Zo hebben/hadden ze ook bij HM een 500.
De kit is blijkbaar niet van Athena, maar van Vertex...(voor zover ik kan terug vinden op het net)
Iemand die een hm gekocht heeft met zo een kit (300x of 500x)? Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die spullen ten opzichte van een 'standaard' 250/450?
grtz
Iemand die een hm gekocht heeft met zo een kit (300x of 500x)? Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die spullen ten opzichte van een 'standaard' 250/450?
grtz
Maat van me heet de 280 van Athena gehad en heeft het goed gedaan totdat deze gestolen werd!!
Bij mijn weten niet.
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
Zowel de 250 en 450 hebben titanium inlaatkleppen. Deze zijn gevoeliger voor slijtage.
Er worden wel eens stalen kleppen ingezet. Nadeel is dat de klepzittingen dan harder slijten.
Filters goed schoonhouden scheelt enorm.
Heb het bij mijn oude 2007 crf450r ook gehad.
Bij mijn nieuwere met injectie gelukkig nog geen last van gehad.
De 450x versie heeft stalen inlaatkleppen, de 250x weet ik niet
Er worden wel eens stalen kleppen ingezet. Nadeel is dat de klepzittingen dan harder slijten.
Filters goed schoonhouden scheelt enorm.
Heb het bij mijn oude 2007 crf450r ook gehad.
Bij mijn nieuwere met injectie gelukkig nog geen last van gehad.
De 450x versie heeft stalen inlaatkleppen, de 250x weet ik niet
Hoe was je er achter gekomen ? Blok kapot gedraaid? Of gezien bij een controle?
Ingeslagen kloppen veroorzaken normaal tocb geen schade? De bedoeling word enkel kleiner waardoor hij niet meet gaat starten ?
Of ben ik mis
Ingeslagen kloppen veroorzaken normaal tocb geen schade? De bedoeling word enkel kleiner waardoor hij niet meet gaat starten ?
Of ben ik mis
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
Ben er achter gekomen met klepspeling meten. Die was te klein geworden.
Mijne had overigens een beetje zand gehad (door filter heen met zeer stoffige offroad rit)
Als je bij een Honda crf klepspeling moet stellen, ga er maar vanuit dat je kleppen aan het slijten zijn.
Mijne had overigens een beetje zand gehad (door filter heen met zeer stoffige offroad rit)
Als je bij een Honda crf klepspeling moet stellen, ga er maar vanuit dat je kleppen aan het slijten zijn.
De nieuwere HM's hebben (dacht ik) stalen inlaatkleppen en titaan uitlaatkleppen.
update:
HM 300 is een 250 met Athena '300' kit.
voordeel: meer koppel en vermogen
nadelen: de drijfstang en big end zijn niet voorzien op een zwaardere piston; héél pak duurder voor onderdelen bij een rebuild
de CRE 250 X is een afstammeling van de CRF 250X met andere uitlaat, kilometerteller, andere remschijven, pinkers, blok blijft onaangeroerd
de CRE 250 R is een afstammeling van de CRF 250R met andere uitlaat, kilometerteller, andere remschijven, pinkers, voor- en achterlicht, blok wordt opengegooid voor andere spoel om de lichten etc. aan te drijven, versnellingsbak is hier een close ratio crossbak en heeft een kleine 'cross'-benzine tank
update:
HM 300 is een 250 met Athena '300' kit.
voordeel: meer koppel en vermogen
nadelen: de drijfstang en big end zijn niet voorzien op een zwaardere piston; héél pak duurder voor onderdelen bij een rebuild
de CRE 250 X is een afstammeling van de CRF 250X met andere uitlaat, kilometerteller, andere remschijven, pinkers, blok blijft onaangeroerd
de CRE 250 R is een afstammeling van de CRF 250R met andere uitlaat, kilometerteller, andere remschijven, pinkers, voor- en achterlicht, blok wordt opengegooid voor andere spoel om de lichten etc. aan te drijven, versnellingsbak is hier een close ratio crossbak en heeft een kleine 'cross'-benzine tank