KTM 620 wil maar niet starten
Moderator: ghulst
Heren, wat een wetenschap allemaal voor een 20 jaar oude motor.
Gisteren heb ik hem teruggebracht naar Vaassen waar ik hem ook gekocht had.
Prima bedrijf en Leo is een goede vent.
Wat de motor precies mankeert?
Ik weet het niet maar de kans is groot dat het in slijtage van bepaalde onderdelen zit.
Dus voor mij kan deze topic gesloten worden.
Super bedankt mensen voor het meedenken.
Ik hoop dat degene die hem na mij koopt er meer verstand van heeft als ik dus ook meer plezier ermee heeft.
Gisteren heb ik hem teruggebracht naar Vaassen waar ik hem ook gekocht had.
Prima bedrijf en Leo is een goede vent.
Wat de motor precies mankeert?
Ik weet het niet maar de kans is groot dat het in slijtage van bepaalde onderdelen zit.
Dus voor mij kan deze topic gesloten worden.
Super bedankt mensen voor het meedenken.
Ik hoop dat degene die hem na mij koopt er meer verstand van heeft als ik dus ook meer plezier ermee heeft.
ik heb er heleboel gehad vanaf bouwjaren 1988 tot 99 en ze starte allemaal prima , zelfs de eerste met het blauwe blok.
als ze slechter gaan starten ligt het 9 van de 10 keer aan de stator en anders de ingeslagen gasschuif waardoor t stationair te laag staat . met al die brommers heb ik nog nooit meegemaakt dat de naald en bus versleten waren en andere onzin dat ik hier heb gelezen.
de Dellorto PHM 40 is een veel gebruikte carb voor europesche viertakten uit de jaren 90 en is uiterst simpel van opbouw
, een accelaratie pomp zit er niet op ( is wel mogelijk om er op te maken ) en een Throttle Position Sensor ook niet. er zijn maar 2 stel schroeven , 1 voor het stationair , dmv de gasschuif omhoog of omlaag te draaien , en de ander regelt de doorlaat van de hoeveelheid benzine , en daar kun je flink aan draaien en klooien voordat de motor daadwerkelijk niet meer wil starten .
wat wel veel voorkomt is dat mensen nog altijd niet snappen hoe een viertakt 1 pitter aan te trappen ..
dwz : GEEN gas bij het aantrappen.
en na een paar keer door trappen met het gas open en de kleplichter ingetrokken , laat je het gas los en trap je de zuiger net door de compressie heen ... kleplichtertje los en met het volle gewicht een trap op de kickstarter.
als ze slechter gaan starten ligt het 9 van de 10 keer aan de stator en anders de ingeslagen gasschuif waardoor t stationair te laag staat . met al die brommers heb ik nog nooit meegemaakt dat de naald en bus versleten waren en andere onzin dat ik hier heb gelezen.
de Dellorto PHM 40 is een veel gebruikte carb voor europesche viertakten uit de jaren 90 en is uiterst simpel van opbouw
, een accelaratie pomp zit er niet op ( is wel mogelijk om er op te maken ) en een Throttle Position Sensor ook niet. er zijn maar 2 stel schroeven , 1 voor het stationair , dmv de gasschuif omhoog of omlaag te draaien , en de ander regelt de doorlaat van de hoeveelheid benzine , en daar kun je flink aan draaien en klooien voordat de motor daadwerkelijk niet meer wil starten .
wat wel veel voorkomt is dat mensen nog altijd niet snappen hoe een viertakt 1 pitter aan te trappen ..
dwz : GEEN gas bij het aantrappen.
en na een paar keer door trappen met het gas open en de kleplichter ingetrokken , laat je het gas los en trap je de zuiger net door de compressie heen ... kleplichtertje los en met het volle gewicht een trap op de kickstarter.
4 strokes only !!
of zoals Simon Schram tegen mij riep nadat ik de husaberg af liet slaan, JE MOET WEL TRAPPEN NIET AAIEN !
Heren, beetje jammer dat er zo snel deze conclusie getrokken wordt.
En gedeeltelijk hebben jullie gelijk.
Ja het klopt dat ik niet precies weet hoe een 4-takt motor werkt.
Maar geloof me ik heb alle adviezen opgevolgd vwb het aankicken van de motor.
Youtube, Noppenforum, AllroadManiacs etc informatie opgezocht en geprobeerd.
En geloof me dat ik voldoende kracht in mijn benen heb.
Ik heb jarenlang op nationaal niveau geroeid (10 trainingen in de week) en daar bouw je voor 80% de snelheid van de boot op vanuit de benen.
Voor mijn gevoel kreeg ik te weining progressie in deze motor en raakte ik het vertrouwen in de motor kwijt.
De reden van aankoop was een reis naar Marokko en gaande weg stopte ik er wel geld in maar kreeg er te weinig voor terug.
Vandaar dat ik de motor terug gebracht heb en natuurlijk zullen er mensen zijn met meer verstand van zaken voor wie het geen enkel probleem is om nog veel plezier te hebben aan deze motor maar ik niet.
En gedeeltelijk hebben jullie gelijk.
Ja het klopt dat ik niet precies weet hoe een 4-takt motor werkt.
Maar geloof me ik heb alle adviezen opgevolgd vwb het aankicken van de motor.
Youtube, Noppenforum, AllroadManiacs etc informatie opgezocht en geprobeerd.
En geloof me dat ik voldoende kracht in mijn benen heb.
Ik heb jarenlang op nationaal niveau geroeid (10 trainingen in de week) en daar bouw je voor 80% de snelheid van de boot op vanuit de benen.
Voor mijn gevoel kreeg ik te weining progressie in deze motor en raakte ik het vertrouwen in de motor kwijt.
De reden van aankoop was een reis naar Marokko en gaande weg stopte ik er wel geld in maar kreeg er te weinig voor terug.
Vandaar dat ik de motor terug gebracht heb en natuurlijk zullen er mensen zijn met meer verstand van zaken voor wie het geen enkel probleem is om nog veel plezier te hebben aan deze motor maar ik niet.
Misschien handig om met een motor te beginnen met iets meer gebruiksgemak.
Ik weet dat ik ook ooit al eens ben wezen kijken naar zo'n 620 en kreeg hem ook niet aan het lopen. Als het budget wat hoger ligt zou ik gewoon voor zo'n knopje gaan veel makkelijker ook als je moe bent.
Ik weet dat ik ook ooit al eens ben wezen kijken naar zo'n 620 en kreeg hem ook niet aan het lopen. Als het budget wat hoger ligt zou ik gewoon voor zo'n knopje gaan veel makkelijker ook als je moe bent.
CRF450X '08
Heren,
Ben ook absoluut niet boos.
Alle mensen die mij voorzien hebben van goede raad en advies wil ook bedanken.
En ja ik ben altijd heel verwend geweest met zo'n knopje.
In Marokko wil vooral genieten en ik was bang dat dat met de KTM niet ging gebeuren.
Het rare van alles voor blijft dat ik hem op een dag meerdere keren probleemloos heb kunnen starten maar toen ik wilde gaan rijden ik hem met geen mogelijkheid meer gestart kreeg.
Misschien was de motor gewoon te lui om te gaan werken of kwam deze uit de bible-belt van Nederland, het was immers op een zondag......
Ben ook absoluut niet boos.
Alle mensen die mij voorzien hebben van goede raad en advies wil ook bedanken.
En ja ik ben altijd heel verwend geweest met zo'n knopje.
In Marokko wil vooral genieten en ik was bang dat dat met de KTM niet ging gebeuren.
Het rare van alles voor blijft dat ik hem op een dag meerdere keren probleemloos heb kunnen starten maar toen ik wilde gaan rijden ik hem met geen mogelijkheid meer gestart kreeg.
Misschien was de motor gewoon te lui om te gaan werken of kwam deze uit de bible-belt van Nederland, het was immers op een zondag......
nee ga op korte termijn ga ik geen andere kopen.
Ik heb besloten het op mijn BMW 1150GSA te gaan doen.
Ja ik weet het een zware fiets en ook nog eens geen offroad ervaring maar ik ga meerijden in de beginners-groep.
Dikke noppenbanden eronder (geadviseerd wordt TKC80), en alles wat uitsteekt te demonteren.
Huren was ook nog een optie geweest zijn maar kost ook een aardige bom duiten.
Dat leg ik dan liever in voor goede banden, pivot pegz's, misschien stuurverhogers etc.
Uitgangspunt is genieten en plezier hebben en vooral leren rijden.
Ik heb er inmiddels een sport van gemaakt om via Marktplaats oa kleding tweedehands te kopen.
Zodoende hoef ik mijn dagelijkse dure motorkleding hiervoor niet te gebruiken.
Dan merk je dat er veel te koop is (voor weinig) en ontmoet je veel mensen en allemaal weer met hun eigen verhaal.
Zoals gezegd heb ik vroeger op hoog niveau geroeid.
Tijdens een van mijn aankopen kom ik roei-verslaggever Christiaan Scheen tegen en neem ik van hem een body-protector over. Bij de overname van een jas zit ik 's morgens aan tafel bij een vriendelijk stel mensen waarvan twee van hun kinderen ook roeien.
Van iemand anders neem ik knie/scheenbeschermers over. Hij verkoopt ze namens een kennis wiens man overleden is.
Motorrijden blijft een fantastische sport.
Wanneer jullie nog tips hebben, ik hoor ze graag.
Ik heb besloten het op mijn BMW 1150GSA te gaan doen.
Ja ik weet het een zware fiets en ook nog eens geen offroad ervaring maar ik ga meerijden in de beginners-groep.
Dikke noppenbanden eronder (geadviseerd wordt TKC80), en alles wat uitsteekt te demonteren.
Huren was ook nog een optie geweest zijn maar kost ook een aardige bom duiten.
Dat leg ik dan liever in voor goede banden, pivot pegz's, misschien stuurverhogers etc.
Uitgangspunt is genieten en plezier hebben en vooral leren rijden.
Ik heb er inmiddels een sport van gemaakt om via Marktplaats oa kleding tweedehands te kopen.
Zodoende hoef ik mijn dagelijkse dure motorkleding hiervoor niet te gebruiken.
Dan merk je dat er veel te koop is (voor weinig) en ontmoet je veel mensen en allemaal weer met hun eigen verhaal.
Zoals gezegd heb ik vroeger op hoog niveau geroeid.
Tijdens een van mijn aankopen kom ik roei-verslaggever Christiaan Scheen tegen en neem ik van hem een body-protector over. Bij de overname van een jas zit ik 's morgens aan tafel bij een vriendelijk stel mensen waarvan twee van hun kinderen ook roeien.
Van iemand anders neem ik knie/scheenbeschermers over. Hij verkoopt ze namens een kennis wiens man overleden is.
Motorrijden blijft een fantastische sport.
Wanneer jullie nog tips hebben, ik hoor ze graag.
Mijn tip; vanaf nu elke dag met je BMW via zandpaden naar je werk rijden.... hoe meer zand je onder de wielen gehad hebt hoe beter voor je reis in Maroq.
Vond het nogal meevallen toen ik daar rondcrosste....... veel hardwerkende mensen gezien.
JoeBaR schreef:een motor die te lui is om te werken zal zich wel thuis voelen daar in dat oord waar je heen gaat
Vond het nogal meevallen toen ik daar rondcrosste....... veel hardwerkende mensen gezien.
You never know how fast you can go, until you fall down...
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
.
Laatst gewijzigd door ckadett16v op za feb 04, 2012 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
Misschien toepasselijke conclusie:
Gewoon roeien met de riemen die je hebt
succes
Gewoon roeien met de riemen die je hebt
succes
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
@JoeBar, Ik weet niet waarom je het onzin noemt. Maar ik heb het al meerdere keren meegemaakt met
een lc4 dat de bus en de naald versleten zijn. Zelfs al een gasnaald gehad die die zo erg gesleten is dat
ie afgebroken was.
een lc4 dat de bus en de naald versleten zijn. Zelfs al een gasnaald gehad die die zo erg gesleten is dat
ie afgebroken was.