Standaard hebben ons BIG's een setje Mikuni BST33SS carburateurs. Op diverse fora lees ik over Vlakschuifcarburateurs: meer vermogen, feller en een motorkarakter alsof de motor voorzien is van brandstofinjectie. Niet direct op zoek naar meer vermogen houd dit mij toch wel een beetje bezig. Los van werkingsprincipe (CV versus vlakschuif) heeft de vlakschuif verder ook een ingebouwde brandstofpomp
(als ik het goed begrijp).
In een eerdere post van spreekt Andre over setje TM33's (van de DR350). Op de site van Hessler betaal je EUR625 betaal je voor een setje Mikuni TM36's. En op eBay heb je al een nieuwe Mikuni TM36-2 voor 150 dollar (omgerekend 115 euro per stuk!). Met een beetje goed zoeken naar goede gebruikte carburateurs zou het voor mijn gevoel een betaalbaar experimentje kunnen worden

. Want kort door de bocht kan je er toch twee aan elkaar vastmaken zoals bij de originele carburateurs het geval is, maar dan wel met twee losse brandstofleidingen en gaskabels ?
Heeft iemand van jullie ervaringen met alternatieve carburateurs? Ervaring met het aan elkaar knopen van twee carburateurs ? 33 of 36mm ? Is dit soort carburateurs betrouwbaar en makkelijk af te stellen?