Bron: KNMV. Bij wijze van proef mogen alle KNMV offroadlicentiehouders in 2012 door middel van een daglicentie maximaal drie keer gratis deelnemen aan een ONK enduro. De offroadlicentie is verzekeringstechnisch gewoon geldig tijdens deze dagen. Dit zal worden aangemerkt door de knipjes die in de licentie gemaakt zullen worden. Aan het einde van 2012 evalueert de KNMV de proef. Dan zal worden besloten of het initiatief in 2013 doorgang zal vinden.
Voetnoot: uiteraard dienen de daglicentierijders wel het inschrijfgeld van 35 euro te betalen net als alle deelnemers.
Gratis deelname ONK enduro met offroadlicentie
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
zit persoonlijk niet te wachten op meedoen aan een enduro: teveel wedstrijd element
mijn tempo is natuurlijk niet zo hoog als de wedstrijdrijders, en na verloop van de wedstrijd rijden ze je achterop; niet leuk
beter zou zijn als de organiserende clubs na de enduro de route op dezelfde dag open stellen voor off road liefhebbers
volgens mij doen alleen Holten en Zelhem dat nog; dat waren er vroeger wel meer
de route ligt er toch, en alles is nog in tact, vergunningen zijn er, alles legaal
vertrek nadat de laatste wedstrijdrijder is vertrokken, dat is dan zo tegen 14.00 uur
natuurlijk moeten de vrijwilligers wel wat langer door doen, maar daar staat tegenover dat de club er een aardig centje aan overhoudt
ik heb nooit begrepen waarom clubs dit niet meer doen
mijn tempo is natuurlijk niet zo hoog als de wedstrijdrijders, en na verloop van de wedstrijd rijden ze je achterop; niet leuk
beter zou zijn als de organiserende clubs na de enduro de route op dezelfde dag open stellen voor off road liefhebbers
volgens mij doen alleen Holten en Zelhem dat nog; dat waren er vroeger wel meer
de route ligt er toch, en alles is nog in tact, vergunningen zijn er, alles legaal
vertrek nadat de laatste wedstrijdrijder is vertrokken, dat is dan zo tegen 14.00 uur
natuurlijk moeten de vrijwilligers wel wat langer door doen, maar daar staat tegenover dat de club er een aardig centje aan overhoudt
ik heb nooit begrepen waarom clubs dit niet meer doen
Ik vind dit een goed idee, want bij de offroad ritten is het de laatste tijd veel te druk.
En het tempo hoef je je niet druk over te maken, er rijden tijdens een enduro zat mensen tussen waarvan je kunt zien dat ze niet echt enig talent voor hard rijden hebben.
Het grootste probleem is eigenlijk dat gedoe met die tankstops je moet maar zien dat je ergens je service inkoopt of regelt, dit is de reden dat ik nog nooit geen enduro heb gereden. Vorig jaar wel bij de service geholpen bij de enduro van Zelhem.
En het tempo hoef je je niet druk over te maken, er rijden tijdens een enduro zat mensen tussen waarvan je kunt zien dat ze niet echt enig talent voor hard rijden hebben.
Het grootste probleem is eigenlijk dat gedoe met die tankstops je moet maar zien dat je ergens je service inkoopt of regelt, dit is de reden dat ik nog nooit geen enduro heb gereden. Vorig jaar wel bij de service geholpen bij de enduro van Zelhem.
CRF450X '08
zelhem heb ik vorig jaar ook gereden. zonder service want een ronde was wel op een tank te doen. dat heb je bij de start/finisch een tankje/drinken staan. ik was bij de 5 langszaamsten, zelf gedisced want de 1na laatste crossproef voorbijgereden, was helemaal op.
maar van de snelle inhalers geen last. alleen op de proeven extra opletten en de ruimte geven. daarmee haalde ik geen toptijd, maar ach. ik had wel dikke lol, leerde enorm veel (proberen aan te haken) en de toppers hadden amper last van me. op de lange stukken tussen de proeven rijdt iedereen ongeveer hetzelfde tempo.
gewoon doen, rijdt echt veel lekkerder dan een otr.
maar van de snelle inhalers geen last. alleen op de proeven extra opletten en de ruimte geven. daarmee haalde ik geen toptijd, maar ach. ik had wel dikke lol, leerde enorm veel (proberen aan te haken) en de toppers hadden amper last van me. op de lange stukken tussen de proeven rijdt iedereen ongeveer hetzelfde tempo.
gewoon doen, rijdt echt veel lekkerder dan een otr.
dit bespaart me weer een paar centjes, ik rijd gemiddeld zo'n 3 enduro's per jaar met de daglicentie.
en wie huiverig is, dit is onterecht met een otr heb je een hoop mensen die je op raarste plekken voorbij proberen te komen omdat het ze op baan niet lukt, hier heb je met enduro totaal geen last van.
verder is het heerlijk rustig op de route, alsof je alleen aan het rijden bent, je moet alleen even de startprocedure kennen, maar als je iemand vraagt bij jou in de minuut komt het altijd goed.
en wie huiverig is, dit is onterecht met een otr heb je een hoop mensen die je op raarste plekken voorbij proberen te komen omdat het ze op baan niet lukt, hier heb je met enduro totaal geen last van.
verder is het heerlijk rustig op de route, alsof je alleen aan het rijden bent, je moet alleen even de startprocedure kennen, maar als je iemand vraagt bij jou in de minuut komt het altijd goed.
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
ze willen meer deelnemers bij de enduro,maar ze hebben de laagdrempeligheid weggehaald door het verplichten van een transponder
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
maar 95% van offroadrijders heeft geen transponder en het huren kost 20 euro per enduro
nu valt je daglicentie van 18 euro 3x per jaar weg en moet je 20 euro voor een transponder betalen.
totaal: 35 euro inschrijving en 20 euro transponder=55 euro daar trek je weinig mensen mee over de streep als je eenzelfde aantal km bij een offroadrit kan rijden voor 20 euro,al heb je dan geen wedstrijd element
Voor de enduro organisatie begrijp ik het transponder gebruik,maar het is wel een struikelblok teveel voor sommigen.
Misschien een daglicentie klasse invoeren zonder transponders en uitslag,maar dan kunnen mensen wel proeven aan een enduro,zijn ze over de streep kopen ze wel een transponder als ze er zeker weten mee doorwillen
Mij maakt het niet uit,maar als je het extra aantrekkelijk wilt maken schiet je er zo niks mee op.
nu valt je daglicentie van 18 euro 3x per jaar weg en moet je 20 euro voor een transponder betalen.
totaal: 35 euro inschrijving en 20 euro transponder=55 euro daar trek je weinig mensen mee over de streep als je eenzelfde aantal km bij een offroadrit kan rijden voor 20 euro,al heb je dan geen wedstrijd element
Voor de enduro organisatie begrijp ik het transponder gebruik,maar het is wel een struikelblok teveel voor sommigen.
Misschien een daglicentie klasse invoeren zonder transponders en uitslag,maar dan kunnen mensen wel proeven aan een enduro,zijn ze over de streep kopen ze wel een transponder als ze er zeker weten mee doorwillen
Mij maakt het niet uit,maar als je het extra aantrekkelijk wilt maken schiet je er zo niks mee op.
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Da's ook zo. Die rottige transponder drijft de drempel weer omhoog. Stomme is dat de knmv niet voorschrijft voor daglicenties. Je mag van hen zonder. Alleen die transponders zijn wel handig voor de club. Is ook easy money..
Tuurlijk schiet je er wat mee op als je 3 ipv maar 1 enduro kunt rijden op een OTR licentie. De meesten kennen wel iemand die een transponder heeft toch? De meeste crossers hebben hem in het enduro seizoen thuis liggen. Ik kan er altijd wel een lenen in ieder geval Buiten dat, bij Mylaps huur je er een voor € 80 per jaar en slechts €115 voor 2 jaar.
Nu kun je bij wijze van proef 3x keer rijden op je OTR licentie, is het nog niet goed............
Nu kun je bij wijze van proef 3x keer rijden op je OTR licentie, is het nog niet goed............
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
Daar zit het hem juist.
Er wordt niet gezegd dat het niet goed is maar opperen ideeen om het voor de enduro organisatoren ook rendabel te maken en te houden en uiteindelijk ook voor de deelnemers anders wordt de inschrijving vanzelf een keer hoger.
De mensen die dus geen transponder op een goedkope manier kunnen vinden die hebben juist dat ene zetje nodig
Als je maar 1 enduro hebt gereden ben je verkocht en blijft het merendeel ze rijden,dan is het super mooi dat je nu 3 x op je otr licentie kunt rijden.
Maar juist die eerste keer is belangrijk dat je ze binnenhaalt.
Zoals gezegd hier,die eerste keer kost je nog 55 euro en voor iemand die veel schik heeft in de otr, die denkt dan voor 20 euro heb ik ook schik,dus waarom enduro proberen en daardoor krijgen we ze net niet op de enduro s.
Misschien een soort otr klasse aan het eind van de enduro met starttijden,proeven en dat in 1 ronde ivm tijd voor het opruimen door de org.,dan krijgen ze misschien het enduro gevoel en zijn er zo een aantal over de streep
Eigenlijk hetzelfde als een otr na de enduro maar dan met wedstrijdgevoel/sfeer
en dat je dat ook 3 keer mag doen op je licentie
Er wordt niet gezegd dat het niet goed is maar opperen ideeen om het voor de enduro organisatoren ook rendabel te maken en te houden en uiteindelijk ook voor de deelnemers anders wordt de inschrijving vanzelf een keer hoger.
De mensen die dus geen transponder op een goedkope manier kunnen vinden die hebben juist dat ene zetje nodig
Als je maar 1 enduro hebt gereden ben je verkocht en blijft het merendeel ze rijden,dan is het super mooi dat je nu 3 x op je otr licentie kunt rijden.
Maar juist die eerste keer is belangrijk dat je ze binnenhaalt.
Zoals gezegd hier,die eerste keer kost je nog 55 euro en voor iemand die veel schik heeft in de otr, die denkt dan voor 20 euro heb ik ook schik,dus waarom enduro proberen en daardoor krijgen we ze net niet op de enduro s.
Misschien een soort otr klasse aan het eind van de enduro met starttijden,proeven en dat in 1 ronde ivm tijd voor het opruimen door de org.,dan krijgen ze misschien het enduro gevoel en zijn er zo een aantal over de streep
Eigenlijk hetzelfde als een otr na de enduro maar dan met wedstrijdgevoel/sfeer
en dat je dat ook 3 keer mag doen op je licentie
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Wellicht is het een idee dat de KNMV aan hen die voor het eerst met een daglicentie deelnemen een transponder éénmalig ter beschikking stellen. Lijkt me mogelijk te registreren op licentienr. 1x gratis. daarna gewoon huren, lenen of aanschaffen.
Maar trek het dan breder en regel voor die groep ook een tankstop in waar de benzine etc wordt geregeld. Lijkt mij een groter obstakel namelijk. Wil je echt als wijdstrijd rijden dan is het fijn op route wat coaching, hulp met tanken etc te hebben. Plekje voor een schone bril en evt droge handschoenen.
Kopzorg minder en meer aandacht voor de wedstrijd.
Maar trek het dan breder en regel voor die groep ook een tankstop in waar de benzine etc wordt geregeld. Lijkt mij een groter obstakel namelijk. Wil je echt als wijdstrijd rijden dan is het fijn op route wat coaching, hulp met tanken etc te hebben. Plekje voor een schone bril en evt droge handschoenen.
Kopzorg minder en meer aandacht voor de wedstrijd.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ik zit ook met die tankstops.
Rij op een 2 takt dus die rondjes kan ik nooit afmaken.
En een transponder heb ik ook niet dus ik blijf mooi bij de off the road ritjes.
Het mooiste zou zijn gewoon de dag na de enduro het parcour ook beschikbaar stellen voor de off road en dan wat inkorten ofzo.
Rij op een 2 takt dus die rondjes kan ik nooit afmaken.
En een transponder heb ik ook niet dus ik blijf mooi bij de off the road ritjes.
Het mooiste zou zijn gewoon de dag na de enduro het parcour ook beschikbaar stellen voor de off road en dan wat inkorten ofzo.
Fuck de 4 takt (-:
Zo'n tankstop is gewoon prettig. De meesten komen wel met 1 tank rond. Je hebt even wat meer tijd want een ander tankt je motor en wijst je evt op panne ed. Daarnaast is er bij de meeste iemand die je bril even schoonpoetst. Je hebt dus meer tijd over om te eten, drinken en te recupereren.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Voor (tank)service kun je terecht bij EaST (Enduro team oost brabant). Van te voren even aanmelden is natuurlijk altijd prettig voor ze maar als je daar 's ochtends staat met 15 euro werkt dat ook wel. Ik heb daar ook m'n service maar dan voor het hele jaar.
Voor dat geld wordt dan je spullen naar de tankplek gebracht en staan ze op beide TC's met eten,drinken,gereedschap,olie en smeermiddelen en wordt je benzine in je motor gekieperd. En met een beetje mazzel en als Irene (de teamfotograaf) je nummer weet sta je ook nog mooi op de foto.
Je krijgt tegenwoordig ook een mooi standaard kistje in bruikleen (voor schone handschoenen,bril en wat je nog meer onderweg wilt hebben)
De KNMV schrijft stalen jerrycans voor.
Voor dat geld wordt dan je spullen naar de tankplek gebracht en staan ze op beide TC's met eten,drinken,gereedschap,olie en smeermiddelen en wordt je benzine in je motor gekieperd. En met een beetje mazzel en als Irene (de teamfotograaf) je nummer weet sta je ook nog mooi op de foto.
Je krijgt tegenwoordig ook een mooi standaard kistje in bruikleen (voor schone handschoenen,bril en wat je nog meer onderweg wilt hebben)
De KNMV schrijft stalen jerrycans voor.
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Dankzij Erwin heb ik ook van hun diensten gebruik gemaakt tijdens de enduro van Enter.erwindob schreef:Voor (tank)service kun je terecht bij EaST (Enduro team oost brabant)
Aardige mensen met prima service. Aanrader!
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Durft iemand het aan om een onervaren ,maar zeer enthoustiaste CRF450r rijden bij de hand te nemen en een dag over het parcours te jagen...
Rij-technisch hou ik het wel overeind, maar qua regels en dagindeling is het voor mij nog de twighlight-zone...Kan op eigen houtje alles gaan proberen...met als gevolg dat ik als een chinees vraagteken over het terrein wandel en met enige frustratie weer huiswaards keer om zo nooit meer een poging te wagen. Het is even de bekende drempel voor mij om zo verslaafd te raken aan de enduro sport.
Alvast bedankt.
Rij-technisch hou ik het wel overeind, maar qua regels en dagindeling is het voor mij nog de twighlight-zone...Kan op eigen houtje alles gaan proberen...met als gevolg dat ik als een chinees vraagteken over het terrein wandel en met enige frustratie weer huiswaards keer om zo nooit meer een poging te wagen. Het is even de bekende drempel voor mij om zo verslaafd te raken aan de enduro sport.
Alvast bedankt.
Misschien lees ik niet correct, maar ik lees tegenstrijdige verhalen over de transponder.
Ik rijd OTR en wil donders graag enduro proberen.
Iets wat me tegenhoud zijn de kosten voor het 'proberen'.
1 van de die dingen, is zoals genoemd, de transponder. Is deze transponder voor mij ook verplicht? Ik zal dan met de OTR licentie een enduro proberen.
Overigens vergeet men hier dat vele OTR rijders, waaronder ik ook, niet op enduro banden rijden. Een enduro rijden betekent niet alleen meer inschrijfgeld en transponder, maar ook andere banden.
En dan voor 'even proberen'
Ik rijd OTR en wil donders graag enduro proberen.
Iets wat me tegenhoud zijn de kosten voor het 'proberen'.
1 van de die dingen, is zoals genoemd, de transponder. Is deze transponder voor mij ook verplicht? Ik zal dan met de OTR licentie een enduro proberen.
Overigens vergeet men hier dat vele OTR rijders, waaronder ik ook, niet op enduro banden rijden. Een enduro rijden betekent niet alleen meer inschrijfgeld en transponder, maar ook andere banden.
En dan voor 'even proberen'
verstand op nul en nadenken
Daar zijn ze naar mijn inziens weer te duur voor
verstand op nul en nadenken
waarom maakt men zich altijd zo dru over de banden, ik rijdt gewoon altijd op een enduroband, ook de offroadritten.
op deze manier nooit gezeur, en mocht je een enduro willen meepakken, dan ben je er altijd klaar voor.
en het verhaal dat je met langere noppen harder gaat is de grootste onzin, er zijn weinig offroad rijders die de snelle jongens (op enduro banden) in de enduro bij houden.
en eh ik rijdt elke offroadrit, 2 of 3 enduro's en een paar balade's in belgie en redt het makkelijk met 2 of 3 bandjes per jaar.
op deze manier nooit gezeur, en mocht je een enduro willen meepakken, dan ben je er altijd klaar voor.
en het verhaal dat je met langere noppen harder gaat is de grootste onzin, er zijn weinig offroad rijders die de snelle jongens (op enduro banden) in de enduro bij houden.
en eh ik rijdt elke offroadrit, 2 of 3 enduro's en een paar balade's in belgie en redt het makkelijk met 2 of 3 bandjes per jaar.
Wilde al reageren op die banden onzin maar Johnny07 is me voor. Ben het helemaal met hem eens. Typisch off-road geouwehoer over cross- of endurobanden.
Ik doe het ook al jaren zo, geen gezeur en altijd klaar.
Ik doe het ook al jaren zo, geen gezeur en altijd klaar.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)