Hallo,
ik hoop hier wat info te vinden voor een goed adres waar ik een Honda xl 600 motoblok kan laten reviseren.
In Nederland of Belgie.
Ik ben een Belg dus misschien handig om te weten.
Als er mensen zijn die dit ook kunnen op dit forum hoor ik het wel het hoeft dus geen firma of bedrijf te zijn een man met ervaring is ook goed.
Ik hoor het wel....
Groetjes Ronny
gezocht goed adres motorblok revisie honda
Moderator: ghulst
Allereerst: wat versta jij onder reviseren? Echt reviseren, waarbij elk onderdeel afzonderlijk wordt opgemeten en alles wat buiten spec is wordt vervangen? Of bedoel je gewoon de boel openmaken, eventueel wat lagerwerk of een kapot onderdeel vervangen en daarna weer terug in elkaar zetten?
Eerste optie is prijzig en dan kun je je misschien afvragen of het niet beter is om bv. via Ebay.de een compleet, goed blok te kopen. De kosten van revisie zijn vele malen hoger dan waarvoor je een compleet blok kan vinden.
De tweede optie is veel minder duur en stelt niet zo veel voor. Die XL/XR 600 blokken zijn vrij simpel. Dus het is maar net wat je je van een revisie voorstelt.
Eerste optie is prijzig en dan kun je je misschien afvragen of het niet beter is om bv. via Ebay.de een compleet, goed blok te kopen. De kosten van revisie zijn vele malen hoger dan waarvoor je een compleet blok kan vinden.
De tweede optie is veel minder duur en stelt niet zo veel voor. Die XL/XR 600 blokken zijn vrij simpel. Dus het is maar net wat je je van een revisie voorstelt.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dus een XR blok past er ook in?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Misschien eens bellen met:
2Motors
Locatie Hof Ter Lokerenstraat 7, 9320 Erembodegem, Belgium
Telefoonnummer 053/840953
http://nl-nl.facebook.com/pages/2Motors/307704402604177
LEO
2Motors
Locatie Hof Ter Lokerenstraat 7, 9320 Erembodegem, Belgium
Telefoonnummer 053/840953
http://nl-nl.facebook.com/pages/2Motors/307704402604177
LEO
Goeie vraag stel je daar.....ik heb er niet echt een idee van wat bij reviseren allemaal komt kijken ik heb het nog nooit gedaan buiten de motor te verslijten en te gebruiken.
Je weet eenmaal open de motorblok kom je vanalles tegen en dan is het de vraag in hoever je moet gaan en dan vraag ik me af ok maar nu ligt hij open he misschien dit nog of dat nog erbij te nemen.
Ik kan die gerust opensmijten op zijn Belgisch gezegd maar ik ben niet ervaren genoeg om te kunnen oordelen of sommige onderdelen wel echt moeten vervangen of niet.
Ik heb daar dus geen ervaring in,het zou mischien niet mogen als motorijder maar tja we kunnen niet alles he.
Voor mij is het moeilijk.
Dan een ander motorblok zoeken,dat kan misschien een optie zijn maar dan weer hetzelfde probleem hoe weet ik dat deze goed is en de moeite om mijn blok te vervangen en gewoonlijk hebben deze ook al wat km....
Een mecanieker die thuis is in revisie's kan oordelen of een bepaald onderdeel moet vervangen of niet en die kennis heb ik helaas niet.
En onderdelen van een xr ik weet niet of die passen en ik denk dus van niet,een xr blok trekt wel op die van een XL maar in het blok zal het wel anders zijn he, anders was het geen xr dacht ik zo,ik zeg maar wat.
Een xr is een echte enduro een xl is in feite een reis enduro of straat enduro en is niet zo hevig in koppel als een xr als ik mij niet vergis.
Daarom ik weet echt niet wat het beste is....en je weet het pas als het blok open ligt maar dan moet je er wel iets van kennen.
Groetjes Ronny
Je weet eenmaal open de motorblok kom je vanalles tegen en dan is het de vraag in hoever je moet gaan en dan vraag ik me af ok maar nu ligt hij open he misschien dit nog of dat nog erbij te nemen.
Ik kan die gerust opensmijten op zijn Belgisch gezegd maar ik ben niet ervaren genoeg om te kunnen oordelen of sommige onderdelen wel echt moeten vervangen of niet.
Ik heb daar dus geen ervaring in,het zou mischien niet mogen als motorijder maar tja we kunnen niet alles he.
Voor mij is het moeilijk.
Dan een ander motorblok zoeken,dat kan misschien een optie zijn maar dan weer hetzelfde probleem hoe weet ik dat deze goed is en de moeite om mijn blok te vervangen en gewoonlijk hebben deze ook al wat km....
Een mecanieker die thuis is in revisie's kan oordelen of een bepaald onderdeel moet vervangen of niet en die kennis heb ik helaas niet.
En onderdelen van een xr ik weet niet of die passen en ik denk dus van niet,een xr blok trekt wel op die van een XL maar in het blok zal het wel anders zijn he, anders was het geen xr dacht ik zo,ik zeg maar wat.
Een xr is een echte enduro een xl is in feite een reis enduro of straat enduro en is niet zo hevig in koppel als een xr als ik mij niet vergis.
Daarom ik weet echt niet wat het beste is....en je weet het pas als het blok open ligt maar dan moet je er wel iets van kennen.
Groetjes Ronny
Altijd blij op mijn xletje
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je 2e versnelling zit vast, gok ik op de nokken afgebroken die in dat tandwiel vallen of van dat tandwiel zelf of de schakelas beschadigt..
Als je een werkplaatshandboek hebt en het blok open durft te schroefen gewoon doen, is niet echt moeilijk en je kan prima zien of iets kapot is
dan kan je alles gaan meten of gewoon de kapotte zooi vervangen en weer dicht schroeven, dat kan prima want als e later weer wat kapot gaat maak je dat ook weer
het is een oud ding en je rijd niet veel dus perfekt hoeft het niet te wezen, als het maar bolt
Als de blokken veel op elkaar lijken maar de XL tammer is dan zit er een tammere nokkenas in gok ik, dus minder vel en minder slijtage..
Heb een kapotte 3e versnelling gehad, gebroken tandwiel vervangen, boel weer dicht en rijden maar.. niks op gemeten, was ook niet belangrijk, ding deed het behalve dat en kan het zelf repareren dus spaar een hoop geld uit
Als je een werkplaatshandboek hebt en het blok open durft te schroefen gewoon doen, is niet echt moeilijk en je kan prima zien of iets kapot is
dan kan je alles gaan meten of gewoon de kapotte zooi vervangen en weer dicht schroeven, dat kan prima want als e later weer wat kapot gaat maak je dat ook weer
het is een oud ding en je rijd niet veel dus perfekt hoeft het niet te wezen, als het maar bolt
Als de blokken veel op elkaar lijken maar de XL tammer is dan zit er een tammere nokkenas in gok ik, dus minder vel en minder slijtage..
Heb een kapotte 3e versnelling gehad, gebroken tandwiel vervangen, boel weer dicht en rijden maar.. niks op gemeten, was ook niet belangrijk, ding deed het behalve dat en kan het zelf repareren dus spaar een hoop geld uit
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Voor zover ik weet past een XR blok ook gewoon. Verschillen zitten voornamelijk in de nokkenas inderdaad, en in de carburateur.
Het voordeel van op Ebay shoppen is dat je als koper beschermd bent. En in Duitsland kijken ze echt wel uit met verkeerde informatie geven. Dat is daar een misdrijf, word je zwaar voor gestraft.
Mijn persoonlijke ervaring met kopen in Duitsland is: geen zorgen maken, de info klopt bijna altijd!
Daarbij zal vaak een XR blok meer op zijn donder hebben gehad dan een XL- blok, maar aan de andere kant hoeft dat niet echt erg te zijn. Die blokjes zijn ijzersterk en hebben niet overdereven veel vermogen, wat ze wel heel houdt.
Het voordeel van op Ebay shoppen is dat je als koper beschermd bent. En in Duitsland kijken ze echt wel uit met verkeerde informatie geven. Dat is daar een misdrijf, word je zwaar voor gestraft.
Mijn persoonlijke ervaring met kopen in Duitsland is: geen zorgen maken, de info klopt bijna altijd!
Daarbij zal vaak een XR blok meer op zijn donder hebben gehad dan een XL- blok, maar aan de andere kant hoeft dat niet echt erg te zijn. Die blokjes zijn ijzersterk en hebben niet overdereven veel vermogen, wat ze wel heel houdt.