yamaha wrf 450 of ktm exc 450 ???

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Husa Boy
Contacteer:

titel zegt alles zeker

geef me eens wat jullie denken

voordelen/nadelen yam/ktm ?
sjikkentip

Zou je deze nieuw aanschaffen :?:
Op een EXC staat alles direkt op : Magurastuur,WP-vering,digitale km teller en tripmaster met afstandsbediening,hydraulische koppeling,richtingaanwijzers,stoplicht op voor- en achterrem,kaderbeschermers,2 kettingsets,crossnaald zit er bij,kettingbescherming,enz...
En de prijs scheelt maar een 15.000 oude BFR.Als je dat allemaal moet bijkopen bij een WRF kom je al snel aan een serieus bedrag :!:
Je kan het natuurlijk al raden,ik heb een EXC 450 2004 en tot hiertoe content van.Ik ken er een paar die een WRF hebben ook nieuw gekocht dit jaar en ze zijn er ook tevreden over.
Ieder zijn goesting natuurlijk,maar ik vind dat je bij een EXC meer waar voor je geld krijgt.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Husa Boy
Contacteer:

het wordt waarschijnlijk wel een 2004
Sjokske

Het donkerbruine vermoeden zegt me dat een Yammie net FF betrouwbaarder is. Verder weet ik niet het Belgie gesteld is maar in Nederland zijn ze allebei op (KTM pas weer leverbaar in februari, Yamaha weet ik niet).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Robje

?????? Heeft HUSA-BOY al gedacht aan een HUSABERG?
Succes.
Sjokske

Robje schreef:?????? Heeft HUSA-BOY al gedacht aan een HUSABERG?
Succes.
Vorig jaar nog aardig te betalen, maar dit jaar volgens mij een stukkie prijziger als ik de Franse prijzen zie (in Moto Verte) ten opzichte van andere merken :oops:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
sjikkentip

sjikkentip schreef:Zou je deze nieuw aanschaffen :?:
Op een EXC staat alles direkt op : Magurastuur,WP-vering,digitale km teller en tripmaster met afstandsbediening,hydraulische koppeling,richtingaanwijzers,stoplicht op voor- en achterrem,kaderbeschermers,2 kettingsets,crossnaald zit er bij,kettingbescherming,enz...
Nog vergeten,gouden wielnaven,achterstuk om nummerplaat reglementair te kunnen hangen en spiegels.
Husa Boy
Contacteer:

ja heb al aan husa gedacht ma heb al nen husa e :lol:

hmm gouden wiel naven staat nochthans niet op de site of zo

kvind de ktm eigenlijk het mooist => schone lijn
yamha ziet er lomper uit (naft tank)
Jo VdB

sjikkentip schreef:Zou je deze nieuw aanschaffen :?:
WP-vering,digitale km teller en tripmaster met afstandsbediening,,richtingaanwijzers,stoplicht op voor- en achterrem,,2 kettingsets,,achterstuk om nummerplaat reglementair te kunnen hangen en spiegels,
Sjikkentip,

a) WP vering stond er beter niet onder, want dat is nu eens niet de referentie ... Niet alle publiciteit geloven :wink:
b) richtingaanwijzers heeft elke gehomologeerde fiets, want anders kan hij niet gehomologeerd worden ... Dus ook de Yam
c) stoplicht : idem b
d) kettingsets : klopt, maar met de originele overbrenging ben je dus wel niets (de mijne verzamelt ook al 3 jaar stof op zolder)
e) de nummerplaat moet altijd reglementair hangen ... dus ook bij de Yam, zie b + c
f) spiegels : zie b, c + e

Misschien dat de Yamaha dealer ze niet uit eigen beweging meegeeft, maar je hebt er in praktijk wel voor betaald, want de dealer mag je geen moto verkopen die niet voldoet aan de vigerende wetgeving !!

Zowel Yamaha als KTM is een goede keuze. Waarbij de Yamaha zijn zwaartepunt iets hoger ligt dan bij KTM.
De 2004 KTM hadden last van oa. desintegrerende schroeven in de cylinderkop, maar diegenen die nu gebouwd worden mogen dat probleem niet meer kennen.

Jo VdB
sjikkentip

Sjikkentip,

a) WP vering stond er beter niet onder, want dat is nu eens niet de referentie ... Niet alle publiciteit geloven :wink:
b) richtingaanwijzers heeft elke gehomologeerde fiets, want anders kan hij niet gehomologeerd worden ... Dus ook de Yam
c) stoplicht : idem b
d) kettingsets : klopt, maar met de originele overbrenging ben je dus wel niets (de mijne verzamelt ook al 3 jaar stof op zolder)
e) de nummerplaat moet altijd reglementair hangen ... dus ook bij de Yam, zie b + c
f) spiegels : zie b, c + e

Jo VdB
Ik heb toch niet gezegd dat de Yamaha een slechte keuze is!!!Ik heb zelfs vermeld dat mijn maten er content van waren.
Diegene die ik ken die een WR gekocht hebben kregen nog nooit pinkers,spiegels en dergelijke erbij.Op de WR is er ook GEEN stoplicht.De WR zal wel op een aantal exemplaren gehomologeerd zijn (anders mag hij de baan niet op) maar deze wordt zo niet afgeleverd aan de klant.De EXC staat volledig met alles erop zoals hij gehomologeerd is geleverd.
actualludo
Contacteer:

ik denk dat ik mij moet aansluiten bij sjikkentip want zelfs het remlichtcontactje bij de yam wr is eigenlijk een optie
leve de elec starters
Barry

in nederland zit dat er allemaal wel degelijk op (in belgie misschien niet?) er komt zelfs een andere koplamp op met een Ekeur er in (zit er standaard niet op)
en bijv. het gas kan standaard niet zo ver open omdat hij anders niet de weg op mag (geluid e.d. onzin)
alle wr's worden trouwens bij yamaha nederland gemodificeerd voor de nederlandse weg
Jo VdB

sjikkentip schreef: Ik heb toch niet gezegd dat de Yamaha een slechte keuze is!!!

Diegene die ik ken die een WR gekocht hebben kregen nog nooit pinkers,spiegels en dergelijke erbij.Op de WR is er ook GEEN stoplicht.De WR zal wel op een aantal exemplaren gehomologeerd zijn (anders mag hij de baan niet op) maar deze wordt zo niet afgeleverd aan de klant.
Sjikkentip,

ik heb toch ook niet gezegd dat de yamaha slecht is. Vanwaar dan je verontwaardiging ?????? Lees wat er staat a.u.b.

In elk geval, ALLE nieuwe moto's hebben tegenwoordig een EUROPESE homologatie, dus als de Belgische Yamaha - dealers (in tegenstelling tot Nederlandse) je bovenstaande niet meeleveren / monteren, dan hebben ze je een moto verkocht die je in theorie niet mag inschrijven in het Belgisch verkeer ! M.a.w. voor de Belgen : je wordt gekloot , en voor de Nederlanders : je wordt belazerd ...

Wettelijk mag Yamaha je geen moto met inschrijvingspapieren verkopen die niet aangepast is aan het wegreglement van het betreffende land !! Geen enkele discussie is hier mogelijk, want is dwingende wetgeving !

Jo VdB
Husa Boy
Contacteer:

zeg jonges en de wrf 250 :?: :?: :?:
Gast

pak dan een crf250

honda

electriche starteer heb je toch niet nodig met zon licht ding....
Sanne
Contacteer:

Husa Boy schreef:zeg jonges en de wrf 250 :?: :?: :?:
Husa Boy schreef:zeg jonges en de wrf 250 :?: :?: :?:
Het belangerijkste is de emotie die je hebt bij de aankoop. De kwaliteit van de fietsen ontloopt elkaar niet zo veel. Het gaat er dus gewoon om hou je van oranje of van blauw.
Een 250 moet je meer op z'n dondergeven om even veel vermogen te krijgen. Maar is wel weer lichter in gewicht. Vraag je af of je lange stukken van bv een 200 km gaat rijden of dat je op de baan gaat.
Op de baan? neem de 250. 8)

Code: Selecteer alles

[list][/list][/code
Husa Boy
Contacteer:

het is dus de ktm 450 geworden 8)
sjikkentip

Husa Boy schreef:het is dus de ktm 450 geworden 8)
Allez,proficiat en welkom in de club van de KTM boys :lol:
Waar heb je hem gekocht,een 2004 :?:
PS:naar ik heb gehoord zou er binnenkort ergens een enduro zijn in de streek van Steenhuize.Weet jij daar iets van :?:
actualludo
Contacteer:

steenhuize hmmmm das nie ver maar kheb er nog niks vangehoord moest je wat meer weten laat het weten ok
leve de elec starters
Husa Boy
Contacteer:

bij desmet in waregem :)

ah daar weet ik nie van

is op 5-10 min van bij mij
als ik iets hoor zallek het posten

en laat jullie ook iets weten e
als ge er info over vind

btw actualludo vanwaar ben jij mss ?
Wopke

:wink: :!: :wink: :!: :wink: :!: :wink: :!:
Gefeliciteerd met uwe new moto....

Info: zoals reeds door Jo genoemd, de erste serie 2004's had verkeerde bouten in de cilinderkop.
Er is een modificatie voor....
Demonteer de buddysit en de tank..
Aan de rechterzijde van de moto kijk je op de cilinderkop.
De twee asjes waarop de tuimelaars draaien worden geborgd door de bouten die aan deze rechterkant in het kleppendeksel steken.
Bovenop de bout dient te staan 12.9 (=treksterkte van de bout)
De foute bouten hebben 8.8 erop staan.

Je kan de juiste bouten bij de dealer gratis krijgen...

Success,

wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
Husa Boy
Contacteer:

tis nen omgebouwde 2003 sx 450

met een 6 boite er in

Afbeelding
Gast

Wopke schreef::wink: :!: :wink: :!: :wink: :!: :wink: :!:
Gefeliciteerd met uwe new moto....

Info: zoals reeds door Jo genoemd, de erste serie 2004's had verkeerde bouten in de cilinderkop.
Er is een modificatie voor....
Demonteer de buddysit en de tank..
Aan de rechterzijde van de moto kijk je op de cilinderkop.
De twee asjes waarop de tuimelaars draaien worden geborgd door de bouten die aan deze rechterkant in het kleppendeksel steken.
Bovenop de bout dient te staan 12.9 (=treksterkte van de bout)
De foute bouten hebben 8.8 erop staan.

Je kan de juiste bouten bij de dealer gratis krijgen...

Success,

wopke
Gaat het hier over de EXC of de SX ???
Wopke

:!:

In mijn geval om een EXC, maar als je het zeker wilt weten zou ik de lokale dealer even bellen of de SX-en hier ook last van hebben...

Wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
Jo VdB

Zowel EXC als de SX hadden daar last van

Jo VdB
Plaats reactie