Kleuren , codes DR BIG

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
huls

NU ik mijn BIG aan het reviseren ben (zie andere draad), moet de buitenkant er straks ook weer fatsoenlijk bij staan. Ik ben dan ook op zoek naar de kleur codes (RAL of anderzins) van mijn Big. Het gaat vooral om het oranje.

Ik heb de links in het overzicht hier al afgelopen en al verder zoekend kom ik hier op uit:

http://dr650.zenseeker.net/DR650History.htm

Dan vindt ik echter 5 verschillende oranjes...

Dus...iemand die pointer in de goede richting heeft?

Oh ja, tips over verven/lakken/spuiten van blokdelen zoals cylinder, kop en zijdeksels zijn ook welkom.
huls
Ouwe Reus

Beste Huls,

Hier een plaatje uit het onderdelenhanddoek. Met de originele stocknumbers kom je wellicht wat verder.
Detail kleuren met stocknumbers
Detail kleuren met stocknumbers
onderdelenhandboek.jpg (47.26 KiB) 966 keer bekeken
Bladzijde uit onderdelenhandboek
Bladzijde uit onderdelenhandboek
onderdelenhandboek2.jpg (63.7 KiB) 966 keer bekeken
BIG groet
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist

ik werk heel veel met autolakken en ken het wereldje, vergeet het maar dat je een kleur nummer of code vind waar de lak mee besteld kan worden. als je de naam van de kleur kent met de code uit het wphb dan kan je dat voor recente motoren bestellen bij de Suzuki dealer. dit zijn wel allemaal lakken die je niet op een gewone manier kan verwerken. en onwijs duur soms wel € 75 voor een kwart liter. het zijn de fabrieks lakken met vaak ook nog zeer slechte dekking.
Ergo, gewoon naar de betere speciaaal zaak waar de carrosserie bedrijven uit de regio ook komen. ken je die niet dan google je even een paar bekende lak merken en zoek je hun dealers op. bv standox, glasurit, spies en hecker, sikkens (moeilijk verwerkbaar) en dergelijke
zij hebben een spectrometer en kunnen van een voorbeeld af een kleur heel goed maken. sommige kleuren zoeken ze op uit een kleur staal boek van automerken en passen die aan. (bv het rood van 92 er 800 is een peugeot 205/106 kleur)
eigenlijk is dit de enige echte methode, alle andere manieren is tijdverspilling en vaak erg duur. Gewone goede autolak is toch al erg duur, mono kleuren komen al erg dicht bij € 100 de liter +verharder en dergelijke. Vaak is kleine delen echt goed spuitklaar naar een klein autospuiterijtje brengen goedkooper en resultaat verzekerd.
suc6666
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
BIG88

VHT ENGINE ENAMEL™ - SP120 Chrysler Hemi-Orange
VHT site
werkte goed op het blok van mijn eerste oranje/witte
have BIG fun

D.F.M.T.
futurist

kijk zo'n tip heb je iets aan
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
huls

Mannen,
Allen dank voor de input. Tja wat nu? Ik vind geen code voor oranje in het wphb, als ik het al zou vinden dan is het waarschijnlijk en duur en moeilijk te verwerken. Tip van chrysler hemi orange en laten doen door een bescheiden bedrijfje heeft mij aan het denken gezet en ik ga wat telefoontjes plegen.
Later meer.
huls
Plaats reactie