Ik meng nu elke tank 1 dopje startron bij. Dat zijn enzymen die de vorming van bacteriën tegen gaan. Die bacteriën schijten helaas in je tank. Soms is dat zwart, maar soms is dat ook wit, in de vorm van een soort vlokken. De ethanol is een alcohol en dat is hygroscopisch, net als je remvloeistof. Hierdoor vormt zich onderin je tank een laag water. Dat rijdt sowieso niet fijn.
Door het constant rondpompen van benzine en door het feit dat de tank vlak boven je cylinder zit maak je een soort heerlijk warme kraamkamer voor deze bacteriën, die gewoon tijdens het tanken meekomen. Daarom hebben sommige mensen er geen last van en sommigen wel (die dus besmet zijn met deze bacterie).
Op de grens van het water en de benzine leeft de bacterie. Ik vermoed dat als er nog geen water afgescheiden is, dat er ook nog geen bacteriën kunnen groeien.
Zodra je filter bijna helemaal vol zit met troep moet de pomp er wel heel erg hard aan trekken, waardoor hij heet wordt. Sommige pompen zijn van Chinese makelij en lopen dan tijdelijk vast. Half uurtje later doen ze het vaak weer.
Injectie of niet
Moderator: ghulst
ik denk het wel.Sjokske schreef: Is dat microfilter in een KTM nog fijner dan dat Mahle KL13-filter dan ?
Er is momenteel dacht ik een terugroep om alle microfilters eruit te halen.
De nieuwe zou 20 ipv 10 micron filteren.
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Ik ben sinds een week in het bezit van de nieuwe KTM 500 EXC met injectie, en de man van de motorzaak adviseerde mij om
V-power van Shell, excellium van Total of andere van dat soort benzine te tanken, dit ivm de toevoeging van de biobrandstof
in de euro 95 (ethanol)
Wie heeft hier ervaring mee, en wat voor benzine raden jullie aan om te tanken?
Ook had hij het erover om zo af en toe zo'n klein flesje vloeistof bij de benzine te gooien.
In jectie is leuk en rijd ook fijn, maar het luisterd wel erg nauw.
V-power van Shell, excellium van Total of andere van dat soort benzine te tanken, dit ivm de toevoeging van de biobrandstof
in de euro 95 (ethanol)
Wie heeft hier ervaring mee, en wat voor benzine raden jullie aan om te tanken?
Ook had hij het erover om zo af en toe zo'n klein flesje vloeistof bij de benzine te gooien.
In jectie is leuk en rijd ook fijn, maar het luisterd wel erg nauw.
Helaas is Excellium tegenwoordig ook RON 95 en de pompbedienden konden me niet garanderen dat dat spul ethanolvrij is.
De meeste 98 zal ethanolvrij zijn, maar garanderen kan niemand. Telkens zelf navragen. In geval van nood toch een keer 95 tanken? Dan liever niet bij een klein station met lage omzetsnelheid.
De meeste 98 zal ethanolvrij zijn, maar garanderen kan niemand. Telkens zelf navragen. In geval van nood toch een keer 95 tanken? Dan liever niet bij een klein station met lage omzetsnelheid.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
Idd,mijne Husky 310te 2011 met 5500km heeft daar allemaal geen last van .brommer schreef:injectie ktm 2012 modellen .... niet alle injectie systemen hebben dit.
Mijn Husa heeft ook nog nergens last van.
Maar de vraag is waar dat door komt. Komt dat door bepaalde pompen, bepaalde zeefjes in de slang, bepaalde batches tanks of door externe factoren, zoals besmette pompstations?
Het probleem komt blijkbaar ook voor bij diesel:
http://www.hosoil.nl/pages/pagina.aspx?o=1&p=73
Maar de vraag is waar dat door komt. Komt dat door bepaalde pompen, bepaalde zeefjes in de slang, bepaalde batches tanks of door externe factoren, zoals besmette pompstations?
Het probleem komt blijkbaar ook voor bij diesel:
http://www.hosoil.nl/pages/pagina.aspx?o=1&p=73
Over lage omloopsnelheid gesproken: Euro95 heeft een veeeeel hogere oploopsnelheid dan 98 of die dure brandstoffen. Bij bepaalde tankstations durf ik wel 95 te tanken, maar zeker geen 98. Ondanks allerlei nieuwe dingen die ik lees in dit topic.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!