Dakar is over de helft.
En het is een beetje stil op noppenforum.
Wat vinden jullie er van? Spannend?
Paar opvallende dingetjes die mij tot nog toe zijn opgevallen.......
Despres, die topper, krijgt weer voordeel van de franse organisatie. Coma is not amuzed, en terecht. Of toch niet?
Nasser die "te" snel is voor een hummer, en dat ding kompleet sloopt.
Verhoeven die nu Macgyver heet.
Gerard de Rooy lijkt op zijn vader, is alleen niet zo breed en wat groter.
Mega valpartijen gezien, oa Amerciano Cody.
Wij hebben als nederland blijkbaar goede rallyrijders, nooit geweten.
Het kleinste elektronische onderdeeltje dat je kunt doen uitvallen is niet veel groter dan een lucifersdoosje
etc.....
Dakar. Kijken jullie wel?
Moderator: ghulst
ik probeer het wel te volgen ja.
Die cody ging er idd erg hard af.
Nu hoorde ik ook dat hij de sloper wordt genoemd. Hij rijd zijn machine altijd tot aan de max.
Wel jammer van nasser in zijn hummer maar zo zie je maar....wat uit amerika komt is echt niet altijd het beste.
Die cody ging er idd erg hard af.
Nu hoorde ik ook dat hij de sloper wordt genoemd. Hij rijd zijn machine altijd tot aan de max.
Wel jammer van nasser in zijn hummer maar zo zie je maar....wat uit amerika komt is echt niet altijd het beste.
WR450f, 2004
EXC 520, 2002 exit
XR 400R, exit
XR 600R, exit
EXC 520, 2002 exit
XR 400R, exit
XR 600R, exit
even een update..
Nasser is een "echte" teamspeler en brandt de hummer helemaal af.
De ASO is wel een "echte" teamspeler, want Peterhansel wordt, zoals eerder Despres ook gematst door de organisatie.
Hummer wordt voor de zekerheid maar alvast gediskwalificeerd.
Nasser is een "echte" teamspeler en brandt de hummer helemaal af.
De ASO is wel een "echte" teamspeler, want Peterhansel wordt, zoals eerder Despres ook gematst door de organisatie.
Hummer wordt voor de zekerheid maar alvast gediskwalificeerd.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik kijk elke avond op RTL7 en anders opnemen en de andere ochtend kijken.
Teven heb ik de Dakar App op de iPhone voor "live" nieuws.
Teven heb ik de Dakar App op de iPhone voor "live" nieuws.
Tuurlijk kijk ik... hoewel ik nog steeds met weemoed denk aan de 'echte' (afrikaanse) Dakar.
Blijf het vreemd vinden om rijders in de woestijn bezig te zien om vervolgens aan de zijlijn een horde fans te zien zitten in strandstoelen, compleet met koelboxen en parasols omdat de route vaak toch niet écht in de Middle of Nowhere is... of in iedergeval vlak langs een asfaltweg komt die door het binnenland loopt.
Hoogtepunten tot nu toe;
Frans Verhoeven die hevig p*ssed over de finish komt omdat er wéér wat van zijn Sherco afgetrilt is.... (ik ben fan van hem maar het was té mooi om te zien)
Cyril Depres die een salto maakt in een modderbak.....
Robby Gordon die 190+ vliegt over snelle paden...
Dieptepunten;
Depres die uit de shit geholpen wordt door een andere vastgereden coureur en als ie los is, vrolijk opstapt en die andere laat stikken....
Peterhansel die loopt te janken over de manier waarop de Hummers hem voorbijkwamen... en dan een dag of wat later bij het oversteken van een riviertje een gestrande motorrijder voor zijn sodemieter rijd.....
Wat me vooral stoort; het negeren van het Sentinel (veiligheids)systeem. O.a. door vrachtwagens waardoor snellere auto's tientallen km's achter hun moeten blijven hangen; totaal onnodig.
Eerder deze week kwam een NL auto binnen met de achterkant in elkaar; waren gestopt voor een gecrashte motorrijder die totaal verdwaasd midden op de pad zijn motor liep te zoeken.
NL-rijder maakt zijn gordels los om effe te helpen (en te zorgen dat die gast in iedergeval van de gevaarlijke weg afging) en wordt vól geramd door een vrachtwagen; Sentinel niet gehoord/genegeerd.
Wat denk je dat er met zo'n motorrijder gebeurt als die NL auto daar niet gestaan had...
Mooi om naar te kijken... maar het is geen Afrika en de belangen zijn véél te groot geworden. Was wel anders toen ik naar Dakar reed... in een barrel van 500 euro.....
Blijf het vreemd vinden om rijders in de woestijn bezig te zien om vervolgens aan de zijlijn een horde fans te zien zitten in strandstoelen, compleet met koelboxen en parasols omdat de route vaak toch niet écht in de Middle of Nowhere is... of in iedergeval vlak langs een asfaltweg komt die door het binnenland loopt.
Hoogtepunten tot nu toe;
Frans Verhoeven die hevig p*ssed over de finish komt omdat er wéér wat van zijn Sherco afgetrilt is.... (ik ben fan van hem maar het was té mooi om te zien)
Cyril Depres die een salto maakt in een modderbak.....
Robby Gordon die 190+ vliegt over snelle paden...
Dieptepunten;
Depres die uit de shit geholpen wordt door een andere vastgereden coureur en als ie los is, vrolijk opstapt en die andere laat stikken....
Peterhansel die loopt te janken over de manier waarop de Hummers hem voorbijkwamen... en dan een dag of wat later bij het oversteken van een riviertje een gestrande motorrijder voor zijn sodemieter rijd.....
Wat me vooral stoort; het negeren van het Sentinel (veiligheids)systeem. O.a. door vrachtwagens waardoor snellere auto's tientallen km's achter hun moeten blijven hangen; totaal onnodig.
Eerder deze week kwam een NL auto binnen met de achterkant in elkaar; waren gestopt voor een gecrashte motorrijder die totaal verdwaasd midden op de pad zijn motor liep te zoeken.
NL-rijder maakt zijn gordels los om effe te helpen (en te zorgen dat die gast in iedergeval van de gevaarlijke weg afging) en wordt vól geramd door een vrachtwagen; Sentinel niet gehoord/genegeerd.
Wat denk je dat er met zo'n motorrijder gebeurt als die NL auto daar niet gestaan had...
Mooi om naar te kijken... maar het is geen Afrika en de belangen zijn véél te groot geworden. Was wel anders toen ik naar Dakar reed... in een barrel van 500 euro.....
You never know how fast you can go, until you fall down...
huskie schreef:even een update..
Nasser is een "echte" teamspeler en brandt de hummer helemaal af.
De ASO is wel een "echte" teamspeler, want Peterhansel wordt, zoals eerder Despres ook gematst door de organisatie.
Hummer wordt voor de zekerheid maar alvast gediskwalificeerd.
stoker !
#777 - Mijn fotoboekenplank
Ik had begrepen van wel, maar weet niet de exacte snelheden.Noppy schreef:Eens met Vette!
Zijn vrachtwagens en auto's eigenlijk op gelijke snelheid electronisch begrenst deze dakar?
Kijken doe ik trouw maar dank zij chronisch tijdgebrek kom ik er niet aan toe om te copieren en te plakken.
Ondertussen zitten we bijna allemaal op allroad maniacs en enduro.nl dus de info lezen we toch al
Ondertussen zitten we bijna allemaal op allroad maniacs en enduro.nl dus de info lezen we toch al
Tsja, wat vinden we ervan?
- Omstreden winnaars bij de auto's en de motoren. Beiden zullen de sportiviteitsprijs niet winnen, maar wordt de hand boven het hoofd gehouden door de Franse organisatie.
- Terechte winnaar bij de vrachtwagens. Al had ik Gerard niet bovenaan mijn lijstje staan, zijn rally was boven elke twijfel verheven. Prachtige aanpak van het De Rooy/Iveco team, al blijft het jammer dat ze niet tegen het 'oude' Kamaz team mochten strijden: Is team 'De Rooy' zoveel sneller geworden of was de concurrentie minder? Ik verwacht volgend jaar een boel torpedo's aan de start!
- Toch weer KTM dat zowel op kwaliteit als op kwantiteit de 450 klasse domineert, na hun protesten van enkele jaren geleden dat 450's niet geschikt waren voor Raids. Misschien omdat ze de enige fabrikant zijn met kant en klare rally fietsen, maar zowel op snelheid als op betrouwbaarheid scoren ze goed. Behalve Coma's versnellingsbak weinig incidenten, en Svitko (die z'n motor ook niet gespaard heeft!) en Knuiman die zonder motorwissel aan de finish staan.
- Verhoeven bevestigt waar we staan als motorsportlandje: Goede rijder maar helaas niet de ondersteuning van grote bedrijven om zaken echt professioneel aan te pakken. Fabrieksrijder voor een B-fabriek (blokje niet snel genoeg) en een C-team. Hopelijk wordt Sherco weer enthousiast en komt er iets moois uit!
- Omstreden winnaars bij de auto's en de motoren. Beiden zullen de sportiviteitsprijs niet winnen, maar wordt de hand boven het hoofd gehouden door de Franse organisatie.
- Terechte winnaar bij de vrachtwagens. Al had ik Gerard niet bovenaan mijn lijstje staan, zijn rally was boven elke twijfel verheven. Prachtige aanpak van het De Rooy/Iveco team, al blijft het jammer dat ze niet tegen het 'oude' Kamaz team mochten strijden: Is team 'De Rooy' zoveel sneller geworden of was de concurrentie minder? Ik verwacht volgend jaar een boel torpedo's aan de start!
- Toch weer KTM dat zowel op kwaliteit als op kwantiteit de 450 klasse domineert, na hun protesten van enkele jaren geleden dat 450's niet geschikt waren voor Raids. Misschien omdat ze de enige fabrikant zijn met kant en klare rally fietsen, maar zowel op snelheid als op betrouwbaarheid scoren ze goed. Behalve Coma's versnellingsbak weinig incidenten, en Svitko (die z'n motor ook niet gespaard heeft!) en Knuiman die zonder motorwissel aan de finish staan.
- Verhoeven bevestigt waar we staan als motorsportlandje: Goede rijder maar helaas niet de ondersteuning van grote bedrijven om zaken echt professioneel aan te pakken. Fabrieksrijder voor een B-fabriek (blokje niet snel genoeg) en een C-team. Hopelijk wordt Sherco weer enthousiast en komt er iets moois uit!
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
@mmrizio: Helemaal gelijk met het punt over Verhoeven.
Ter aanvulling iets wat Charly Gotlib zei over de DAF Trucks van X-Dakar.
Als je de dakar wil rijden om te winnen, zal er een andere truck moeten komen. Gaat niet lukken met deze DAF's.
Ter aanvulling iets wat Charly Gotlib zei over de DAF Trucks van X-Dakar.
Als je de dakar wil rijden om te winnen, zal er een andere truck moeten komen. Gaat niet lukken met deze DAF's.
technische Belgen noemen we Nederlandersfolie schreef:We, als motorsportlandje ? Is Franske eigenlijk technisch niet een Belg ?mmrizio schreef:- Verhoeven bevestigt waar we staan als motorsportlandje: !
4 strokes only !!