beste mensen,
Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Wim Immers en nieuw op dit forum.
Sinds een halfjaar ben ik de trotse bezitter van een BMW R1150 gs adventure.
In maart ga ik een mooi avontuur aan en ga ik onder begeleiding (Arjan Brouwer) 6 dagen rijden in Marokko.
In eerste instantie zou ik dit gaan doen op mijn BMW maar de afgelopen week toch langzaam aan dit idee gaan twijfelen.
Ik heb gisteren een KTM620 gekocht. Op het kenteken staat dat het een 600 is maar het blok is van een 620 uit 1993.
Voor een motor van die leeftijd is het logisch dat deze niet in nieuwstaat is.
Er zal dus wat gesleuteld moeten worden.
Nu ben ik al de hele dag aan het zoeken naar een handleiding van dit blok en nog steeds niets gevonden.
Heeft iemand van jullie wellicht een digitaal document of een papieren uitdraai die zou mogen lenen of kopen.
En/of zou iemand, het liefst in de omgeving van Delft, mij wat uitleg kunnen geven over de basis dingen van dit blok.
Ik hoor heel graag van jullie!
Reparatie handleiding KTM 620
Moderator: ghulst
hoi nog gefeliciteerd met je aankoop de mijne is inmidels ook verkocht .had ik een vraag je aan je .kun je de ktm kenteken 600 ,met een blok van 620 wel verzekeren ,volgens mij klopt het dan niet met de gegevens van het kenteken ,en zou je problemen kunnen krijgen als je een ongeval krijgt en ze der achter komen ,mischien heb ik het mis hoor by de way ik zal ook eens rond kijken voor de 620 beschrijving
Hoi Charles, ook jij gefeliciteert met je verkoop. De tijd zal het leren of ik de juiste beslissing genomen heb.
Ik was gisteren nog bij een grote motorzaak en heb dit ook gevraagd.
Alleen het kale frame en het VIN-plaatje mag niets aangebeuren en moeten ten alletijden aan elkaar vast blijven zitten.
Het motorblok staat niet geregistreerd op dit plaatje.
Stel dat je motorblok in de soep draaidt en je bouwt er een ander blok in, is er niet zo heel erg veel aan de hand.
Zij wisten mij te vertellen dat er genoeg oude frames omgebouwd worden met nieuwere motorblokken en deze gewoon rondrijden.
Mede door het ontbreken van een APK voor motoren gebeuren dit soort dingen.
Ik was gisteren nog bij een grote motorzaak en heb dit ook gevraagd.
Alleen het kale frame en het VIN-plaatje mag niets aangebeuren en moeten ten alletijden aan elkaar vast blijven zitten.
Het motorblok staat niet geregistreerd op dit plaatje.
Stel dat je motorblok in de soep draaidt en je bouwt er een ander blok in, is er niet zo heel erg veel aan de hand.
Zij wisten mij te vertellen dat er genoeg oude frames omgebouwd worden met nieuwere motorblokken en deze gewoon rondrijden.
Mede door het ontbreken van een APK voor motoren gebeuren dit soort dingen.
Vergeet ik nog iets te vragen.
Op het blok kom je een aantal nummers tegen.
Een ervan is het motorbloknummer.
Dan vind ik nog op de kop twee keer het getal 6009 onder elkaar staan (ik denk dat dit de cilinderinhoud is) maar ook 1 keer het nummer 6B.
En nu juist dat laatste nummer (6B) weet ik niet waarvoor dit staat.
Weet iemand dit?
Op het blok kom je een aantal nummers tegen.
Een ervan is het motorbloknummer.
Dan vind ik nog op de kop twee keer het getal 6009 onder elkaar staan (ik denk dat dit de cilinderinhoud is) maar ook 1 keer het nummer 6B.
En nu juist dat laatste nummer (6B) weet ik niet waarvoor dit staat.
Weet iemand dit?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997