Welke WR-400,XR-400,KTM-400,DRZ-400

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bartie
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 23:50
Locatie: Ninove
Contacteer:

Mijne XR-600 is de deur uit en ben op zoek naar een ander speelgoedje.

Was tevreden over mijne xr-600 maar vond hem iets te log om echt goed mee te kunnen spelen.

Ben dus nu opzoek naar iets recenter model met de zelfde kracht maar handelbaarder.

Ik had gedacht aan bovenstaande moto's.

De wr-400 en XR-400 zijn terug te vinden voor prijzen rond de 3000-3500€ en zijn van 98-99.

DRZ-400 en KTM-400 heb ik nog niet meteen gevonden.

Graag jullie mening en ervaring met deze moto's of indien jullie andere mogelijkheden in gedachte weten hoor ik het graag.

Bartie
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bartie schreef: KTM-400 heb ik nog niet meteen gevonden.

Bartie
Bij DAM in Hoeselt staan er in elk geval een heleboel occasies (zijn hele zolder staat vol ...)

Jo VdB
Bartie
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 23:50
Locatie: Ninove
Contacteer:

Jo kan je me adres gegevens eens geven van die winkel ?

Op onderstaande link heb ik een vergelijkende test tussen DRZ-400,WR-400 en KTM-400.

http://user.online.be/~oll09067/archives/a_end2.html

De Ktm en Suz komen er als betere uit.

De WR-400 komt volgens dit verslag kracht te kort onderin. Dit is bij de Suz en de Ktm helemaal geen probleem.
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Gemakkelijkshalve zal ik je even de reisweg geven : je neemt de snelweg tot Leuven, dan richting Lummen, bij de verkeerswissel neem je in Lummen richting Luik. Je verlaat de snelweg bij afrit 31(Bilzen/Hoeselt), aan de rode lichten naar rechts, het Esso-tankstation voorbij draai je weer naar rechts het industriegebied op, na +/- 700m aan je linkerkant ben je bij DAM (tegenover Power Tools)
Husa Boy
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 22:46
Locatie: Oost-Vl
Contacteer:

Afbeelding
Gebruikersavatar
BROS13
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jun 25, 2003 21:18
Locatie: zottegem

Die kerel geeft ook steeds 15% korting op alle stukken :wink:
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bartie,

Ik heb nu zelf sinds een paar maandjes een WR400F uit '99.
De WR-400 komt volgens dit verslag kracht te kort onderin. Dit is bij de Suz en de Ktm helemaal geen probleem.
Het is idd zo dat de WR400 bij lage toeren niet echt veel vermogen heeft; hij lijkt wat dat betreft een beetje op een 2-takt die lekker op toeren gehouden moet worden. Het vermogen is echter wel veel beter te beheersen dan bij een 2-takt, omdat het niet zo 'explosief' tevoorschijn komt (kan het goed vergelijken omdat ik hiervoor een CR250 had... :wink:
Uiteindelijk moet je zelf afwegen waar je je fiest voor gaat gebruiken:
Als je zeer technische 'hoge behendigheids-' ritten of zo rijd, kan ik me voorstellen dat je meer behoefte hebt aan een blok dat lekker in z'n 3 of zo kan doortokkelen dan een nerveuze hoog-toerige machine. Maar aan de andere kant levert die WR400 een lekkere brok vermogen (is lekker giftig :lol: )

Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Bartie
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 23:50
Locatie: Ninove
Contacteer:

Ik zal ne keer naar het verre limburg moeten afzakken om ne keer te gaan kijken naar wat KTMs bij DAM racing.

Ik heb ook horen vertellen dat KTM kwa prijs van onderdelen zeer goed meevalt. Ook voor nieuwe plastiek.


Zijn er mensen die iets meer weten over de DRZ-400 :?:

Wat ik er van gelezen en gehoord heb komt hij er zeker niet slecht uit, hij weegt alleen veel meer als de KTM.
Gast

Wat ik er van gelezen en gehoord heb komt hij er zeker niet slecht uit, hij weegt alleen veel meer als de KTM.
Gewicht Ktm 400 exc zonder benzine 117.2 kg

Drooggewicht Suzuki 119 kg tel daar nog olie en koelvloeistof bij plus wat vet en je komt op een goede 8 kg verschil. Valt nog mee denk ik zo.

Als je dan kijkt naar het verschil in aankoop prijs....

Ik rij al sinds begin 2001 met een DRZ. Bevalt heel goed.Een pluspunt is zeker zijn betrouwbaarheid. Oliewisselen en luchtfiltertje steken is het enige wat ik tot nu toe heb moeten doen. En naar ik hoor bij ons in de club is dit geen alleenstaand geval.Misschien niet de meest competitieve machine. Maar wat koop je daarvoor als je langs de kant staat.
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 19:57
Contacteer:

niet compititief genoeg

volgens mij wordt de koppositie van nationale klasse 250-400 aangevoerd door een dr400...

dus met kleine aanpassingen wel compititief...
Plaats reactie