Heey mensen,
Mijn honda crf 250 uit 2004 start eigenlijk sinds ik hem heb al heel moeilijk, voornamelijk als hij koud is.
Ik trek gewoon de choke uit trekt een paar keer vlug aan het gas en dan tegen de kleppenlichter aan duwen en dan stampen, ik heb al van alles geprobeerd maar nooit echt verschil gemerkt.
Iemand enig idee?
Als hij eenmaal loopt loopt hij ook gewoon goed.
Groeten, Tvdh.
Crf 250 start moeilijk.
Moderator: ghulst
carb al eens schoon gemaakt ?
is het 2004 bougietje al eens vervangen door een nieuwe ?
dan starten als volgt :
kleplichter intrekken .... gas helemaal open ( ja helemaal) en drie (of als je het niet kan laten 4 ) keer door trappen met de kickstarter en het gas hendel helemaal open.
dan GAS LOS !!!! (nooit aantrappen met het gas erop)
dan de zuiger net ff door de compressie heen zetten ( ja op gevoel) , kickstarter omhoog laten komen , en dan aantrappen.
nooit zondermeer zomaar aan je gas hendel draaien als de motor nog gestart moet worden (wat jezelf beschrijft bij jouw startprocedure hierboven) de acceleratiepomp staat dan namelijk een aantal seconden een straaltje benzine in je cilinderkop te pissen , waardoor je motor *verzuipt* , want aan alleen benzine heb je niets , er moet ook een juiste hoeveelheid lucht mee naar binnen worden gezogen wat nodig is voor een goede verbranding .
is het 2004 bougietje al eens vervangen door een nieuwe ?
dan starten als volgt :
kleplichter intrekken .... gas helemaal open ( ja helemaal) en drie (of als je het niet kan laten 4 ) keer door trappen met de kickstarter en het gas hendel helemaal open.
dan GAS LOS !!!! (nooit aantrappen met het gas erop)
dan de zuiger net ff door de compressie heen zetten ( ja op gevoel) , kickstarter omhoog laten komen , en dan aantrappen.
nooit zondermeer zomaar aan je gas hendel draaien als de motor nog gestart moet worden (wat jezelf beschrijft bij jouw startprocedure hierboven) de acceleratiepomp staat dan namelijk een aantal seconden een straaltje benzine in je cilinderkop te pissen , waardoor je motor *verzuipt* , want aan alleen benzine heb je niets , er moet ook een juiste hoeveelheid lucht mee naar binnen worden gezogen wat nodig is voor een goede verbranding .
4 strokes only !!
ik zou beginnen met klepspeling nakijken, heb hetzelfde gehad met crf 250.
als ie 1 keer loopt prima, maar na ff stilstaan (te lang in de schuur in lichtenvoorde) wilde hij niet meer starten, minimale klepspeling op inlaatkleppen.
als ie 1 keer loopt prima, maar na ff stilstaan (te lang in de schuur in lichtenvoorde) wilde hij niet meer starten, minimale klepspeling op inlaatkleppen.