Pakkingset -> kwaliteitsverschil?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Senne Mathues
Berichten: 18
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 18:55
Locatie: Kortenaken (BE)

Hallo,

Ik ben momenteel bezig het in orde brengen/kuisen van mijn KTM 200 EXC top end/powervalve en voor alles terug te monteren heb ik nieuwe pakkingen nodig. Nu had ik op eBay een setje van Moose Racing besteld, maar dit gaat nog enkele weken duren vooraleer dit aankomt. Hierdoor ben ik op zoek naar een ander setje dat ik sneller hier kan hebben.
Nu vroeg ik mij af of er veel kwaliteitsverschil is tussen de verschillende merken of kan ik beter pakkingen van KTM kopen (dit is wel veel duurder, maar deze heb ik het snelst).
Weet er iemand toevallig ook waar ik een volledig setje voor het top-end kan kopen?

Groetjes,

Senne
Boerr
Berichten: 199
Lid geworden op: do feb 04, 2010 22:17
Locatie: Drenthe

Volgens mij zijn de pakkingen van ktm helemaal niet zo duur? Ik verbaas me altijd hoe voordelig ik uit ben. Bel eens een dealer voor een prijsopgave, zo'n top-end setje hebben ze bijna altijd wel op voorraad. Anders bestel je bij je lokale motorboer een setje van pro-x bijvoorbeeld, die gebruik ik soms ook, mits die van ktm niet snel leverbaar zijn.
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Vaak is er weinig of geen kwaliteits verschil.
Sommige aftermarket merken maken zelfs de originelen!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
RvD
Berichten: 213
Lid geworden op: wo sep 19, 2007 19:58

Mijn ervaring met Prox pakkingen is dat deze lastig te verwijderen zijn, blijven plakken zeg maar (vooral van toepassing voor de voetpakking). Kun je vervolgens alles schoon gaan krabben, niet echt handig.
Die van Ktm zelf kun je zo weer los nemen.
KTM 250 EXC, 250 SX
Boerr
Berichten: 199
Lid geworden op: do feb 04, 2010 22:17
Locatie: Drenthe

Klopt! Ik kan me herinneren dat ik heb staan krabben op zo'n zwarte pro-x pakking.

De O-ringen voor in de kop vond ik daarintegen veel beter passen t.o.v. origineel, die moest ik altijd een stukje uitrekken of insmeren met vaseline, anders bleven ze niet zitten. Volgens mij kostte een originele ktm-set met álle pakkingen/o-ringen/keerringen/stofkapjes etc voor het blok (2takt) 90.-
Plaats reactie