Honda 2T slaat af

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
gilbert100
Berichten: 194
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49

Mijn honda 250 2T, is na een valpartij uitgevallen.
Sindsdien niet meer aan de praat te krijgen. Ik heb de carburator gereinigd en uitgeblazen met perslucht . Sproeiers zijn open en proper net als alle andere openingen/kanalen. Er zat wel wat water in de carburator.( misschien van de valpartij, misschen van het afspuiten? ) Er zit een nieuwe bougie in en een schoon luchtfilter. Nu start de motor wel maar slaat onmiddelijk weer af, ook als je aan het gas komt slaat hij af. Contacten en massa lijken me goed aangezien hij wel effe aanslaat.
Iemand een idee wat de oorzaak is en wat ik eraan kan doen?

Thx.
klaas tt350
Berichten: 137
Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
Locatie: drachten

Zal toch maar eens de massa controleren(meten) voordat je dure onderdelen gaar vervangen.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
gilbert100
Berichten: 194
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49

Hoe kan je de massa doormeten? Contacten en massa zijn volgens mij proper...
Zal voor de zekerheid alle punten eens losdoen en de bekabeling bekijken.
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

ik zou je uit knopje even vant stuur af halen

kan best dat daar iets niet 100% zit
never drive faster then your angel can fly
klaas tt350
Berichten: 137
Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
Locatie: drachten

gilbert100 schreef:Hoe kan je de massa doormeten? Contacten en massa zijn volgens mij proper...
Zal voor de zekerheid alle punten eens losdoen en de bekabeling bekijken.
Met een ohm(multimeter) :D
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ik ben ook eens in Frankrijk hard ter aarde gestort.

Door het verdraaien van het handvat de draad naar de dodemansknop geknapt, terwijl aan de buitenkant aan het harnas niets te zien was.

Einde vakantie (het was toch de laatste dag)
:toost:
jack888
Berichten: 101
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 21:13
Locatie: Enschede

ik heb de doodemans knop ook al is kapot gehad maar die ging helemaal niet aan :( :(
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

had je nog ergens schade aan de motor wat je kon zien ? en je weet niet zeker of het water in de carb is gekomen na he afspuiten ? waar ben je in gevallen dan ? water?

is het ontstekingsdeksel al losgeweest? misschien zit er een scheurtje in door de valpartij , en is er na het afspuiten water in gekomen ?

welke kleur is de bougie na een aantal keren starten?
4 strokes only !!
gilbert100
Berichten: 194
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49

Bedankt voor alle antwoorden!

Stopknop heb ik erafgehaald, geen verbetering. Knop lijkt me dus niet de oorzaak te zijn.
De contacten heb ik nagekeken, lijkt goed maar ik kan voor de zekerheid deze ook wel aan elkaar solderen. Goed idee of beter niet doen?

@ joebar, Onstekingsdeksel is erafgeweest, geen schade of vocht zichtbaar.
Ik vermoed dat het water er na het afspuiten in de carburator is ingekomen, ben niet in een plas water ofzo gevallen.
gilbert100
Berichten: 194
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49

Ondertussen de hele ontsteking erafgehaald en alles doorgemeten met de ohm meter.
Ontsteking, bobine, stopknop , bougiekabel en kop, alles zit binnen de opgegeven waardes. Nieuwe bougie met de juiste waarmtegraad.
Massa is proper. Ook het halve maantje ( spie ) aan het vliegwiel zat nog op zijn plaats...
Carburator is ok. Volgens de manual is dan de cdi de meest verdachte.

Wat denken jullie? Nieuw is zo een cdi te duur aangezien de leeftijd van de motor, maar ik kan via e-bay wel een tweedehandse gaan zoeken. Is zo een cdi te repareren of is een tweedehandse een betere optie?
helmut
Berichten: 5
Lid geworden op: vr apr 15, 2011 19:47

Je kan je cdi doorlaten meten bij garmo electronics,kost ongeveer 45 euro kunnen soms ook repareren of nieuwe leveren.
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Pak een CDI van een goedlopende vergelijkbare motor af en sluit die aan.
Scheelt tijd en geld.
verstand op nul en nadenken
gilbert100
Berichten: 194
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49

Ik heb een cdi te leen van een 94er.
Met deze cdi start de motor en blijft ook draaien. Als je de motor laat warmdraaien reageert hij goed op het gas, althans enkele keren, valt vervolgens wat terug maar slaat niet af. Lijkt alsof hij teveel of te weing benzine krijgt. Carburator heeft de juiste sproeiers en luchtschroefregeling volgens de manual )
Carbu ( vlotter ) is oke, luchtfilter ook, demper is open. Zouden de reedvalves, die plaatjes/membraan , het probleem kunnen zijn?
Plaats reactie