Op dit moment rijd ik met Alpinestars Tech8 laarzen. Ik vind ze erg comfortabel en geven goede steun. Op het gebied van waterdichtheid is het echter een drama. Ventilatie stopjes in de laars laten uiteraard water in ruime mate door. Niet echt handig tijdens rivier doorwadingen etc.
Van een vriend hoorde ik dat Bijv. Sidi Crossfire redelijk tot goed waterdicht zijn. Hij heeft nu Gaere SG12's die ook lekken als een mandje. Iemand suggesties, ervaring ?
"waterdichte " crosslaarzen
Moderator: ghulst
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ik heb wel eens geprobeerd om die ventilatieopeningen dicht te kitten met siliconenkit.
Dat werkte best, ik heb zo uitgevonden dat het meeste water aan de bovenkant de laars binnenkomt. (via mijn knieholte, brr)
Daarop heb ik die kit maar weer weggehaald, ik geloof dat die openingen nl. zijn bedoeld om het water er weer uit te laten ?
Dat werkte best, ik heb zo uitgevonden dat het meeste water aan de bovenkant de laars binnenkomt. (via mijn knieholte, brr)
Daarop heb ik die kit maar weer weggehaald, ik geloof dat die openingen nl. zijn bedoeld om het water er weer uit te laten ?
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Hoi Victor, ik heb al jaren de Sidi Crossfire en nog nooit natte voeten gehad (behalve die keer dat ik in een waterbak reed). De laarzen zijn van uitstekende kwaliteit en nagenoeg niet kapot te krijgen. Ik spuit ze af met de hoge druk reiniger en voor onderhoud spuit ik er WD40 op. Gaat al jaren goed. Het blijven wel Italiaanse maten; ik heb mt.47 terwijl alle andere schoenen mt.45 zijn....
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Rij nu een tijdje met Sidi crossfire SRS laarzen en ondanks dat er geen waterdicht membraam in zit nog geen natte voeten gehad, laars word op de lange natte duur wel nat maar er loopt geen water in [ rij wel bij erg nat met een goretex broek over de laars]
Mn oude laarzen waren ook waterdicht maar dan andersom, water kwam er van alle kanten in maar liep er niet uit
Mn oude laarzen waren ook waterdicht maar dan andersom, water kwam er van alle kanten in maar liep er niet uit
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dat klopt dus precies met het verhaal van mijn maat. De OER rally 2010 gereden, oostblok stond blank maar hij hield droge voeten. Nu in 2011 editie met de Gaerne's natte voeten bij een "droge" OER.
Iemand ervaring met OXTAR/TCX laarzen? Op de site ook melding van een waterdicht membraan.
Iemand ervaring met OXTAR/TCX laarzen? Op de site ook melding van een waterdicht membraan.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Alleen de witte hebben volgens mij die ventilatiedoppen met gaas er in. De andere kleuren zitten rubberen doppen in die (naar ik aanneem) iets minder water doorlaten.Redski schreef:Op dit moment rijd ik met Alpinestars Tech8 laarzen. Ik vind ze erg comfortabel en geven goede steun. Op het gebied van waterdichtheid is het echter een drama. Ventilatie stopjes in de laars laten uiteraard water in ruime mate door. Niet echt handig tijdens rivier doorwadingen etc.
Van een vriend hoorde ik dat Bijv. Sidi Crossfire redelijk tot goed waterdicht zijn. Hij heeft nu Gaere SG12's die ook lekken als een mandje. Iemand suggesties, ervaring ?
Afijn, ik heb ik mijn Tech8's de gaasjes dichtgekit en dat scheelt een hoop.
Tech10's (en dan weer vooral de witte, zijn meer voor de crossers heb ik zo'n idee) zijn nog veel sappiger, daar is het suede deel net achter de neus geperforeerd
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik heb gemerkt dat recreatieve allroadlaarzen wel met een membraam aangeboden worden maar goed beschermende motorcrosslaarzen juist altijd zonder. meestal met heel veel leer en weinig plastic. Ze zijn natuurlijk ook veel warmer.
Tot op heden allen de Acerbis laars met membraam aangetroffen die goed droog blijft en bescherming biedt. Helaas doet die me pijn op de lange afstanden.
Ga nu toch waarschijnlijk weer terug naar de Sidi Crossfire, maar ik ga beginnen met die uit elkaar te halen en alle schroefjes in de blauwe locktite te zetten.
Tot op heden allen de Acerbis laars met membraam aangetroffen die goed droog blijft en bescherming biedt. Helaas doet die me pijn op de lange afstanden.
Ga nu toch waarschijnlijk weer terug naar de Sidi Crossfire, maar ik ga beginnen met die uit elkaar te halen en alle schroefjes in de blauwe locktite te zetten.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Ik heb al een jaar de Sidi Discovery Rain naar volle tevredenheid ,naast waterdicht te zijn ,lopen ze ook nog goed.
Qua type neigt het meer naar trial laarzen dan crosslaarzen en inderdaad een maat groter kopen dan normaal.
Qua type neigt het meer naar trial laarzen dan crosslaarzen en inderdaad een maat groter kopen dan normaal.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
Ik heb de TCX een jaar gehad en liggen nu kapot op zolder. Naden zijn getornd en daardoor is het plastic losgesprongen.Redski schreef:Dat klopt dus precies met het verhaal van mijn maat. De OER rally 2010 gereden, oostblok stond blank maar hij hield droge voeten. Nu in 2011 editie met de Gaerne's natte voeten bij een "droge" OER.
Iemand ervaring met OXTAR/TCX laarzen? Op de site ook melding van een waterdicht membraan.
Waren inderdaad waterdicht maar toch niet te warm. Wel veel stugger dan de Sidi's met schakelen. Meer vanuit de knie schakelen.
Ben nu aan mijn 3e paar Rino laarzen bezig en die bevallen prima!!! Zijn zo goed als waterdicht (tot op zekere hoogte natuurlijk) en zitten bij mij perfect.
Kosten ook een stukje minder als de Alpine Stars en doen het bij mij ook goed.
Nou maar net wat je wilt en wat er lekker zit. Niet alle voeten zijn het zelfde en vragen weer een andere pasvorm.
Kosten ook een stukje minder als de Alpine Stars en doen het bij mij ook goed.
Nou maar net wat je wilt en wat er lekker zit. Niet alle voeten zijn het zelfde en vragen weer een andere pasvorm.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Het zij Sidi's geworden. Aankomend weekend rijden. het is nat zat dus meteen goede test.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Veel plezier er mee! zijn fijne laarzen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Niet doen Noppy! Word je net zo ontevreden als de vorige keer met jouw Crossfire laarzen. WD40 tegen het piepen en kraken en de hogedruk-spuit voor het schoonmaken. Verder niets aan doen. Het zijn tenslotte crosslaarzen.Noppy schreef:Hier ook nieuwe Sidi's. Vergeet niet de naden in te vetten!.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kijk op het spaanse ebay
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997