Ik zie bij ons in de club alleen maar tevreden mensen met de injectie KTM'sbrommer schreef:Volgens mij verstopt de injector ook. Als het alleen de filter zou zijn dan zou km geen oplossing middel gaan uitgeven.
Injectie of niet
Moderator: ghulst
waarom verstopt diezelfde injector dan niet met de Husaberg motoren?brommer schreef:Volgens mij verstopt de injector ook. Als het alleen de filter zou zijn dan zou km geen oplossing middel gaan uitgeven.
of alle andere merken met Keihin injectoren?
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Het schijnt er mee te maken te hebben dat in de USA een bepaalde coating aan de binnenzijde van een tank nodig is om transpiratie tegen te gaan.
Of dit een fabeltje is weet ik niet, helaas...
Ik hoorde op TT en Husaberg.org toch ook regelmatig problemen met Husabergs, maar minder vaak dan met KTM.
Of dit een fabeltje is weet ik niet, helaas...
Ik hoorde op TT en Husaberg.org toch ook regelmatig problemen met Husabergs, maar minder vaak dan met KTM.
Toch wel apart dat m'n regelrechte blauw-gele KTM-zusje nergens last van heeft.
Praktisch elk onderdeel staat wel een KTM-logo op, maar de injectie is dus niet hetzelfde systeem dan wel merk ?
Praktisch elk onderdeel staat wel een KTM-logo op, maar de injectie is dus niet hetzelfde systeem dan wel merk ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
systeem is identiek Sjokske,Sjokske schreef:Toch wel apart dat m'n regelrechte blauw-gele KTM-zusje nergens last van heeft.
Praktisch elk onderdeel staat wel een KTM-logo op, maar de injectie is dus niet hetzelfde systeem dan wel merk ?
enkel die microfilter zit er bij jou niet in
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
ik dacht dat het probleem te maken had de ethanol die aan biobrandstof toegevoegd wordt?Noppy schreef:Het schijnt er mee te maken te hebben dat in de USA een bepaalde coating aan de binnenzijde van een tank nodig is om transpiratie tegen te gaan.
Die lost bepaalde plastieksoorten een tikkeltje op.
Mijn neef bv. is dealer van quads, en zij hebben in het voorjaar 2011 een terugroepactie gehad voor alle benzinetanks van de modellen met injectie. De plastiek was niet 100% bestand tegen de ethanol in de brandstof.
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Het verhaal van meerder ktm dealers was, dat de tank oplost en daardoor de injectie en of filter verstopt...
maar idd sommige hebben er last van andere niet maar ik hoor het wel regelmatig
maar idd sommige hebben er last van andere niet maar ik hoor het wel regelmatig
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
yepNoppy schreef:Gokje: zwarte kunstof tanks hebben er eerder last van dan lichtgekleurde tanks (Husaberg).
Maar dit is echt een wild guess. De tanks van de quads, waren die toevallig zwart?
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
alle crossers hebben een zwarte tank
de EXC's hebben allen een transparante (als ik mij niet vergis)...
maar dat is denk ik niet de reden
er zijn ook EXC's met verstopte microfilter
de EXC's hebben allen een transparante (als ik mij niet vergis)...
maar dat is denk ik niet de reden
er zijn ook EXC's met verstopte microfilter
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Tsja, dan zouden het nog de leidingen kunnen zijn.
Als je bij een auto op bio-diesel wilt gaan rijden (pure dan hé?) dan schijn je ook het leidingsysteem te moeten vervangen van tank naar pomp, omdat anders je leidingen vergaan.
Pomp gaat kapot als je dat niet doet en dat loopt in de papieren.
Als je bij een auto op bio-diesel wilt gaan rijden (pure dan hé?) dan schijn je ook het leidingsysteem te moeten vervangen van tank naar pomp, omdat anders je leidingen vergaan.
Pomp gaat kapot als je dat niet doet en dat loopt in de papieren.
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Noppy schreef:Verdomd, ik zie 'm op de site. Is aan mijn aandacht ontglipt! Thanks.
Wat een plaatje!
Deze heb ik vorige week opgehaald.
Zat eigenlijk ook eerst aan een Carb 2011 te denken, maar Andre Motors gaf me zoveel zekerheid, en een beste prijs voor mijn Factory 2011, dat ik het toch gedaan heb.
En ja, hij reageerd zeker beter op het gas, nog niet gereden, maar je voelt het al als je aan het gas draait.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
Op KTM talk zie je steeds meer mensen terug overstappen op een RFS of RFS blokken in nieuwe frames hangen. Nu zijn er ook al mensen bezig om carburateurs te intalleren op nieuwe 350's.
Dat betekent nogal wat, omdat zelfs de tank niet meer past, dus er zal toch wel een reden voor zijn. Ik zie nog steeds geen reden om mijn ouwe trouwe 525 en 450 in te gaan ruilen. Wat mij betreft zijn ze nog steeds lichter, sterker, betrouwbaarder en eenvoudiger in onderhoud dan de nieuwe machines, misschien op een 300 stinker na dan, maar da's niet mijn ding. Met 300 uur erop hebben ze trouwens misschien nog wel meer voor de boeg dan een nieuwe.. Het enige wat in mijn ogen verbeterd is zijn vering en frame, maar dat is allemaal te upgraden, tis maar hoever je daarin wil gaan.
Dat betekent nogal wat, omdat zelfs de tank niet meer past, dus er zal toch wel een reden voor zijn. Ik zie nog steeds geen reden om mijn ouwe trouwe 525 en 450 in te gaan ruilen. Wat mij betreft zijn ze nog steeds lichter, sterker, betrouwbaarder en eenvoudiger in onderhoud dan de nieuwe machines, misschien op een 300 stinker na dan, maar da's niet mijn ding. Met 300 uur erop hebben ze trouwens misschien nog wel meer voor de boeg dan een nieuwe.. Het enige wat in mijn ogen verbeterd is zijn vering en frame, maar dat is allemaal te upgraden, tis maar hoever je daarin wil gaan.
Gery400 schreef:ik dacht dat het probleem te maken had de ethanol die aan biobrandstof toegevoegd wordt?Noppy schreef:Het schijnt er mee te maken te hebben dat in de USA een bepaalde coating aan de binnenzijde van een tank nodig is om transpiratie tegen te gaan.
Die lost bepaalde plastieksoorten een tikkeltje op.
Mijn neef bv. is dealer van quads, en zij hebben in het voorjaar 2011 een terugroepactie gehad voor alle benzinetanks van de modellen met injectie. De plastiek was niet 100% bestand tegen de ethanol in de brandstof.
De Solex-club heeft er ook last van: http://www.solexclub-rolletje.nl/brandstof
@Gery400: tanken jullie altijd Euro95 of Eeuro98? Volgens mij is die Euro 95 in NL nu verplicht E4 of E5, dat wil zeggen dat er 4% resp. 5% ethanol wordt bijgemengd.
Is de Euro98 nog ethanolvrij? Weet iemand dat?
Laatst gewijzigd door Noppy op ma dec 26, 2011 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht het je tóch eens overkomen, er is een middeltje voor uit de scheepsvaart:
http://www.startron.nl/biobrandstof-en-ethanol.html
Ik heb er geen ervaring mee, maar er zit een dealer van dit spul bij mij om de hoek. Zal het eens uitproberen!
http://www.startron.nl/biobrandstof-en-ethanol.html
Ik heb er geen ervaring mee, maar er zit een dealer van dit spul bij mij om de hoek. Zal het eens uitproberen!
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Gery400 schreef:de injecties doen enkel raar tgv dat kl*te inline filtertje dat KTM in de benzineleiding stopt.
Alles groter dan 10 micron wordt tegengehouden,
met als resultaat dat het ding verstopt in no time...
Oplossing: filtertje eruit halen, nieuwe, langere benzineleiding met Mahle filter (zit ook standaard in de tank) erop zetten.
Zo gedaan en geen injectieproblemen meer!
Is dit een Enduro? of een crosser?
Kan je wat foto's maken met de tank er af?
Ik heb een 450EXC Six Days 2012, en wil dit ook monteren, maar aan de andere kant vd tank is erg weinig ruimte...
p.s. morgen eerst me vering naar R V Laar brengen :) (o km gelopen)
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
Laatst gewijzigd door Noppy op ma dec 26, 2011 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
@Schuimpie: 't is een enduro
je moet gewoon een langere benzineslang nemen, en die onder de injectorbody doorsturen.
vervolgens kan je de filter aan de rechterkant van de motorfiets bevestigen.
Links is idd geen optie
Gery
je moet gewoon een langere benzineslang nemen, en die onder de injectorbody doorsturen.
vervolgens kan je de filter aan de rechterkant van de motorfiets bevestigen.
Links is idd geen optie
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Wel dat Mahle-filter, zit ergens in de tank verstop tussen een hele bussel slangenGery400 schreef:systeem is identiek Sjokske,Sjokske schreef:Toch wel apart dat m'n regelrechte blauw-gele KTM-zusje nergens last van heeft.
Praktisch elk onderdeel staat wel een KTM-logo op, maar de injectie is dus niet hetzelfde systeem dan wel merk ?
enkel die microfilter zit er bij jou niet in
Vorige week vervangen op aanraden van de dealer, met het verhaal dat er in het oude filter wel een aardig deeltje zwarte prut zou zitten.
Klopte vrij aardig, er liep wat benzine op het (witte formica) blad van m'n werkbank en de benzine uit het filter liet een lekker zwart spoor achter.
Komt dus door het bijmengen van ethanol, is organisch en wordt zwart of zoiets.
Kan er nu weer even tegen, al moet ik zeggen dat ik met het oude (zwart geworden in de loop der tijd) filter nooit gezever heb gehad.
Is dat microfilter in een KTM nog fijner dan dat Mahle KL13-filter dan ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!