Hallo allemaal,
Ik weet al wat jullie denken, alweer iemand met deze al zovaak gestelde vraag.
Maar dit is anders.
Ik heb nu een Honda crf 250 uit 04 maar aan het eind van volgend seizoen wil ik graag de overstap maken naar een zwaardere motor.
Ik ben altijd van de Honda's geweest dus deze keer weer een.
Ik zit alleen nu met het idee om een oudere Honda cr 250 te kopen een van voor 1997 dus met stalen frame, dit vind ik heel mooie motoren en dit is ook gunstig voor het prijskaartje, want ik wil eigenlijk wat goedkoper gaan rijden.
Bij de crf die ik nu heb doe ik alleen het klein onderhoud het grotere werk besteed ik altijd uit, maar hij een 250 tweetakt kan ik alles zelf doen, ik wil er dan een aan het eind van het seizoen kopen en dan in de winter helemaal uit elkaar halen om op te knappen.
De cr 250 is uiteraard goedkoper in aanschaf en onderhoud ( zeker omdat ik dat dan allemaal zelf kan )
De vraag is alleen als ik veel zou rijden met die motor zou het dan toch goedkoper kunnen zijn om een 4 takt te rijden ivm het gigiantische brandstofverbruik?
Verder vind ik een 250 tweetakt of een 450 viertakt allebei fijn rijden, maar het een heeft weer wat voordelen tegenover de andere en andersom.
Groeten Tvdh.
4 takt of 2 takt?
Moderator: ghulst
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Ik ben ook zeker van de Honda's, maar rij KTM, eenvoudig gewoon net ff beter, VEEL meer onderdelen te krijgen overal, en de prijzen van de onderdelen zijn VEEL goedkoper.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Hey KTM-Schuimpie, jij ook hier? Toevallig! Goed dat je het aanhaalt; ik heb n.l. jaren Audi gereden totdat ik vorig jaar ben overgestapt naar BMW. De prijzen voor onderdelen zijn ongeveer hetzelfde, maar BMW is net iets véél fijner. Nou groeten he en alvast een goede kerst!
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Als je een viertakt gaat rijden kies er dan eentje met carburateur óf injectie met thermostaat.Tvdh schreef:Hallo allemaal,
Ik weet al wat jullie denken, alweer iemand met deze al zovaak gestelde vraag.
Maar dit is anders.
Ik heb nu een Honda crf 250 uit 04 maar aan het eind van volgend seizoen wil ik graag de overstap maken naar een zwaardere motor.
Ik ben altijd van de Honda's geweest dus deze keer weer een.
Ik zit alleen nu met het idee om een oudere Honda cr 250 te kopen een van voor 1997 dus met stalen frame, dit vind ik heel mooie motoren en dit is ook gunstig voor het prijskaartje, want ik wil eigenlijk wat goedkoper gaan rijden.
Bij de crf die ik nu heb doe ik alleen het klein onderhoud het grotere werk besteed ik altijd uit, maar hij een 250 tweetakt kan ik alles zelf doen, ik wil er dan een aan het eind van het seizoen kopen en dan in de winter helemaal uit elkaar halen om op te knappen.
De cr 250 is uiteraard goedkoper in aanschaf en onderhoud ( zeker omdat ik dat dan allemaal zelf kan )
De vraag is alleen als ik veel zou rijden met die motor zou het dan toch goedkoper kunnen zijn om een 4 takt te rijden ivm het gigiantische brandstofverbruik?
Verder vind ik een 250 tweetakt of een 450 viertakt allebei fijn rijden, maar het een heeft weer wat voordelen tegenover de andere en andersom.
Groeten Tvdh.
Bij mijn RMZ was er geen thermostaat aanwezig en vond het injectiesysteem het altijd nodig om meer brandstof in te spuiten (beetje choken) om hem op bedrijfstemperatuur te brengen. Zeer hoog verbruik, bijna gelijk aan een twee-takt.
Dus weeg dat mee in je aanschaf, mocht je ooit de overstap wagen naar een 4-takt.
Het is volgens mij meer irritant, dan een kostenfactor. Jij moet al weer tanken terwijl je vrienden nog vrolijk de helft verder kunnen...
Het is volgens mij meer irritant, dan een kostenfactor. Jij moet al weer tanken terwijl je vrienden nog vrolijk de helft verder kunnen..."
da's meer irritant voor die vrienden
Da's grote onzin.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Heey mensen bedankt voor de SERIEUZE reacties.
Ik wil voornamelijk wat goedkoper gaan rijden dus mijn 2004 4 takt inruilen voor een 4 takt met injectie zit niet echt in het prijzenpakket.
Bovendien heb ik geen vrienden die doen off-roaden helaas ben ik daarmee erg beperkt in waar ik naar toe kan, maar misschien ontmoet ik op een rit nog wel iemand god weet.
Maar om te reageren op de kwestie van het tanken, ik neem aan dat de meeste 2 takt mannen toch wel een paar 1,5 liter flessen in hun rugzak meenemen voor de grotere ritten?
En als iedereen dan even bijkomt kun je hem mooi weer effe bijtanken
Dit brengt me meteen op de volgende vraag, mocht ik dus een oudere honda cr 250 kopen hoeveel liter gaat daar in de tank? en zijn er eventueel nog grotere tanks verkrijgbaar?
Ik wil voornamelijk wat goedkoper gaan rijden dus mijn 2004 4 takt inruilen voor een 4 takt met injectie zit niet echt in het prijzenpakket.
Bovendien heb ik geen vrienden die doen off-roaden helaas ben ik daarmee erg beperkt in waar ik naar toe kan, maar misschien ontmoet ik op een rit nog wel iemand god weet.
Maar om te reageren op de kwestie van het tanken, ik neem aan dat de meeste 2 takt mannen toch wel een paar 1,5 liter flessen in hun rugzak meenemen voor de grotere ritten?
En als iedereen dan even bijkomt kun je hem mooi weer effe bijtanken
Dit brengt me meteen op de volgende vraag, mocht ik dus een oudere honda cr 250 kopen hoeveel liter gaat daar in de tank? en zijn er eventueel nog grotere tanks verkrijgbaar?
Ik rijdt al mijn leven al met een 2 takt en en heb nog nooit extra benzine meegenomen. Als ik Polen rijdt met groepen tank ik in de regel niet meer dan een halve tot drie kwart liter meer dan de 4-takt rijders.
Als ik jouw was zou ik een benzinekraantje met een reserve monteren. Geeft iets meer rust te weten dat je die nog hebt. Verder denk ik dat een van de laatste stalen framed Cr250 's een betere keuze is dan de eerste aluminium types.
Als ik jouw was zou ik een benzinekraantje met een reserve monteren. Geeft iets meer rust te weten dat je die nog hebt. Verder denk ik dat een van de laatste stalen framed Cr250 's een betere keuze is dan de eerste aluminium types.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
@ Redski, hoe zit het dan in het algemeen met het verbruik van een 250 tweetakt?
Want wat jij nou zegt is denk ik in Holland op de meestal vlakke / snelle stukken wel anders denk ik.
Ik ben inderdaad ook van mening dat de laatste stalen frames beter zijn dan de opvolgende alluminium frames.
Daarom overweeg ik ook een Honda cr 250 van voor 1996 aan te schaffen.
weet jij ongeveer hoelang het laatste stalen frame van de Honda's in gebruik zijn geweest?
Super bedankt alvast.
Want wat jij nou zegt is denk ik in Holland op de meestal vlakke / snelle stukken wel anders denk ik.
Ik ben inderdaad ook van mening dat de laatste stalen frames beter zijn dan de opvolgende alluminium frames.
Daarom overweeg ik ook een Honda cr 250 van voor 1996 aan te schaffen.
weet jij ongeveer hoelang het laatste stalen frame van de Honda's in gebruik zijn geweest?
Super bedankt alvast.
Stalen frames tot model 1996. Verbruik, tja ik heb in het voorjaar bij Ad Ketelaars een dag gereden. Veel lange paden en doorhalen. Maat met een KLX 450R had meer benzine nodig dan wij (3 man tweetakt 300)
Voodat ik KTM ging rijden heb een lange tijd een '93 Cr250 gehad met kenteken. Is absoluut bulletproof. Bedenk wel dat je een machine van 16 jaar oud gaat opknappen. Dan gaat er ondanks revisie en goed onderhoud ook nog wel eens iets stuk door materiaal moeheid en ouderdom.
Voodat ik KTM ging rijden heb een lange tijd een '93 Cr250 gehad met kenteken. Is absoluut bulletproof. Bedenk wel dat je een machine van 16 jaar oud gaat opknappen. Dan gaat er ondanks revisie en goed onderhoud ook nog wel eens iets stuk door materiaal moeheid en ouderdom.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)