Ik heb dit weekend oliefilter vervangen en olie ververst
(KTM 250 4takt 2011) bij het sluiten van het filterdeksel heb ik een bout doorgedraaid, heb deze uitgeboord en nieuwe draad getapt.
Dekseltje sluit nu weer perfect maar er lekt nog een zeer klein beetje olie wanneer ik rijd (nu staat hij al een paar uur stil en geen lekkage). Zelf heb ik hier geen verstand van maar kan het zijn dat na een olieverversing de druk groter is dan normaal bij opnieuw ingebruikname en dat deze dan na verloop van tijd weer daalt? heb het oliehuis gevuld met olie 1/3 en de filter ook ingeolied.
Iemand die hier meer verstand van heeft ..
groeten!
lekken oliefilterdeksel
Moderator: ghulst
ik veronderstel dat de O-ring in het deksel nog correct geplaatst en onbeschadigd is?
Er komt heimelijk veel druk op die oliefilter te staan eens de motor draait.
GEry
Er komt heimelijk veel druk op die oliefilter te staan eens de motor draait.
GEry
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
o-ring is nieuw en correct geplaatst,
kan het zijn dat na een olieverversing (vullen van het oliehuis 1/3) in het begin de druk groter is dan normaal doordat er nog enige lucht in zit? en dat deze dan na verloop van tijd vermindert (doordat de lucht wegtrekt)? of blijft er steeds enige lucht in het oliehuis?
heb het deksel nog iets steviger vastgedraaid en sindsdien lekte hij 1 druppel; hopelijk blijft het hierbij!
bedankt vr de info!
kan het zijn dat na een olieverversing (vullen van het oliehuis 1/3) in het begin de druk groter is dan normaal doordat er nog enige lucht in zit? en dat deze dan na verloop van tijd vermindert (doordat de lucht wegtrekt)? of blijft er steeds enige lucht in het oliehuis?
heb het deksel nog iets steviger vastgedraaid en sindsdien lekte hij 1 druppel; hopelijk blijft het hierbij!
bedankt vr de info!
pas op, want zo draait ge die bout nog eens overJanbo schreef: heb het deksel nog iets steviger vastgedraaid
dat dekseltje heeft normaal niet zoveel kracht nodig
iets meer dan handvast is voldoende
je kan het dekseltje ook eens op een glazen plaat leggen en kijken of het nog vlak is?
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
ik ga zien binnen een dikke maand... (examens momenteel)
als hij dan nog lekt zal ik het dekseltje eens checken. hoewel ik denk dat het dan eerder aan het oliehuis zelf zal liggen dan, bij het tappen heb ik een klein beetje moeten veilen en mss is hierdoor een kleine oneffenheid ontstaan.
hypothetisch vraagje: kan het oliehuis op zichzelf vervangen worden (indien het echt naar de ***** zou gaan)? iemand hier ervaring mee ? op het eerste zicht ziet het er als een geheel uit ...
als hij dan nog lekt zal ik het dekseltje eens checken. hoewel ik denk dat het dan eerder aan het oliehuis zelf zal liggen dan, bij het tappen heb ik een klein beetje moeten veilen en mss is hierdoor een kleine oneffenheid ontstaan.
hypothetisch vraagje: kan het oliehuis op zichzelf vervangen worden (indien het echt naar de ***** zou gaan)? iemand hier ervaring mee ? op het eerste zicht ziet het er als een geheel uit ...
ik vrees ervoor dat de motor volgende maand niet "genezen" gaat zijn.
Als hij nu lekt, zal hij dan nog steeds lekken. Als je geveild hebt, ergens waar de o-ring hoort af te sluiten, dan is dit 99% zeker je oorzaak ....
Als hij nu lekt, zal hij dan nog steeds lekken. Als je geveild hebt, ergens waar de o-ring hoort af te sluiten, dan is dit 99% zeker je oorzaak ....
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dan een beetje vloeibare silliconen pakking er tussen van reinzoplast, wel erg dun!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
bedankt voor de tips,
even ter verduidelijking, het kan zijn dat het deksel goed sluit want na ff rijden "lekte" hij 1 kleine druppel, maar die zou ook afkomstig kunnen zijn van ergens anders... door het morsen van olie ... daarom dat ik hoop dat hij goed gesloten is.
zoniet probeer ik met die siliconen of effen veilen
even ter verduidelijking, het kan zijn dat het deksel goed sluit want na ff rijden "lekte" hij 1 kleine druppel, maar die zou ook afkomstig kunnen zijn van ergens anders... door het morsen van olie ... daarom dat ik hoop dat hij goed gesloten is.
zoniet probeer ik met die siliconen of effen veilen