Iemand nog tips hoe de naaldlagers uit het linksysteem te verwijderen.
Het gaat om dat 3 hoekje en dan de gaten met dubbele lagers. (links en rechts) De enkele kun je er gewoon uitduwen maar de dubbele lijkt toch echt aan zijn eigen kant eruit te moeten.
Wat tikken met een drevel heeft niet echt effect
Is doorslijpen met een dremel een goed of slecht idee?
Verwijderen naaldlagers linksysteem
Moderator: ghulst
#777 - Mijn fotoboekenplank
Hi Erwin,
Het beste werkt het met een hydraulische pers.
Onderdeel goed vlak neer leggen, een bus (b.v. een dop uit een doppendoos) op het lager ztten en dan de druk opvoeren.
Maar ja, dan moet je wel een hydraulische pers hebben...
Die hebben ze vast wel bij je vast motorzaak.
Het plaatsen van de naaldlagers gaat op dezelfde manier.
Alternatief is om een grote bankschroef te gebruiken (op dezelfde manier als met de pers, maar dan horizontaal i.p.v. verticaal).
Als het echt moeilijk gaat zou je de buitenkant nog een klein beetje kunnen warm stoken.
Suc7!
Het beste werkt het met een hydraulische pers.
Onderdeel goed vlak neer leggen, een bus (b.v. een dop uit een doppendoos) op het lager ztten en dan de druk opvoeren.
Maar ja, dan moet je wel een hydraulische pers hebben...
Die hebben ze vast wel bij je vast motorzaak.
Het plaatsen van de naaldlagers gaat op dezelfde manier.
Alternatief is om een grote bankschroef te gebruiken (op dezelfde manier als met de pers, maar dan horizontaal i.p.v. verticaal).
Als het echt moeilijk gaat zou je de buitenkant nog een klein beetje kunnen warm stoken.
Suc7!
Met een flink draadeind, een paar moeren, je doppenset en evenuteel nog wat andere stukken pijp, oude lagers oid kom je ook een heel eind.
Beetje kruipolie, wat hitte van een hobby brandertje en een tik met het vuistje.
Er is maar weinig wat op die manier niet los te krijgen is.
Hv fun.
Beetje kruipolie, wat hitte van een hobby brandertje en een tik met het vuistje.
Er is maar weinig wat op die manier niet los te krijgen is.
Hv fun.
Mijn specifieke vraag is dubbele lagers met een aanslag in het midden. Die druk je dus niet door tot de andere kant.
Inmiddels met wat heetstoken en een grote pijp in plaats van een drevel ze wel los gekregen.
De dubbele lagers in het "driehoekje" hebben die aanslag, de dubbele lagers in het "vorkje" niet.
De achterbrug moet nog, ga zo is goed kijken of die wel of geen aanslag hebben.
(Huskie WR250, 2006)
Inmiddels met wat heetstoken en een grote pijp in plaats van een drevel ze wel los gekregen.
De dubbele lagers in het "driehoekje" hebben die aanslag, de dubbele lagers in het "vorkje" niet.
De achterbrug moet nog, ga zo is goed kijken of die wel of geen aanslag hebben.
(Huskie WR250, 2006)
Het gat in die aanslag is neem ik aan groter dan de diameter van het gat in de binnenkooi ? Dan kun je met de binnenkooi toch het lager eruit drukken ? Daarmee verniel je idd het lager, maar dat maakt neem ik aan niet meer uit.
Anders inderdaad de drevel onder een hoek, weliswaar minder elegant, of je valt in de binnen-lagertrekkers.
Dat zijn dure gereedschapjes om voor een keertje aan te schaffen. Of je moet iemand kennen met een draaibank die je even vooruit wil helpen..
Anders inderdaad de drevel onder een hoek, weliswaar minder elegant, of je valt in de binnen-lagertrekkers.
Dat zijn dure gereedschapjes om voor een keertje aan te schaffen. Of je moet iemand kennen met een draaibank die je even vooruit wil helpen..
Ha, de achterbrug lagers kun je ook gewoon doordrukken.
Zo ongeveer alleen bankschroef, dop 20, 32 en een brander nodig gehad.
Zo ongeveer alleen bankschroef, dop 20, 32 en een brander nodig gehad.