Als ik de reactie zo lees, gaat dit over die zelfde fantastische KNMV Verzekeringen (wat eigenlijk geen KNMV is maar een verzekeringsmaatschapij die de naam mag gebruiken) die ook de motorverzekeringen afgeven. En die zonder melding premies omhoog schroeven en als je daar je beklag over doet dat je het er niet mee eens bent en overweegt een andere verzekering te nemen, wederom zonder melding je verzekering maar stop zet met als gevolg dat je een dikke maand onverzekerd rond rijdt nadat je het toevallig zelf ontdekt.
Dan weet je waar het over gaat en dat is geld verdienen en niks meer.
Offroad rijders zijn melkkoeien, de echte leden van de KNMV zijn de toerrijders en veelrijders op de weg, daar is ook de connectie sterk en daar is ook alles op aangepast, met pechhulp etc. etc.
De sport wordt alleen maar gerund door wat vrijwilligers en de bobo's staan alleen maar vooraan als er gewonnen wordt, verder interesseert het ze geen zak, zeker als er noppen onder staan.
Nog een voorbeeld je moet lid zijn van de KNMV wil je überhaupt een licentie aan kunnen vragen, krijg je er een abonnement bij op een blad wat je ongeveer meteen bij het oud papier kan.
Om het met de braboneger te zeggen: Ge moet gewoon betalen!!! http://www.youtube.com/watch?v=Lds3887oVZc
KNMV daglicentie wat voor nut?
Moderator: ghulst
Dit is het verhaal wat ik naar de KNMV gestuurd heb:
Kunt u mij vertellen waarom ik bij elke off road rit altijd een
daglicentie moet kopen om mee te kunnen rijden.
Naar mijn mening is mijn motor al verzekerd en heb ik voor de verdere
gevallen een aansprakelijkheidsverzekering die eventuele mijn WAM
niet dekken.
Als ik jullie dekking doorlees dekken ze hetzelfde als dat ik al heb.
Zie ook altijd weinig mensen helpen van de KNMV dus daar zal het
bedrag ook niet voor zijn. Meestal zie je ze alleen bij de
geluidsmetingen en op de rest van de rit niet.
Neem aan dat ze ook niet helpen met het uitzetten van de rit en
misschien alleen advies geven. Dan blijkt goede raad toch wel weer
duur te zijn.
Wat is het nut en waarom verplichten ze je om iedere keer 18,-euro te
betalen voor iets wat je al hebt.
Ben benieuwd wat ik over het hoofd zie.
Wacht maar weer af of er op gereageert wordt.
Vond het alleen een beetje vreemd dat ik de eerste keer geen reactie kreeg na een week wachten.En dat ik direct reactie kreeg na het bericht voor een tweede keer naar de KNMV stuurde en erbij vermeld had dat ik de vraag ook op een forum gesteld had. Er werd heel snel reactie op gegeven werd,terwijl er de eerste keer niet op gereageerd werd.
Maar dan beantwoorden ze je vraag weer met een vraag. Lijkt wel politiek.
Kunt u mij vertellen waarom ik bij elke off road rit altijd een
daglicentie moet kopen om mee te kunnen rijden.
Naar mijn mening is mijn motor al verzekerd en heb ik voor de verdere
gevallen een aansprakelijkheidsverzekering die eventuele mijn WAM
niet dekken.
Als ik jullie dekking doorlees dekken ze hetzelfde als dat ik al heb.
Zie ook altijd weinig mensen helpen van de KNMV dus daar zal het
bedrag ook niet voor zijn. Meestal zie je ze alleen bij de
geluidsmetingen en op de rest van de rit niet.
Neem aan dat ze ook niet helpen met het uitzetten van de rit en
misschien alleen advies geven. Dan blijkt goede raad toch wel weer
duur te zijn.
Wat is het nut en waarom verplichten ze je om iedere keer 18,-euro te
betalen voor iets wat je al hebt.
Ben benieuwd wat ik over het hoofd zie.
Wacht maar weer af of er op gereageert wordt.
Vond het alleen een beetje vreemd dat ik de eerste keer geen reactie kreeg na een week wachten.En dat ik direct reactie kreeg na het bericht voor een tweede keer naar de KNMV stuurde en erbij vermeld had dat ik de vraag ook op een forum gesteld had. Er werd heel snel reactie op gegeven werd,terwijl er de eerste keer niet op gereageerd werd.
Maar dan beantwoorden ze je vraag weer met een vraag. Lijkt wel politiek.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Als ik dit dus goed lees kan ik concluderen dat het enigste wat je bij de KNMV kan verhalen is schade aan derden.roen schreef:dit haal ik uit de verklaring die je moet lezen en accepteren om een licentie aan te vragen:
De KNMV is niet aansprakelijk voor de schade (waaronder zaak- en letselschade) van de licentiehouder opgelopen tijdens of ten gevolge van de deelname aan trainingen en wedstrijden, inclusief de voorbereidingen daartoe, die plaatsvinden onder auspiciën van de KNMV, UEM of FIM tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van de KNMV of van met de leiding van de KNMV belaste personen. De licentiehouder kan voor voornoemde schade ook niet officials, organisatoren, bestuursleden of medewerkers van de KNMV of andere deelnemers aan trainingen en / of wedstrijden aansprakelijk stellen. Met de aanvraag van de onderhavige licentie verklaart de licentiehouder zich hiermee akkoord.
dit betekent dus dat het alleen schade dekt toegebracht aan derden.
Echter kan deze schade aan derden ook op je eigen motor verzekering worden verhaalt (mits enduro clausule) en is de gehele KNMV verzekering dus een dubbele/nutteloze verzekering.
Ik blijf dit volgen!
verstand op nul en nadenken
Heb vandaag een reactie gehad van de KNMV.
2011/12/1 Daniëlle Vos, KNMV <d.vos@knmv.nl>
Goedemiddag,
Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen.
Ik heb uw vraag doorgestuurd naar mijn Collega Bob Fenten.
Morgen is hij weer aanwezig op kantoor en zal dan hem ook vragen om morgen uw vraag te beantwoorden.
M.v.g.
Danielle
Wachten het maar weer af wat het officiele antwoord gaat worden.
Maar er wordt aan gewerkt
2011/12/1 Daniëlle Vos, KNMV <d.vos@knmv.nl>
Goedemiddag,
Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen.
Ik heb uw vraag doorgestuurd naar mijn Collega Bob Fenten.
Morgen is hij weer aanwezig op kantoor en zal dan hem ook vragen om morgen uw vraag te beantwoorden.
M.v.g.
Danielle
Wachten het maar weer af wat het officiele antwoord gaat worden.
Maar er wordt aan gewerkt
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
@Mech, ik heb ooit meegemaakt dat m'n verzekering ongevraagd werd stopgezet, maar dan nog ben je verzekerd.
Opzeggen moet nl altijd schriftelijk gebeuren! Dit om niet de lul te zijn bij zo'n fout (of streek) van de verzekeringsmaatschappij.
Wat die daglicentie betreft;
gewoon graaiwerk en we trappen er allemaal in.
Opzeggen moet nl altijd schriftelijk gebeuren! Dit om niet de lul te zijn bij zo'n fout (of streek) van de verzekeringsmaatschappij.
Wat die daglicentie betreft;
gewoon graaiwerk en we trappen er allemaal in.
Heb afgelopen vrijdag een gesprek gehad met een medewerker van de KNMV en die heeft belooft dat wat hij verteld heeft dit ook zwart op wit zou zetten, zodat ik het op het forum kan zetten.
Hierin zal het hele gebeuren van het nut van daglicenties en jaarlicenties uit de doeken worden gedaan en waarvoor je dit eigenlijk moet hebben.
Kan even duren, want het is een heel verhaal dat ze op moeten stellen.
Mochten er nog vragen uit voortkomen, dan kunnen we deze weer voorleggen aan de KNMV.
Hierin zal het hele gebeuren van het nut van daglicenties en jaarlicenties uit de doeken worden gedaan en waarvoor je dit eigenlijk moet hebben.
Kan even duren, want het is een heel verhaal dat ze op moeten stellen.
Mochten er nog vragen uit voortkomen, dan kunnen we deze weer voorleggen aan de KNMV.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
We wachten af!
Ik zag bij Hamove een glimmende nieuwe EHBO quad staan, waarbij ik met niet voor kan stellen dat die door Hamove bekostigd is.
Is die quad vaker gesignaleerd op OTR-ritten?
Mocht het zo zijn dat de KNMV die aangeschaft heeft van onze daglicentiecentjes dan vind ik dat niet verkeerd (maar het zal wel niet ).
Ik zag bij Hamove een glimmende nieuwe EHBO quad staan, waarbij ik met niet voor kan stellen dat die door Hamove bekostigd is.
Is die quad vaker gesignaleerd op OTR-ritten?
Mocht het zo zijn dat de KNMV die aangeschaft heeft van onze daglicentiecentjes dan vind ik dat niet verkeerd (maar het zal wel niet ).
Dan zou 't me niets verbazen als dit onderdeel is van het vaste team van EHBO vrijwilligers. Dure grap.
Ik vraag me sowieso af wie al die hotelkosten van staff en benzinekosten betaalt. Als er op za een enduro is en op zo een off-the-road, dan blijven ze dus op hotel.
Volgens mij moet dat ook uit die daglicentie komen, of moet de club apart daarvoor dokken aan de KNMV??
Ik vraag me sowieso af wie al die hotelkosten van staff en benzinekosten betaalt. Als er op za een enduro is en op zo een off-the-road, dan blijven ze dus op hotel.
Volgens mij moet dat ook uit die daglicentie komen, of moet de club apart daarvoor dokken aan de KNMV??
grote kans dat dat gebeurt.
1500 deelnemers a 20,- inschrijfgeld is toch al snel €30.000,-
1500 deelnemers a 20,- inschrijfgeld is toch al snel €30.000,-
verstand op nul en nadenken
De lijst die je laat zien is voor wedstrijden.
De off road ritten die gereden worden vallen niet onder wedstrijden, dus klopt de lijst weer niet voor de off roaders omdat zoals er bij elke rit staat "HET GEEN WEDSTRIJD IS EN DE RIJNUMMERS AFGEPLAKT DIENEN TE WORDEN INDIEN AANWEZIG".
Weet het ook nog effe niet hoe het inelkaar steekt, maar het schijnt goed te komen.
De off road ritten die gereden worden vallen niet onder wedstrijden, dus klopt de lijst weer niet voor de off roaders omdat zoals er bij elke rit staat "HET GEEN WEDSTRIJD IS EN DE RIJNUMMERS AFGEPLAKT DIENEN TE WORDEN INDIEN AANWEZIG".
Weet het ook nog effe niet hoe het inelkaar steekt, maar het schijnt goed te komen.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Is er al een reactie?
verstand op nul en nadenken
Nog niets gehoord van de KNMV.
Schijnt nogal een lang mailtje te worden. Ze hadden wel gezegd dat het even ging duren, maar er is zowat al weer een week voorbij.
Maar ja, wat niet is kan nog komen.
Schijnt nogal een lang mailtje te worden. Ze hadden wel gezegd dat het even ging duren, maar er is zowat al weer een week voorbij.
Maar ja, wat niet is kan nog komen.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Dat mailtje gaat niet komen hoor
Want hoe moet je recht lullen wat krom is.......
Jaren terug hebben we er al een discussie over gehad op het gastenboek van enduro.nl. De gast die dat toen aan zwengelde ging heel diep de discussie met de knmv aan, met als resultaat een opname in een of andere zorg inrichting.
Wat ik eigenlijk het ergste vind van het hele verhaal!
Toen ik jaren terug wilde beginnen met enduro rijden, kreeg ik te horen dat ik wel een wa verzekering met enduro-clausule diende te hebben. Je raad het al, die verkocht de knmv.(ps kan ik me wel wat bij voorstellen, wedstrijden, enduro-clausule etc)
Dus nu ben ik wa lid bij de knmv verzekering ivm met deze heel belangrijke clausule, en moet ik nog steeds elke wedstrijd een extra dag-licentie kopen. Mes snijd aan 2 kanten, ben nu sponsor van de knmv en lid in een. Hee haaa Leve de knmv voor zijn slimme marketing afdeling.
Ik ga me nu meteen afmelden als klant. :evil:ze kijken toch nooit mijn wa verzekerings papieren na.
Want hoe moet je recht lullen wat krom is.......
Jaren terug hebben we er al een discussie over gehad op het gastenboek van enduro.nl. De gast die dat toen aan zwengelde ging heel diep de discussie met de knmv aan, met als resultaat een opname in een of andere zorg inrichting.
Wat ik eigenlijk het ergste vind van het hele verhaal!
Toen ik jaren terug wilde beginnen met enduro rijden, kreeg ik te horen dat ik wel een wa verzekering met enduro-clausule diende te hebben. Je raad het al, die verkocht de knmv.(ps kan ik me wel wat bij voorstellen, wedstrijden, enduro-clausule etc)
Dus nu ben ik wa lid bij de knmv verzekering ivm met deze heel belangrijke clausule, en moet ik nog steeds elke wedstrijd een extra dag-licentie kopen. Mes snijd aan 2 kanten, ben nu sponsor van de knmv en lid in een. Hee haaa Leve de knmv voor zijn slimme marketing afdeling.
Ik ga me nu meteen afmelden als klant. :evil:ze kijken toch nooit mijn wa verzekerings papieren na.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Volgens mij verkocht Interpolis een jaar of vijf terug ook een WA-verzekering waarbij een enduro-clausule opgenomen kon worden. Dit was dan wel weer een handmatige handeling, dus niet automatisch...huskie schreef:Dat mailtje gaat niet komen hoor
Je raad het al, die verkocht de knmv.(ps kan ik me wel wat bij voorstellen, wedstrijden, enduro-clausule etc)
Zorg wel ff dat je niemand aanrijdt George, tijdens zo'n evenement.
Stel, KNMV meld (nooit schriftelijk) dat de offroad licentie geld klopperij is en niet perce noodzakelijk.
Wat dan? Als je het niet hebt mag je niet mee rijden. Je als een asociale hond gedragen en staan bekken bij een keuring heeft geen zin. En de boel boycotten met 10man haalt ook weinig uit.
Dus we moeten hoe dan ook betalen?
Ook kent de KNMV geen normale prijssteigingen. De verhoging van 2011 naar 2012 vind ik ook knap belachelijk
Wat dan? Als je het niet hebt mag je niet mee rijden. Je als een asociale hond gedragen en staan bekken bij een keuring heeft geen zin. En de boel boycotten met 10man haalt ook weinig uit.
Dus we moeten hoe dan ook betalen?
Ook kent de KNMV geen normale prijssteigingen. De verhoging van 2011 naar 2012 vind ik ook knap belachelijk
verstand op nul en nadenken
Nog iets complexere situatie waar dhr Fenten wellicht antwoord op weet:
1. Stel, ik ben bij de KNMV verzekerd en ik rijd een MON-ritje en rijd een verkeersregelaar van de club invalide. Welke verzekeraar keert uit?
2. Stel, ik heb een OTR-jaarpas bij de MON en ik rijd op een KNMV OTR-ritje een verkeersregelaar van de club invalide. Welke verzekeraar keert uit?
3. Stel, ik ben bij de KNMV verzekerd, ik rijd mijn eigen off-road-route en blijkt een evenement gaande. Ik rijd een verkeersregelaar van een-of-andere club aan die blijkt een KNMV-rit bij te staan. Wie keert er dan uit?
4. Stel ik ben KNMV-verzekerd en ik rij een wild wandelende wandelaar aan op het onverharde. Keert mijn verzekeraar dan uit?
1. Stel, ik ben bij de KNMV verzekerd en ik rijd een MON-ritje en rijd een verkeersregelaar van de club invalide. Welke verzekeraar keert uit?
2. Stel, ik heb een OTR-jaarpas bij de MON en ik rijd op een KNMV OTR-ritje een verkeersregelaar van de club invalide. Welke verzekeraar keert uit?
3. Stel, ik ben bij de KNMV verzekerd, ik rijd mijn eigen off-road-route en blijkt een evenement gaande. Ik rijd een verkeersregelaar van een-of-andere club aan die blijkt een KNMV-rit bij te staan. Wie keert er dan uit?
4. Stel ik ben KNMV-verzekerd en ik rij een wild wandelende wandelaar aan op het onverharde. Keert mijn verzekeraar dan uit?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Via de MON dagverzekering die je hebt moeten kopen bij de start van de MON ritNoppy schreef:Nog iets complexere situatie waar dhr Fenten wellicht antwoord op weet:
1. Stel, ik ben bij de KNMV verzekerd en ik rijd een MON-ritje en rijd een verkeersregelaar van de club invalide. Welke verzekeraar keert uit?
De KNMV dagverz, zie 12. Stel, ik heb een OTR-jaarpas bij de MON en ik rijd op een KNMV OTR-ritje een verkeersregelaar van de club invalide. Welke verzekeraar keert uit?
Ik neem aan dat je de KNMV motorijtuig (WA, WA+ of Casco) verzekering bedoelt? Zo ja, in eerste instantie je KNMV motorverzekering... en die claimen het dan weer bij jou als je daar illegaal reed3. Stel, ik ben bij de KNMV verzekerd, ik rijd mijn eigen off-road-route en blijkt een evenement gaande. Ik rijd een verkeersregelaar van een-of-andere club aan die blijkt een KNMV-rit bij te staan. Wie keert er dan uit?
idem als bij 34. Stel ik ben KNMV-verzekerd en ik rij een wild wandelende wandelaar aan op het onverharde. Keert mijn verzekeraar dan uit?
Althans... denk ik... Maar uiteindelijk is het natuurlijk maar net wat de schade experts er van zullen vinden en welke targets ze hebben. Als er ergens maar een mogelijkheid is om onder uitkeren uit te komen dan zullen ze dat altijd doen. Ook als je er dan zelf voor moet opdraaien.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Nou, daar komt tie dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar aanleiding van uw onderstaande vragen kan ik u de volgende informatie verstrekken;
Een offroad motor dient een WAM (Wettelijke Aansprakelijkheid Motorvoertuigen) verzekering te hebben, deze is wettelijk verplicht.
Het is echter zo dat de verschillende verzekeraars in Nederland ook verschillende dekkingen voor een WAM verzekering aanbieden.
Vaak wordt bijvoorbeeld deelname aan georganiseerde ritten al van dekking uitgesloten en vrijwel altijd ook deelname aan evenementen met een competitief karakter.
Daarnaast is ook veelal gebruik buiten het openbare wegennet uitgesloten van dekking.
Kortom heel divers en daarom ook ondoorzichtig.
In de praktijk is bij ons gebleken dat indien er schade is aan derden, veelal de organisatie aansprakelijk wordt gesteld en verhaal op de veroorzaker van de schade (veelal een deelnemer aan een offroad rit) zeer lastig is.
Daarom is besloten dat deelnemers aan een offroad rit die onder regelgeving van de KNMV wordt georganiseerd, verplicht een aanvullende dekking op de standaard WAM verzekering in de vorm van een enduro clausule plus een dekkingspakket van de KNMV dienen te hebben.
Hierdoor zijn zowel de deelnemers als de organisatoren verzekerd van een juiste en complete dekking.
Afsluiten van deze aanvullende WA dekking (de WAM dekking van het voertuig is altijd primair) is mogelijk door de aanschaf van een offroad licentie van de KNMV of via aanschaf van een daglicentie.
Het is om praktische redenen niet mogelijk om iedere individuele verzekering te beoordelen op de juiste dekking.
De meeste offroad ritten kennen namelijk meer dan 1000 deelnemers.
Ik ga er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, mocht dit niet het geval zijn dan verneem ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Bob Fenten
Financiën & Sportverzekeringen
Kortom, je komt er niet onderuit!!!! hoe goed je ook verzekerd ben!!!!
Als er nog vragen zijn wil ik ze wel stellen of heb ik het e-mail adres van Bob Fenten bij de KNMV.
Naar aanleiding van uw onderstaande vragen kan ik u de volgende informatie verstrekken;
Een offroad motor dient een WAM (Wettelijke Aansprakelijkheid Motorvoertuigen) verzekering te hebben, deze is wettelijk verplicht.
Het is echter zo dat de verschillende verzekeraars in Nederland ook verschillende dekkingen voor een WAM verzekering aanbieden.
Vaak wordt bijvoorbeeld deelname aan georganiseerde ritten al van dekking uitgesloten en vrijwel altijd ook deelname aan evenementen met een competitief karakter.
Daarnaast is ook veelal gebruik buiten het openbare wegennet uitgesloten van dekking.
Kortom heel divers en daarom ook ondoorzichtig.
In de praktijk is bij ons gebleken dat indien er schade is aan derden, veelal de organisatie aansprakelijk wordt gesteld en verhaal op de veroorzaker van de schade (veelal een deelnemer aan een offroad rit) zeer lastig is.
Daarom is besloten dat deelnemers aan een offroad rit die onder regelgeving van de KNMV wordt georganiseerd, verplicht een aanvullende dekking op de standaard WAM verzekering in de vorm van een enduro clausule plus een dekkingspakket van de KNMV dienen te hebben.
Hierdoor zijn zowel de deelnemers als de organisatoren verzekerd van een juiste en complete dekking.
Afsluiten van deze aanvullende WA dekking (de WAM dekking van het voertuig is altijd primair) is mogelijk door de aanschaf van een offroad licentie van de KNMV of via aanschaf van een daglicentie.
Het is om praktische redenen niet mogelijk om iedere individuele verzekering te beoordelen op de juiste dekking.
De meeste offroad ritten kennen namelijk meer dan 1000 deelnemers.
Ik ga er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, mocht dit niet het geval zijn dan verneem ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Bob Fenten
Financiën & Sportverzekeringen
Kortom, je komt er niet onderuit!!!! hoe goed je ook verzekerd ben!!!!
Als er nog vragen zijn wil ik ze wel stellen of heb ik het e-mail adres van Bob Fenten bij de KNMV.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Waarom in rood, groot lettertype en uitroeptekens? Er staat helemaal niets in dat niet al uitentreuren besproken is op dit forum, alleen nu hoor je het direct van KNMV. Ook belangrijk, daar niet van... Je kunt je nu hooguit gaan afvragen waarvoor je die Enduro clausule in je eigen verzekering moet hebben, als KNMV zelf er vanuitgaan dat dit niet afdoende is bij iedereen.
Verwar mijn cynisme aub niet met sympathie voor het KNMV licentiebeleid. Ik stoor me alleen wel een beetje aan de poeha in dit topic. Het zijn de clubs die er wat aan kunnen doen, zoals de Antrappers ook gedaan hebben door de KNMV de deur uit te (an)trappen voor de rit in De Wijk/Rogat. (als ik goed ben voorgelicht).
Maar de andere clubs nemen deze stappen niet. Misschien als extra aansprakelijkheidsverzekering voor de eigen organisatie en vrijwilligers?
@Jack: Offroad licentie van KNMV/MON bij KNMV/MON ritten, je eigen verzekering als je gewoon op de openbare weg rijdt
Verwar mijn cynisme aub niet met sympathie voor het KNMV licentiebeleid. Ik stoor me alleen wel een beetje aan de poeha in dit topic. Het zijn de clubs die er wat aan kunnen doen, zoals de Antrappers ook gedaan hebben door de KNMV de deur uit te (an)trappen voor de rit in De Wijk/Rogat. (als ik goed ben voorgelicht).
Maar de andere clubs nemen deze stappen niet. Misschien als extra aansprakelijkheidsverzekering voor de eigen organisatie en vrijwilligers?
@Jack: Offroad licentie van KNMV/MON bij KNMV/MON ritten, je eigen verzekering als je gewoon op de openbare weg rijdt
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
@ huskie gelukkig heb ik nu weekendverlof
Nou dat duurde nog al ,dat ging in 2006 wel sneller en werd toen op de KNMV site gezet,waarschijnlijk niet belangrijk genoeg,toen wel want de directie van de KNMV greep zelfs in.
Even voor de duidelijkheid voor alle licentiehouders en organisatoren heeft de KNMV een (lees 1) verzekering afgesloten waarvan de polisvoorwaarden alleen ter inzage liggen in Arnhem.
Alles gaat digitaal maar die polisvoorwaarden niet,handig ?
Je betaald dus als off-roadrijder mee aan die ene verzekering en bent dus een sponsor van de gehele motorsport want hoezo is off-road een sport,omdat de KNMV dat zo heeft besloten toen men om geld verlegen zat en het daarna niet heeft teruggedraaid.
Bovendien als je de 1723 off-roadlicentiehouders (2011)niet hoeft te verzekeren omdat ze dat al zijn hoef je daarvoor als KNMV ook geen premie af te dragen toch.
Argumenten nu (2011)waarom is besloten tot die dubbele verzekering
Ik lees: Vaak wordt bijvoorbeeld deelname aan georganiseerde ritten al van dekking uitgesloten en vrijwel altijd ook deelname aan evenementen met een competitief karakter.
Daarnaast is ook veelal gebruik buiten het openbare wegennet uitgesloten van dekking.
Kortom heel divers en daarom ook ondoorzichtig.
Toerrijders hebben ook georganiseerde ritten ,dat zijn er lekker veel
Toerrijders hebben ook evenementen met een competitief karakter de clubtoercompetitie
Toerrijders kunnen op de site van de KNMV wel 20 routes gratis downloaden
Toerrijders hebben GEEN LICENTIE
Hoezo ondoorzichtig maar misschien kan de KNMV dit uitleggen
Ik lees : Het is om praktische redenen niet mogelijk om iedere individuele verzekering te beoordelen op de juiste dekking.
Het offroadreglement 2012 is tov 2011 compleet veranderd en uitgebreid met 15 pagina"s
WIE GAAT DAT DAN CONTROLEREN ALS DAT MET BLIJKBAAR NODIGE VERZEKERINGEN OOK NIET LUKT ?
Ik heb 5 jaar geleden de KNMV ook al eens vragen gesteld ,die kun je op onderstaande site lezen.
Daarin staat duidelijk : Hiermee is wellicht sprake van een dubbele verzekering, maar zonder premiebijdrage van elke licentiehouder is een verzekeringspremie niet op te brengen voor de KNMV, of de organisatoren zouden enorme bedragen moeten betalen, waardoor zij de drempel om te organiseren te hoog vinden en niet langer evenementen organiseren. Uiteindelijk zijn alle licentiehouders hiervan de dupe. Ondertekend door toen de directeur KNMV
Een tip lees het een paar keer goed door voordat je hier reageert dan blijft het leesbaar.
http://members.home.nl/harrie.koerhuis/index.html
Nou dat duurde nog al ,dat ging in 2006 wel sneller en werd toen op de KNMV site gezet,waarschijnlijk niet belangrijk genoeg,toen wel want de directie van de KNMV greep zelfs in.
Even voor de duidelijkheid voor alle licentiehouders en organisatoren heeft de KNMV een (lees 1) verzekering afgesloten waarvan de polisvoorwaarden alleen ter inzage liggen in Arnhem.
Alles gaat digitaal maar die polisvoorwaarden niet,handig ?
Je betaald dus als off-roadrijder mee aan die ene verzekering en bent dus een sponsor van de gehele motorsport want hoezo is off-road een sport,omdat de KNMV dat zo heeft besloten toen men om geld verlegen zat en het daarna niet heeft teruggedraaid.
Bovendien als je de 1723 off-roadlicentiehouders (2011)niet hoeft te verzekeren omdat ze dat al zijn hoef je daarvoor als KNMV ook geen premie af te dragen toch.
Argumenten nu (2011)waarom is besloten tot die dubbele verzekering
Ik lees: Vaak wordt bijvoorbeeld deelname aan georganiseerde ritten al van dekking uitgesloten en vrijwel altijd ook deelname aan evenementen met een competitief karakter.
Daarnaast is ook veelal gebruik buiten het openbare wegennet uitgesloten van dekking.
Kortom heel divers en daarom ook ondoorzichtig.
Toerrijders hebben ook georganiseerde ritten ,dat zijn er lekker veel
Toerrijders hebben ook evenementen met een competitief karakter de clubtoercompetitie
Toerrijders kunnen op de site van de KNMV wel 20 routes gratis downloaden
Toerrijders hebben GEEN LICENTIE
Hoezo ondoorzichtig maar misschien kan de KNMV dit uitleggen
Ik lees : Het is om praktische redenen niet mogelijk om iedere individuele verzekering te beoordelen op de juiste dekking.
Het offroadreglement 2012 is tov 2011 compleet veranderd en uitgebreid met 15 pagina"s
WIE GAAT DAT DAN CONTROLEREN ALS DAT MET BLIJKBAAR NODIGE VERZEKERINGEN OOK NIET LUKT ?
Ik heb 5 jaar geleden de KNMV ook al eens vragen gesteld ,die kun je op onderstaande site lezen.
Daarin staat duidelijk : Hiermee is wellicht sprake van een dubbele verzekering, maar zonder premiebijdrage van elke licentiehouder is een verzekeringspremie niet op te brengen voor de KNMV, of de organisatoren zouden enorme bedragen moeten betalen, waardoor zij de drempel om te organiseren te hoog vinden en niet langer evenementen organiseren. Uiteindelijk zijn alle licentiehouders hiervan de dupe. Ondertekend door toen de directeur KNMV
Een tip lees het een paar keer goed door voordat je hier reageert dan blijft het leesbaar.
http://members.home.nl/harrie.koerhuis/index.html
Laatst gewijzigd door hanrie op vr dec 09, 2011 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.