Hallo iedereen,
Ik heb een KTM 400 EXC 2001 waarvan ik tot nu toe zeer tevreden ben (4900 km).
Ik heb wel nu sinds laatste zaterdag een probleem. Wanneer ik start gaat de motor rond maar er is een "vies" lawaai, soort klak, klak.
De motor slaagt aan en draait prima. Wanneer ik met de kick start is alles normaal. Wanneer ik de starter indrukt met draaiende motor, dan hoor je zoals normaal de starter draaien maar ook die klak-klak.
Ik vermoed dus dat er een probleem is in de aandrijving van de starter.
Heeft iemand dat probleem reeds gehad ?
Kan iemand mij copies van de werkplaats handboek bezorgen die hierover gaan (demontage-montage aan kant koppeling, starter,...)
Alvast bedankt
Serge
KTM 400 EXC Starter probleem
Moderator: ghulst
heel simpel eigenlijk .. en je hebt er al zeker geen boek voor nodig.. leg de motor op de linker zijkant.. rem pedaal moet los.. en de kickstarter moet eraf... draai alle boutjes los en je tilt zo gemakkelijk het rechter carter deel eraf ... de tandwiel aandrijfing van de startmotor naar de krukas ( waar een soort van bendix op zit ) is zo geheel te zien als daar iets mee mis zou wezen , moet je dat meteen kunnen zien .. het mechaniek bevind zich op de krukas en zit geborgt achter een aluminium moer die nogal vast kan zitten , daar deze met loctite bevestigd is ( ff opwarmen met een brandertje )
mijn EXC 520 doet ook van : klak klak bij het electrisch starten .. bij mij is dat geluid vrijwel zeker van het decompresseur mechaniekje op de nokkenas
mijn EXC 520 doet ook van : klak klak bij het electrisch starten .. bij mij is dat geluid vrijwel zeker van het decompresseur mechaniekje op de nokkenas
BIERTAKT crossen en zuupn
Bedankt voor je antwoord.
Moest ik die moer moeten losmaken, hoe blokkeer je de krukas ?
Serge
Moest ik die moer moeten losmaken, hoe blokkeer je de krukas ?
Serge
voorop het motorblok onderaan .. zit een m8 inbus boutje met een 4 mm dikke ring erachter.. deze ring haal je ertussen uit en met de zuiger in de hoogste stand draai je de bout er zonder ring weer in .. de bout valt precies in een gaatje in de krukas..en deze is zo voldoende geborgt ... de moer kan (na warm te maken met gas brandertje vanwege de loctite) met een passende sleutel of dop los gedraaid worden .. vergeet voor het starten niet om de bout weer los te draaien en de ring er weer tusen te doen
BIERTAKT crossen en zuupn