Wie heeft ervaring met Magura hydraulische clutch ?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
No Limit YFZ
Contacteer:

Wat zijn de ervaringen ?
Is het zijn geld waard ?
Waar kan je goedkoopst kopen (YZ450 kit) ?
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Husa Boy
Contacteer:

staat origineel op mijn husaberg

tot nu toe nog geen problemen mee gehad
zeer soepel
Jo VdB

Als je zo'n beetje iedereen mag geloven, is de hydraulische koppelings-bediening een droom.
Magura is hier natuurlijk marktleider.
Voordeel is dat de koppelingshandel nooit bijgesteld dient te worden, omdat het systeem zelfregulerend is.
Nadeel is wel dat als het systeem ergens lekt, dat je dan gegarandeerd binnen de kortste keren zonder bruikbare koppelingshandel zit, omdat er geen druk meer is om de drukplaat van de koppeling in te drukken !

Ook "raar" is dat Joel Smets opteerde voor ombouw naar een kabelbediende koppeling op zijn KTM ! Volgens hem omdat hij het drukpunt beter aanvoelde met de kabelbediening.

I(k ben van het principe "hoe simpelder hoe beter, want dan kan er ook minder kapot gaan" :wink: )

Jo VdB
Rudy
Contacteer:

Opzich snap ik dat drukpunt verhaal wel maar aan de andere kant is het voor een amateur wel net zo makkelijk dat die koppeling super licht loopt 8)
sjikkentip

Rudy schreef:Opzich snap ik dat drukpunt verhaal wel maar aan de andere kant is het voor een amateur wel net zo makkelijk dat die koppeling super licht loopt 8)
Super licht lopen,das ook niet altijd het geval.Bij mijne 1e KLX 300 ging de gewone koppeling met kabel veel lichter dan bij mijne vorige EXC 400 2001 en mijne hedendaagse EXC 450 2004.Ne maat heeft een Gasgas 400 en daarbij voelt de koppeling merkelijk veel lichter aan.Ik heb reeds opgemerkt dat de koppeling bij de KTM's veel harder gaat.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
JoeBaR

het systeem is opzich wel 100% ... de koppeling voelt goed aan en toch is deze niet te zwaar te bedienen , alleen de kwaliteit (in mijn geval die van het setje dat op de KTM gemonteerd is ) vind ik slecht , bij mij is tot 2 maal aan toe het (gegoten aluminium ) bedienings cylindertje gescheurd (spontaan) en daarna nog 1 maal nadat de ketting los was gekomen en het cylindertje aan barrels sloeg ...dit cylindertje heb ik inmiddels vervangen door een zelf gemaakt exemplaar van roest vast staal en werkt perfect .. ook het pompje aan het stuur begon spontaan te scheuren een inwendig scheurtje (bijna niet te zien ) IN het reservoir huisje zorgde voor lekage .. helaas heb ik het hele pomp setje moeten vervangen ( smerig duur) :? nou heb ik gezien dat bij andere merken ( bijv. Husaberg) dit hele spul er kwalitatief veel beter uitziet .. ik geloof zelfs dat het cylindertje uit 1 stuk is gefreesd en zo gemonteerd is dat de ketting er geen schade aan kan doen .. houe dat precies bij de yamaha zit weet ik niet , maar ik ben al bezig om dit zelfde systeem op mijn oude KTM 600 (1989)te gaan maken , deze staan toch al niet echt bekend om hun makkelijk te bedienen koppeling :o
4 strokes only !!
Guillaume

Op zich vind ik het geweldig systeem, lekker zacht in te knijpen. Enkel heb ik onderhand nu al 4 mensen op de club gezien die dat reservoirtje hadden gebroken bij een val, en die dus een nieuwtje moesten halen. Aangezien dat dit pittig aan de prijs is heb ik toch liever een gewone koppeling.

Eentje heeft het wel geprobeerd aluminium te lassen, maar dat werkte toch nmiet helemaal doordat het niet niet compleet dicht was afgesloten.
Suzuki RM 250 2002 Mickael Pichon
actualludo
Contacteer:

is het niet verleidelijk om met zo een koppeling meer aan de koppeling te komen? met als gevolg een eerder versleten koppeling?
leve de elec starters
sjikkentip

actualludo schreef:is het niet verleidelijk om met zo een koppeling meer aan de koppeling te komen? met als gevolg een eerder versleten koppeling?
Zekers niet,ik gebruik enkel de koppeling in de technische gedeeltes,klimmen,kruip en sluipwerk.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Plaats reactie