Kan iemand mij vertellen wat voor nut een daglicentie heeft voor een off road rit.
Als je motor al verzekerd is bij je eigen verzekering, moet je ook nog eens een KNMV dagverzekering afsluiten.
En voor de rest heb je toch ook je eigen aansprakelijkheidsverzekering nog voor als er wat anders gebeurd
Neem aan dat de KNMV niet komt helpen met het opzetten van een off road rit.
Is dit gewoon sponsorgeld voor de KNMV of heeft deze licentie echt nut als er wat gebeurt
KNMV daglicentie wat voor nut?
Moderator: ghulst
Voor zover ik weet ben je inderdaad met je standaard verzekering verzekert bij ongevallen.
Echter geld dit niet voor deelname aan gemotoriseerde evenementen.
Daarvoor heb je een aparte verz.clausule nodig welke de KNMV je aanbied/verplicht ivm aanspraakelijkheid.
Echter geld dit niet voor deelname aan gemotoriseerde evenementen.
Daarvoor heb je een aparte verz.clausule nodig welke de KNMV je aanbied/verplicht ivm aanspraakelijkheid.
verstand op nul en nadenken
Maar als je geen deel neemt aan wedstrijden of iets in wedstrijdverband ben je gewoon verzekerd. En aangezien de off road ritten allemaal recreatief zijn, ben je gewoon verzekerd.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
http://www.knmv.nl/uploads/Multimedia/K ... t_2012.pdf
Ik haal hieruit dat een off-road evenement onder toezicht van de KNMV geschiedt en dat je dus daarom een licentie moet hebben.
Meer toegevoegde waarde kan ik niet uit het reglement halen. Maar ik laat mij graag verrassen...
Ik haal hieruit dat een off-road evenement onder toezicht van de KNMV geschiedt en dat je dus daarom een licentie moet hebben.
Meer toegevoegde waarde kan ik niet uit het reglement halen. Maar ik laat mij graag verrassen...
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Welk toezicht zou dit kunnen zijn
Weet alleen dat ze met de geluidskeuring staan te meten. En dat je ze herkent aan de knmv logo's op de jassen.
Heb ze voor de rest nog niet langs de route of bij oversteekplaatsen zien staan voor hulp of controle.
Blijft een raadsel wat ze met al dat geld wat ze binnen halen doen. Ze steken het in ieder geval niet in de club die het bij ekaar sprokkeld.
Als je dan zo'n rit in Handel bekijkt met +/-1500 inschrijvingen. Neem daar dan ongeveer 2/3 van maal 18,-euro, daar kan je een hoop geluidsmeters voor kopen en weet ik veel wat nog meer.
Heb niets tegen de KNMV maar,ZAL MIJ ALTIJD EEN RAADSEL BLIJVEN WAT ZE VOOR HUN POEN DOEN.
Weet alleen dat ze met de geluidskeuring staan te meten. En dat je ze herkent aan de knmv logo's op de jassen.
Heb ze voor de rest nog niet langs de route of bij oversteekplaatsen zien staan voor hulp of controle.
Blijft een raadsel wat ze met al dat geld wat ze binnen halen doen. Ze steken het in ieder geval niet in de club die het bij ekaar sprokkeld.
Als je dan zo'n rit in Handel bekijkt met +/-1500 inschrijvingen. Neem daar dan ongeveer 2/3 van maal 18,-euro, daar kan je een hoop geluidsmeters voor kopen en weet ik veel wat nog meer.
Heb niets tegen de KNMV maar,ZAL MIJ ALTIJD EEN RAADSEL BLIJVEN WAT ZE VOOR HUN POEN DOEN.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
en als je een otr licentie wilt hebben moet je eerst verplicht lid worden....
ik vindt het ook erg vaag allemaal. ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt, maar het lijkt een beetje op wel de lusten, niet de lasten.
of regelen ze vergunningen e.d?
misschien wordt het tijd dat er een beetje openheid van zaken komt?
ik vindt het ook erg vaag allemaal. ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt, maar het lijkt een beetje op wel de lusten, niet de lasten.
of regelen ze vergunningen e.d?
misschien wordt het tijd dat er een beetje openheid van zaken komt?
Wat openheid lijkt me idd wel aardig. Het lijkt nu alsof ze een monopolie positie hebben maar kweetda ook niet zo is. Je hebt ook nog de mon. Maar wat het verschil is?
Kweetda je in overijsel een otr hebt, is het niet bij gebben, waar je gewoon zonder licentie mee mag rijden. Het kan wel...
Kweetda je in overijsel een otr hebt, is het niet bij gebben, waar je gewoon zonder licentie mee mag rijden. Het kan wel...
En bij de MON dan.
Daar betaal je ook een dagverzekering voor de Offroad rit in Handel!!!
Voor de 4-uurscross kan ik me wel iets voorstellen, omdat dat een wedstrijd is.
Daar betaal je ook een dagverzekering voor de Offroad rit in Handel!!!
Voor de 4-uurscross kan ik me wel iets voorstellen, omdat dat een wedstrijd is.
Da's een discussie die hier jaarlijks langskomt.
Met als conclusie: Heel weinig (zichtbaars), maar de organisatoren voelen zich er veiliger bij.
Overigens zijn er ook ritten die 'onder auspicien' van de MON georganiseerd worden, zoals Handel, KTM dag en in het recente verleden Hapert. Daar is de licentie een stuk goedkoper, maar degenen die de KNMV 'jaarlicentie' hebben moeten daar ineens betalen. Een paar jaar geleden was er een organisatie die onder beider vlag een rit wilde organiseren, maar dat werd (uiteraard) getorpedeerd door de KNMV.
BTW: de KNMV 'jaarlicentie' offroad geldt ook als districtslicentie op de crossbaan en je mag er 1 enduro mee rijden. Nadeel is wel dat je KNMV lid moet worden, waardoor het zich niet heel snel terugverdient. Maar dit jaar haal ik 'm er dubbel en dwars uit. En het spaart tijd bij inschrijving, zeker aan het begin van het jaar.
Met als conclusie: Heel weinig (zichtbaars), maar de organisatoren voelen zich er veiliger bij.
Overigens zijn er ook ritten die 'onder auspicien' van de MON georganiseerd worden, zoals Handel, KTM dag en in het recente verleden Hapert. Daar is de licentie een stuk goedkoper, maar degenen die de KNMV 'jaarlicentie' hebben moeten daar ineens betalen. Een paar jaar geleden was er een organisatie die onder beider vlag een rit wilde organiseren, maar dat werd (uiteraard) getorpedeerd door de KNMV.
BTW: de KNMV 'jaarlicentie' offroad geldt ook als districtslicentie op de crossbaan en je mag er 1 enduro mee rijden. Nadeel is wel dat je KNMV lid moet worden, waardoor het zich niet heel snel terugverdient. Maar dit jaar haal ik 'm er dubbel en dwars uit. En het spaart tijd bij inschrijving, zeker aan het begin van het jaar.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Heb een mailtje gestuurd naar de KNMV. Ben benieuwd wat voor antwoord ik krijg.
Denk dat ik iets over het hoofd zie, maar kan er nog effe niet mijn vinger opleggen.
Ben niet de enige dan die er vragen over heeft.
Denk dat ik iets over het hoofd zie, maar kan er nog effe niet mijn vinger opleggen.
Ben niet de enige dan die er vragen over heeft.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
hoe werkt het eigenlijk als je in het buiteland woont, is het dan wel mogelijk lid te worden ?
ik rij ook veel offroad met een 4x4 en weet dat het daar vaak niet gaat. lid worden is in veel gevallen dus niet mogelijk omdat ik geen NL adres heb.
ik rij ook veel offroad met een 4x4 en weet dat het daar vaak niet gaat. lid worden is in veel gevallen dus niet mogelijk omdat ik geen NL adres heb.
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Hoe dat zit voor mensen van buitenaf weet ik niet.
Moet je een berichtje sturen naar de KNMV. Misschien dat ze er antwoord op geven.
Heb op mijn bericht van afgelopen dinsdag ook nog geen antwoord gehad.
NIET ZO NETJES VOOR ZO'N INSTELLING!!!!!
Of ze hebben het erg druk met andere dingen dat het antwoord nog volgt.
Wacht het nog maar even af.
Moet je een berichtje sturen naar de KNMV. Misschien dat ze er antwoord op geven.
Heb op mijn bericht van afgelopen dinsdag ook nog geen antwoord gehad.
NIET ZO NETJES VOOR ZO'N INSTELLING!!!!!
Of ze hebben het erg druk met andere dingen dat het antwoord nog volgt.
Wacht het nog maar even af.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Ik heb toevallig pas nog contact gehad met deze instantie over een andere zaak en daar kreeg ik netjes elke keer de volgende dag een mailtje over terug.
Dus ze lezen elke dag de mail, ik denk dat ze even niet weten wat het juiste antwoord op jou vraag is en dat ze even in beraad zijn over het meest politiek correcte antwoord.
Overigens ben ik ook al jaren netjes lid en haal mijn licenties netjes bij hun alleen waarom is mij ook nog steeds een groot raadsel. Het enigste wat het is als ik ze niet heb dan mag ik nergens de baan op en geen offroad rit meer rijden hier in de buurt. Maar wat ze er nu eigenlijk voor doen dat zullen we dan binnenkort wel een keer vernemen als ze antwoorden op jou mail.
Dus ze lezen elke dag de mail, ik denk dat ze even niet weten wat het juiste antwoord op jou vraag is en dat ze even in beraad zijn over het meest politiek correcte antwoord.
Overigens ben ik ook al jaren netjes lid en haal mijn licenties netjes bij hun alleen waarom is mij ook nog steeds een groot raadsel. Het enigste wat het is als ik ze niet heb dan mag ik nergens de baan op en geen offroad rit meer rijden hier in de buurt. Maar wat ze er nu eigenlijk voor doen dat zullen we dan binnenkort wel een keer vernemen als ze antwoorden op jou mail.
CRF450X '08
Nu begin ik ook wel nieuweschierig te raken!
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo nov 25, 2009 13:59
- Locatie: woerden
@ mmrizio: ook naar hengelo as zondag?
rijd jij toevallig nog wel eens rondje off road in en om woerden?
rijd jij toevallig nog wel eens rondje off road in en om woerden?
honda crf 450 mx en cr125 enduro
Hoi Koen,
Als het droog is in de uren dat we rijden - en daar lijkt het op - ga ik idd naar Hengelo. Ik ben brildragend, dus als het regent is het een marteling.
Rondom Woerden rijd ik eigenlijk nooit. Hooguit even een shakedown na sleutelen bij de plas - ik woon in Snel en Polanen. Vroeger wel eens bij de nieuwe afrit Harmelen.
Maurice
Als het droog is in de uren dat we rijden - en daar lijkt het op - ga ik idd naar Hengelo. Ik ben brildragend, dus als het regent is het een marteling.
Rondom Woerden rijd ik eigenlijk nooit. Hooguit even een shakedown na sleutelen bij de plas - ik woon in Snel en Polanen. Vroeger wel eens bij de nieuwe afrit Harmelen.
Maurice
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
er rijd hier ook een duitser mee dus het zou wel moeten kunnen denk ikSniper schreef:hoe werkt het eigenlijk als je in het buiteland woont, is het dan wel mogelijk lid te worden ?
ik rij ook veel offroad met een 4x4 en weet dat het daar vaak niet gaat. lid worden is in veel gevallen dus niet mogelijk omdat ik geen NL adres heb.
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
dit haal ik uit de verklaring die je moet lezen en accepteren om een licentie aan te vragen:
De KNMV is niet aansprakelijk voor de schade (waaronder zaak- en letselschade) van de licentiehouder opgelopen tijdens of ten gevolge van de deelname aan trainingen en wedstrijden, inclusief de voorbereidingen daartoe, die plaatsvinden onder auspiciën van de KNMV, UEM of FIM tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van de KNMV of van met de leiding van de KNMV belaste personen. De licentiehouder kan voor voornoemde schade ook niet officials, organisatoren, bestuursleden of medewerkers van de KNMV of andere deelnemers aan trainingen en / of wedstrijden aansprakelijk stellen. Met de aanvraag van de onderhavige licentie verklaart de licentiehouder zich hiermee akkoord.
dit betekent dus dat het alleen schade dekt toegebracht aan derden.
De KNMV is niet aansprakelijk voor de schade (waaronder zaak- en letselschade) van de licentiehouder opgelopen tijdens of ten gevolge van de deelname aan trainingen en wedstrijden, inclusief de voorbereidingen daartoe, die plaatsvinden onder auspiciën van de KNMV, UEM of FIM tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van de KNMV of van met de leiding van de KNMV belaste personen. De licentiehouder kan voor voornoemde schade ook niet officials, organisatoren, bestuursleden of medewerkers van de KNMV of andere deelnemers aan trainingen en / of wedstrijden aansprakelijk stellen. Met de aanvraag van de onderhavige licentie verklaart de licentiehouder zich hiermee akkoord.
dit betekent dus dat het alleen schade dekt toegebracht aan derden.
Maar daar heb je toch je eigen aansprakelijkheidsverzekering voor?
Ik weet het niet meer en krijg geen antwoord, dus ik kan de rest ook niet informeren hoe het nou eigenlijk zit.
WERELDINSTELLING DIE KNMV!!!!!
Denk dat ik ook maar daglicenties ga verstrekken.
Ik weet het niet meer en krijg geen antwoord, dus ik kan de rest ook niet informeren hoe het nou eigenlijk zit.
WERELDINSTELLING DIE KNMV!!!!!
Denk dat ik ook maar daglicenties ga verstrekken.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Aad 525 schreef:Maar daar heb je toch je eigen aansprakelijkheidsverzekering voor?
Ik weet het niet meer en krijg geen antwoord, dus ik kan de rest ook niet informeren hoe het nou eigenlijk zit.
WERELDINSTELLING DIE KNMV!!!!!
Denk dat ik ook maar daglicenties ga verstrekken.
hahahah zet mij maar op de lijst, wel graag met uitleg waarvoor ik ze nodig heb
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Jouw aansprakelijkheids verzekering dekt niet alles (waarschijnlijk). Alleen bij "normaal" gebruik van de motor aan het verkeer.Aad 525 schreef:Maar daar heb je toch je eigen aansprakelijkheidsverzekering voor?
Ik weet het niet meer en krijg geen antwoord, dus ik kan de rest ook niet informeren hoe het nou eigenlijk zit.
WERELDINSTELLING DIE KNMV!!!!!
Denk dat ik ook maar daglicenties ga verstrekken.
Dus daarvoor is die extra dekking voor de ritten.
Dat is inderdaad zo!!gabe schreef:Met je wa verzekering kun je (gratis) een enduro clausule laten opnemen. Wat er wa dan nog te dekken valt daarnaast weet ik niet.
Heb net een antwoord gekregen waar ik weer niks mee kan.
Stel gewoon een vraag met mijn naam erbij, krijg je dit antwoord.
Wat heeft dit te maken met de vraag die gesteld is????
Wordt het ze te heet nder de voeten????
Geachte heer/mevrouw,
Om uw e-mail te kunnen beantwoorden, vernemen wij graag uw
postcode/huisnummer en/of uw relatienummer.
Met vriendelijke groet,
Knmv-Verzekeringen
jeepie.45@gmail To: info@knmvverzekeringen.nl
.com> cc:
Subject: Re: Daglicentie off road [Virus Checked]
29-11-2011 13:38
Please respond
to noordwijk
Stel gewoon een vraag met mijn naam erbij, krijg je dit antwoord.
Wat heeft dit te maken met de vraag die gesteld is????
Wordt het ze te heet nder de voeten????
Geachte heer/mevrouw,
Om uw e-mail te kunnen beantwoorden, vernemen wij graag uw
postcode/huisnummer en/of uw relatienummer.
Met vriendelijke groet,
Knmv-Verzekeringen
jeepie.45@gmail To: info@knmvverzekeringen.nl
.com> cc:
Subject: Re: Daglicentie off road [Virus Checked]
29-11-2011 13:38
Please respond
to noordwijk
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!