Hallo iedereen,
Ik heb hier een motor van een vriend van mij staan die inhoud in ze lage toeren. Zaterdag gecrosst op Arkel me maat liet mij even rijden op zijn motor om even te kijken wat er mee aan de hand is. Elke keer als je de bocht uit komt dan slaat hij dood in het begin van zijn versnelling, als je dan even de koppeling erbij pakt dan gaat ie uiteindelijk wel en heb ie goede trekkracht. Nu vraag ik mij af:
Is het misschien de powervalve die niet goed staat?
Of misschien een andere sproeier?
Of zou het aan het achtertandwiel liggen, die is 45 tands.
Weet niet of er iemand is die dit probleem herkend? Verder loopt ie als een naaimachintje rijdt goed en maakt ook geen rare motorgeluiden.
Alvast bedankt,
Inhouden Yamaha yz125
Moderator: ghulst
tand wiel is het 52 heb ik ook gehad met mijn yz 125 voor 12 of 13 volgens mij maar dat weet ik niet meer zo haha
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
-
Ja dat dacht ik dus ook. Want hij loopt verder als een trein, het is geen geluid dat hij stikt in zijn brandstof/lucht mengsel. Gewoon geen kracht genoeg om te accelereren. Heb nu een 52 tands erop gezet en we gaan kijken wat hij doet. Heb zelf ooit een yamaha yz250 gehad en had een probleem met mijn powervalve. En dat geluid herken ik er ook niet uit.
Bedankt voor de reactie.
Bedankt voor de reactie.
Zonder dat ik de geschiedenis van deze motor ken.......
De naald 2 standjes omhoog, clipje dus naar beneden , en gooi er een grotere stationair- en hoofd- sproeier in.
Koud weer heeft meer bezine nodig.
De naald 2 standjes omhoog, clipje dus naar beneden , en gooi er een grotere stationair- en hoofd- sproeier in.
Koud weer heeft meer bezine nodig.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?