Beste noppers ,
Ik heb pas een crf450x gekocht met een grote roze cilinder erop ( rpm ice cube ).
Ik vind dat de motor moeilijk start met de elektrostart.
Nu vroeg ik me af of de startmotor harder moet werken door de grotere inhoud en compressie, Of blijft dit gelijk aan origineel omdat er een decompressie systeem op zit ( en hoeveel compressie blijft er nog over door het systeem? )
In dat geval zal hoogstwaarschijnlijk de accu gewoon opgepept moeten worden.
Hoop dat jullie er iets van afweten !
gr Jarno
crf450 bigbore moeilijker elektrisch starten?
Moderator: ghulst
EVentueel ook de startmotor nakijken.
Ik heb na 3 jaar mijn koolborstels moeten vervangen.
Ik heb na 3 jaar mijn koolborstels moeten vervangen.
Het enige waar mijn x al heel lang last van heeft is een slechte accu.
Als de accu vol is start de x altijd elektrisch zonder enige problemen.
Ik heb echter dat asje in de nokkenas, dat asje met dat nokje erop om de klep te lichten ook kapot gehad. Dat nokje was niet afgebroken, maar krom waardoor hij de klep niet meer deed lichten.
Hadden ze bij HELI MOTORS nog nooit meegemaakt zeiden ze.
Als de accu vol is start de x altijd elektrisch zonder enige problemen.
Ik heb echter dat asje in de nokkenas, dat asje met dat nokje erop om de klep te lichten ook kapot gehad. Dat nokje was niet afgebroken, maar krom waardoor hij de klep niet meer deed lichten.
Hadden ze bij HELI MOTORS nog nooit meegemaakt zeiden ze.
CRF450X '08
Je kunt ook een Shorai Li-ion plaatsen, die hebben meer startcapaciteit dan een conventionele accu.
http://www.shorai-eu.com/products/selector
http://www.shorai-eu.com/products/selector
bedankt ! goede tips!
mijn x is voorzien van een hotcams stage 2 nokas, ice cube 500cc cilinder en een hogere compressie wiseco 13.5 : 1 zuiger, grotere acceleratie pomp ,aangepaste uitlaat en hpi cdi. Goed voor een 60 pk dacht de vorige eigenaar...
niet de meest ideale setup voor een elektrische starter dacht ik zo...
( laat staan voor de nieuwe eigenaar die een xr400r met 34pk gewend was , wat een monster! )
kortom het starten gaat dus gepaard met redelijk wat geklap van ofwel de ontbranding in de uitlaat of het mechanisme van de startmotor, moeilijk te zeggen.
ik zal eens gaan kijken naar de nok van het decompressie systeem.
mijn x is voorzien van een hotcams stage 2 nokas, ice cube 500cc cilinder en een hogere compressie wiseco 13.5 : 1 zuiger, grotere acceleratie pomp ,aangepaste uitlaat en hpi cdi. Goed voor een 60 pk dacht de vorige eigenaar...
niet de meest ideale setup voor een elektrische starter dacht ik zo...
( laat staan voor de nieuwe eigenaar die een xr400r met 34pk gewend was , wat een monster! )
kortom het starten gaat dus gepaard met redelijk wat geklap van ofwel de ontbranding in de uitlaat of het mechanisme van de startmotor, moeilijk te zeggen.
ik zal eens gaan kijken naar de nok van het decompressie systeem.
Honda crf500x HM '05
Heb hier al het een en het ander over gezocht maar nog niets gevonden, heb jij hem er bij jouw ingebouwd? en wat zijn de verschillen?Zot schreef:controleer of je decompressie nog wel werkt. Er is een modificatie van met een dikker nokje. De dunne nokjes willen wel eens afbreken
Honda crf500x HM '05
ik had op mijn yamaha 450 ook een bigbore 470cc met hotcams
en deze starte ook zeer moeizaam met de E-start
heb de standaard nokassen er nu weer in gezet een start stukken beter
het blokje loopt ook mooier statoinair, met de hotcams loopt de boel wat onregelmatig bij lagetoeren
het scheelt alleen wel een paar ponys
en deze starte ook zeer moeizaam met de E-start
heb de standaard nokassen er nu weer in gezet een start stukken beter
het blokje loopt ook mooier statoinair, met de hotcams loopt de boel wat onregelmatig bij lagetoeren
het scheelt alleen wel een paar ponys
never drive faster then your angel can fly
Aah ok dus toch wel een verschil dan !
Heb de laatste weken de motor al beter leren kennen en met een volle accu gaat het al beter maar aan het einde van de dag heeft deze al niet genoeg puf meer om te kunnen starten.
na de winter zal ik eens een nieuwe accu proberen.
Verder is de motor ook wel gevoelig onderin met afslaan ... zal ook goed door die nokkenas kunnen komen.
Maar wat een super groot verschil met mijn xr400r waarbij de vering ook niet goed stond! Ben er echt super tevrede mee, de crf voldoet aan alle verwachtingen waarop ik de afgelopen jaren had gehoopt
bij de aanschaf van een nieuwere moderne fiets. Vooral de vering en het stuurgedrag zijn echt super fijn, over het vermogen maar niets te zeggen want dat is er altijd veel te veel ...
hierbij nog ff een foto'tje
Heb de laatste weken de motor al beter leren kennen en met een volle accu gaat het al beter maar aan het einde van de dag heeft deze al niet genoeg puf meer om te kunnen starten.
na de winter zal ik eens een nieuwe accu proberen.
Verder is de motor ook wel gevoelig onderin met afslaan ... zal ook goed door die nokkenas kunnen komen.
Maar wat een super groot verschil met mijn xr400r waarbij de vering ook niet goed stond! Ben er echt super tevrede mee, de crf voldoet aan alle verwachtingen waarop ik de afgelopen jaren had gehoopt
bij de aanschaf van een nieuwere moderne fiets. Vooral de vering en het stuurgedrag zijn echt super fijn, over het vermogen maar niets te zeggen want dat is er altijd veel te veel ...
hierbij nog ff een foto'tje
Honda crf500x HM '05
Ik had bij mijn 450 ook dat de accu leeg was in het begin. Heb toen de Vapor teller niet via de lichtschakelaar laten lopen en het was opgelost.
gewoon op de batterij van de vapor zeker...Rolando schreef:Ik had bij mijn 450 ook dat de accu leeg was in het begin. Heb toen de Vapor teller niet via de lichtschakelaar laten lopen en het was opgelost.
de mijne is model 2005 en heeft nog de HM teller ipv de vapor... deze werkt niet helemaal naar behorens en ik heb nog een vapor liggen dus die bouw ik destijds wel over.
Honda crf500x HM '05
Nee, had een rechtstreeks kabeltje gelegd van accu naar HM/Vapor.
Dan kon het licht uit blijven staan. Voeding zat nl geschakeld via de lichtschakelaar.
Dan kon het licht uit blijven staan. Voeding zat nl geschakeld via de lichtschakelaar.
En na 20 minuten gaat de verlichting van de teller automatisch uit als deze niet gebruikt wordt!
Ik vond het ding ook al aardig veel batterijen vreten.
Als ik weer capabel ben om in de schuur te komen zal ik dat direct eens even in elkaar freubelen, lijkt me altijd beter als zo'n beetje constant op de batterij laten lopen. Die paar keer dat ik met verlichting rij is ook op 1 hand te tellen denk ik.
Als ik weer capabel ben om in de schuur te komen zal ik dat direct eens even in elkaar freubelen, lijkt me altijd beter als zo'n beetje constant op de batterij laten lopen. Die paar keer dat ik met verlichting rij is ook op 1 hand te tellen denk ik.
CRF450X '08