Daar is tie dan!
De nieuwe Ossa tweetakt enduro met injectie!!
Zelfde blokopbouw als bij de trialmotor, vandaar ook de bijzondere vorm en positie van de expansieuitlaat.
Specs:
Engine
Type: 2 stroke single cylinder with Kokusan twin injector, admission by V-Force3 reed rox and electronic exhaust valve.
Displacement: 249 cm³ (250i)
Bore: 66,4 mm (250i)
Stroke: 72 mm
Starter: Electric start- ACG Starter Generator Kokusan
Gearbox: 6-speed, removable cassette type
Primary reduction ratio: 21:51
Secondary reduction ratio: 12:48
Clutch: Hidraulic Wet 3-disc.
Ignition / Fuel System EFI Kokusan twin-injector
Chassis
Frame type: CR-MO – Two side detachable frame
Front suspension: Öhlins Up Side Down 48 mm TTX
Rear suspension: Öhlins TTX
Front suspension travel: 300 mm
Rear suspension travel: 335 mm
Brakes: Disc brakes, Brembo floating calipers
Front brake disc: Wave - 260 mm
Rear brake disc: Wave - 220 mm
Chain: 5/8 x 1/4"
Wheelbase: 1.470±10 mm
Ground clearance (unloaded): 355 mm
Seat height (unloaded): 960 mm
Tank capacity: 9,8 l (aprox) unleaded gasoline mixed with 100% synthetic 2 Stroke oil
Dry weight: 97 kg (aprox)
Meer high-res foto's: http://throttlethrasher.blogspot.com/20 ... nduro.html
ossa enduro 250i/300i
Moderator: ghulst
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
-
- Contacteer:
potjandorie, heb ik vanochtend pas via offroadchampions gespot. goed gezien brommer!
Tjonge Wim oerlemans vertelde me er al 2 jaar terug over. Hij heeft niets teveel gezegd, echt geavanceerd. Had de toko er nog geweest had dat fietsje een goede loper geworden echt mooi. Die oranje skileraren uit oostenrijk kunnen een punt hier aan zuigen!
Tjonge Wim oerlemans vertelde me er al 2 jaar terug over. Hij heeft niets teveel gezegd, echt geavanceerd. Had de toko er nog geweest had dat fietsje een goede loper geworden echt mooi. Die oranje skileraren uit oostenrijk kunnen een punt hier aan zuigen!
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Ja dat vond ik ook al.
Nog eventjes wachten (2013), maar ik ben al wel erg benieuwd.
Nog eventjes wachten (2013), maar ik ben al wel erg benieuwd.
#777 - Mijn fotoboekenplank
ik heb nog nooit 2t gereden, mijn gevoel zegt dat dat te wild is voor mij.... maar als ik de verhalen hoor vande 300exc van ktm dan moet dat ook erg smeuig zijn en doseerbaar. Bij het aanzien van deze ossa, wordt ik echter wel hebberig...
Alleen lijkt me het altijd een geklooi met de olie toevoegen, hoe weet je hoeveel erbij moet etc...
(,8 liter das best een grote tank voor ene enduro, of is het verbruik van een 2t 1:5? want met 1:10 is dit toch een erg fijne tank inhoud.
Alleen lijkt me het altijd een geklooi met de olie toevoegen, hoe weet je hoeveel erbij moet etc...
(,8 liter das best een grote tank voor ene enduro, of is het verbruik van een 2t 1:5? want met 1:10 is dit toch een erg fijne tank inhoud.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Mijn huskie loopt inderdaad 1:7. Ik verwacht van een injectie 2 takt wel een wat beter verbruik.
Olie mengen is eigenlijk bijna nooit een issue. Alleen bij lange dagritten zoals transardennaise moet ik een klein flesje olie meenemen met streepjes erop voor de hoeveelheid. In de jerrycan voor de enduro is 't makkelijk zat.
Ik vond al ergens dat er maar 0.9% olie bij moet trouwens. Minder dan 1:100 dus. Erg weinig.
Een 2 takt enduro rijdt echt veel soepeler dan een 4 takt. Maar dat heb ik al eerder verteld.
Olie mengen is eigenlijk bijna nooit een issue. Alleen bij lange dagritten zoals transardennaise moet ik een klein flesje olie meenemen met streepjes erop voor de hoeveelheid. In de jerrycan voor de enduro is 't makkelijk zat.
Ik vond al ergens dat er maar 0.9% olie bij moet trouwens. Minder dan 1:100 dus. Erg weinig.
Een 2 takt enduro rijdt echt veel soepeler dan een 4 takt. Maar dat heb ik al eerder verteld.
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
- Contacteer:
Mmmmmmmmmmmm, zie dat mijn uitspraken gekopieerd worden op Honest......http://www.honest.nl/18-11-ossa.htm Misschien moet ik journalist wordenschildertje schreef:potjandorie, heb ik vanochtend pas via offroadchampions gespot. goed gezien brommer!
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl