Off-Roadrit 2011 Lichtenvoorde Zondag 16 Oktober 2011

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Op Zondag 16 Oktober a.s. organiseert de MACL te Lichtenvoorde haar jaarlijkse Off-Roadrit. Ook dit jaar is onze fraaie route van ±60 km binnen de Gemeente Oost Gelre uitgezet in de wijde omgeving van het GP-circuit de Schans. Kort na de start is er een splitsing waarbij men een keuze kan maken tussen een route richting Lievelde of Vragender. Aan het eind van elk gedeelte passeren we de parkeerweide en kan een eventuele tankstop worden ingelast.
De route loopt over veel bospaden, zandwegen en maislanden, bepijld en waar nodig voorzien van lint. Het KNMV-Offroad reglement is van toepassing.

Inschrijven kan vooraf via deze site of op de dag van de rit van 8.30 uur tot 12.00 uur op het circuit de Schans.

http://www.macl.nl/otr/off-roadrit-2011
Aad 525
Berichten: 51
Lid geworden op: za sep 17, 2011 22:34

Lijkt me wel leuk, ga maar effe kijken.
Is wel een leuk aantal kilometers.
Hoop dat het een beetje weer blijft. Net zoals in Havelte, maar dan een beetje minder warm.
Weet iemand of ze hier erg streng zijn met bandenkeuring en geluid.
In Havelte sloeg dat helemaal nergens op, waarschijnlijk omdat ze ineens bijna 1000 man voor de deur hadden staan.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Ze zijn gewoon normaal met de keuring.

Je moet voldoen aan het bandenreglement en aan het geluidreglement.

Het lijkt mij niet zo heel erg moeilijk om aan te voldoen.
CRF450X '08
CHIELIE
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 19, 2011 22:01
Locatie: achterhoek

idd lijkt mij ook niet meer dan normaal om aan die regels te voldoen !
want door die herriepijpen verziek je het wel voor de andere , ivb met geluidsoverlast voor de buurt.
dus zorg maar dat je het in order hebt want ze zijn streng in lichtenvoorde :mrgreen:
GAAAAASSSSSSSSSSSS
roen
Berichten: 328
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 21:11

in lichtenvoorde lopen er altijd mannetjes met geluidsmeters rond!
Aad 525
Berichten: 51
Lid geworden op: za sep 17, 2011 22:34

Voldoe gelukkig aan alle eisen!!!!!
Maar als je zag wat er in Havelte op crossbanden rond reed en qua dempers dat er tussen zaten die toch wel iets meer geluid produceerde dan toegestaan.
Inderdaad niet verkeerd dat ze daar streng op toezien. Ze verzieken inderdaad het plezier van een ander.
Maar buiten dit alles, hopen we dat het weer een mooie dag wordt!!!!
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Te streng controleren is ook niet goed.

Je moet een beetje de middenweg zoeken.
En helemaal voorkomen doe je het toch niet, ik zie soms mensen op de dotbanden naar de keuring gaan en bij de bus er een andere velg met crossband op zetten. Net of er een miljoen is te winnen.

Zorg gewoon dat je de boel in orde hebt, als het niet te slecht is heb ik net zo veel fun met half versleten banden en met een stille uitlaat.
CRF450X '08
Gebruikersavatar
LIA
Berichten: 58
Lid geworden op: vr nov 09, 2007 15:58
Locatie: Varsseveld
Contacteer:

25 euro inschrijfgeld op zondag?
Aad 525
Berichten: 51
Lid geworden op: za sep 17, 2011 22:34

Das toch geen geld voor een dagje off road plezier. Waar kan je dit nog meemaken voor dit geld.
Bij mij in het westen is er helemaal niets te beleven en moet ik gewoon minimaal 1,5 uur rijden voor een beetje vertier.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Het inschrijfgeld is in Lichtenvoorde gewoon €20 :!: :D
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

Ben er helaas niet bij :( zo'n mooie rit. Mag helpen opruimen in Vorden, dat moet tenslotte ook gebeuren. en ach misschien rijd ik deze enduro wel en dan heb ik toch geen energie meer voor de volgende dag :twisted:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

schildertje schreef:Ben er helaas niet bij :( zo'n mooie rit. Mag helpen opruimen in Vorden, dat moet tenslotte ook gebeuren. en ach misschien rijd ik deze enduro wel en dan heb ik toch geen energie meer voor de volgende dag :twisted:
Lijkt mij een goede zaak; kun jij je in Vorden nog even lekker afmatten na gedane arbeid :D
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

KNMV reglement:

Artikel 8
Organisatoren die gebruik maken van openbare en/of private terreinen, dienen een WA-verzekering af te
sluiten bij de KNMV.
De burgerrechtelijke aansprakelijkheid van de organisator en/of deelnemer wordt, voor zover niet elders
verzekerd, via de organisator verzekerd bij de KNMV.
Het maximale inschrijfgeld dat een organisator aan een deelnemer mag vragen is € 20,=.
CRF450X '08
harrykorte
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 17:54

Woont er iemand in buurt die weet hoe de baan er bij ligt???? We moeten 2,5 uur er naartoe rijden, zou jammer zijn als blijkt dat het 1 modderbrei is, net als een aantal jaren terug.
Aad 525
Berichten: 51
Lid geworden op: za sep 17, 2011 22:34

Kan nooit erg zijn met deze zonnige dagen die er nog aankomen. Toch spannend een beetje bagger, anders wordt het weer zo'n racebaan.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
harrykorte
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 17:54

De zon schijnt wel maar het droogt niks. Als ik hier bij ons in het hoge noorden kijk staan de weilanden nog blank.. En ik heb een OTR motor maar geen otr boot.. En een paar jaar terug was het ook zo sjompie nat en toen mochten we niet eens starten voor een 2e ronde omdat het boerenland veel te veel vernield werd. Op de crossbaan staken alleen de toppen van de springschansen er boven uit, de rest stond blank.. Dan liever droog en een racebaan..
Gebruikersavatar
KTM-Schuimpie
Berichten: 479
Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
Locatie: Bovenkarspel

Mensen uit de buurt daar gesproken, het ligt er knap bij, paar natte stukjes misschien, maar geen moerassen.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Wat ik ervan gezien heb ziet het er prima uit.

Niet kurkdroog, maar wel prima te doen zoals ik het kan zien.

De baan ligt er volgens mij ook prima bij.

http://www.macl.nl/webcam
CRF450X '08
hanrie
Berichten: 21
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 20:19

Inschrijfgeld off-road Lichtenvoorde €20,-
De MACL is zich er van bewust dat het inschrijfgeld op de zondag maar €20,- zal zijn en niet de €25,- die nu nog steeds op hun site staat.
Deze verkeerde info is bewust op de site gezet met de bedoeling om het online inschrijven te promoten aldus de uitleg van de KNMV aan mij.
In nog een e-mail van de KNMV staat dat ze een mail sturen naar alle licentiehouders die betreft dat het reglement leidend is (in art 8 staat max inschrijfgeld €20,-)en wat op de website staat tegenstrijdig is.
Helaas krijgen de eendagslicenties dit dan niet mee vandaar dit bericht.
Misschien is hier een off-road licentiehouder die hierover mail van de KNMV heeft ontvangen ik ben wel benieuwd wat daar dan in staat.
BVD
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

tot straks :P :P :P :verliefd: :woow: :zwaaien:
De Zandhapper
Berichten: 59
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 18:50
Contacteer:

De foto's van OTR Lichtenvoorde komen morgen online op http://www.fowi.oypo.nl
Groeten Wiljan
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

mooie rit, goed georganiseerd! en het stuift :mrgreen:
Door de problemen met niet geoogste mais was er erg veel kruip door sluip door maar dit is een beter alternatief dan aflassen!

Een aanrader voor volgend jaar!

De online inschrijving werkt perfect, bij de machinekeuring krijg je gelijk je startnummer en rijden maar :lol:
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Ik heb vandaag weer leuke foto's genomen tijdens de off road rit van Lichtenvoorde...
Ze zijn gratis te downloaden op mijn website.
www.natasjacroon.nl

Tot de volgende rit..
koenborsboom
Berichten: 6
Lid geworden op: wo nov 25, 2009 13:59
Locatie: woerden

was inderdaad een perfecte rit!
mooi weer, mooie routes, groot stuk crosbaan.
keuring met voorinschrijving is zeker aanrader voor volgende ritten!

koen
honda crf 450 mx en cr125 enduro
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

Perfecte rit en met de digitale voorinschrijving!!!!! perfect geregelt.
het opdelen vande route en ook de deelnemers bij de start werkt perfect dus minder drukte.
was veel kruipsluip maar das beter dan eindeloos maisplak.
organisatie: perfect geregelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Plaats reactie