Rotor nut yamah 450

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
gabe
Berichten: 141
Lid geworden op: do okt 02, 2008 21:41
Locatie: grou

Dus ik heb zo'n prachtige rieju. Zit een wr450 blok type 2005? in. Eerste 600km erop en even naar de klepjes gekeken. Helemaal 100 %! yamaha he ;-).

Even kjken waar nog meer naar te kijken. de rotor nut natrekken. Maar hoe doe je dat? Ik kom er wel makelijk bj maar hoe blokkeer ik de krukas dan? Nu draait hij gewoon door, verkeerde kant op ook nog, grmbl. Iemand die het weet?

Mis ik nog andere essentiele dingen op het blok? Olie/ filters snap ik.
klaas tt350
Berichten: 137
Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
Locatie: drachten

Gewoon met luchtsleutel.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
gabe
Berichten: 141
Lid geworden op: do okt 02, 2008 21:41
Locatie: grou

Met een luchtsleutel tegen de draairichting? Klinkt niet gezond. 65nm moet erop, geen idee wat mijn luchtsleutel doet.
klaas tt350
Berichten: 137
Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
Locatie: drachten

Oh je wil hem vast draaien ,ik dacht los, begreep je posting verkeerd.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
han
Berichten: 65
Lid geworden op: za mei 26, 2007 18:32

Je blokkeert het met een plat stuk staal,tussen het primaire tandwiel en de balansas of koppelingshuis.
Je kan hem ook in de versnelling zetten,voet op de rem en dan vast zetten
gabe
Berichten: 141
Lid geworden op: do okt 02, 2008 21:41
Locatie: grou

Thanx, hoopte eigenlijk dat er aan de vliegwielkant een slimme oplossing zou zijn. Ok ga de koppelingskant niet open halen en ga dan maar voor de in zijn 5 net voet op de rem variant.
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

ik zou het niet op die marnier doen
als je hem blokkerd of op de rem trapt in de 5e versnelling
en je zet daarna je vliegwiel vast op 65NM, is de kans groot dat de wangen van je krukas niet meer in lijn staan

het beste is gewoon je vliegwiel tegen houden, met een zelfde soort tool waar ze oliefilters van autos mee los draaien
never drive faster then your angel can fly
gabe
Berichten: 141
Lid geworden op: do okt 02, 2008 21:41
Locatie: grou

Goed punt jake. Bedankt!
Plaats reactie