Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
DR-Big
Contacteer:

Blok is open geweest. Spanner zat gewoon niet goed gemonteerd :oops: Blok is ook al weer dicht, maar het licht in de schuur is stuk, dus morgen weer verder.
Frans van Roosmalen

Jij bent een druk baasje, of je hebt gewoon veel tijd over :wink:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
DR-Big
Contacteer:

Tis uit pure noodzaak. Ben nou al jaren bezig om dat ding weer op de weg te brengen. Stationaire probleem is nu verholpen, maar ik wilde de balansasketting nog even spannen. Toen viel het op dat mijn nokkenasketting zo slap stond. Dus moest het blok open. Tja en toen bleek ik weer een circlip te missen. Zo blijf je lekker bezig...
mueslimonster

Zoo.. ik meld me ook maar weer eens in het café. M'n Madelief heeft de laatste lopende meters afgelegd op een superstukje in Luxemburg, voordat ze de geest gaf (Esch-sur-Sure -> N18 ri Bastogne -> richting Wiltz omhoog). 't Probleem van die Bigs, als je lekker aan het ploegen bent (onroad), en de motor gebruikt zoals 't hoort (erg lomp), dan merk je niet of 't geluid uit de motor nu harder is dan normaal, of dat er wat anders mee mis is, totdat je stilstaat (in Wiltz, nabij de overnachtingsplek, een bakkerij met koffie en een bankje).

Ik hoorde geratel uit het blok (eerste vermoeden was: hm, vast wat weinig olie, wat het dus niet was) en met een tankstation op 4 km afstand waagde ik de gok om door te rijden (er kwam nog een superstuk aan, waar ik begin dit jaar een gixxer via de binnenkant van de bocht supermoto-style heb ingehaald) naar een tankstation. In Wiltz hield Madelief er echter mee op: motor viel stil en opnieuw starten lukte niet, door een gebrek aan compressie (denk ik, te horen was een spinnend vliegwiel) of een gebroken aandrijfstang, of nog wat anders.

Komende week gaat het blok open, om eens te zien welk een schade ik heb, voor nu de prijsvraag van de week: Wat - o - wat zou het zijn? De winnaar krijgt naar keuze een virtueel sixpack Hertog in 't café of een sixpack Hertog bij mij (en Madelief) in de schuur (Amersfoort). Denk dat ik nog wel wat extra ogen, vingers en handen kan gebruiken bij het repareren.
Dondor Big '93
Monstersmurf

Ik stem op nokkenaskettingspannerveertje gebrokken... nu icl kromme kleppen!! :toost:

Maar alle gekheid op een stokkie.. succes met de reparatie!!
Edwin
Contacteer:

Helaas geloof ik dat ook :?
Assumption is the mother of all fuck ups
mueslimonster

Hoezo "succes met de reparatie" en "helaas wel"?

En Big maken is 't mooiste wat er is? En daarnaast wilde ik de klepseals aanpakken, daar komen nu nieuwe kleppen bij, en wat dies meer zij.. Nou ja, ik zie 't wel allemaal. Krat hertog erbij en sleutelen maar.*

*) Note to self: lees dit in januari nog eens een keer.
Dondor Big '93
Edwin
Contacteer:

Optimist hahaha, kom wel eens een biertje doen als ik in de buurt ben.
Monstersmurf

Ik hoor een minimeet? Met z'n allen meekijken.. :lol: :lol: :lol: :lol:
Andre
Contacteer:

Braziliaanse DRBig in Suriname op doorreis.
Bijlagen
DRBIG Brasil in Suriname.jpg
DRBIG Brasil in Suriname.jpg (103.42 KiB) 2976 keer bekeken
de antrapper

8) Die zijn vast niet alleen over de snelweg gekomen :D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
800S

én ook geen zondag, dan hadden we meer zangvogeltjes gezien 8)

wel kickuhh
de antrapper

8) Maar.... hier hebben we verkeersdrempels :D
Andre
Contacteer:

Ja maar onderhoud is onzettend moelijk in deze regio. Vrijwel alles moet gehaald worden uit Europa.
DeBig is niet echt bekend in USA en vanuit Brazilie en Argentine is het moeilijker onderdelen halen.
Dat geld trouwens voor alle bikes in Suriname. DE Big is in de garage voor schoonmaak beurt.
Heb trouwens de 2e Big uitmekaar. Nu al heb ik een tankdop, (kontaktslot), Ketting en tandwielen, Wilelagers, pijp (of de GPR of de Laser), Carb. revisie set, nodig.
Andre
Contacteer:

Ook de nodige filters. Sm. Olie, Lucht; Rempadsen, Remzuigers en calipers.
de antrapper

8) Hoi Andre,
Heb eens zitten kijken of opsturen naar jou goedkoper is,
tot 2 kg is 17,10 euro ik weet niet wat filters daar kosten, maar voor 2 kg olie en luchtfilters heb je schat ik 3 olie filters en 1 luchtfilter.
Ik wil je wel helpen als je hier eens in wilt duiken :D
Gr HansD
DR-Big
Contacteer:

Ik kom hier 4,25 euro de kilo tegen. Olie kan je denk ik wel in Suriname kopen, is natuurlijk het zwaarst, filters, tandwielset, wiellagers en remblokken liggen gewoon bij de motorboer, remzuigers wordt al lastigter, maar waarschijnlijk bij Hessler, carb revisiesetje misschien bij Roukema en de rest is ook wel te vinden. Lijkt me niet meer dan 2-3 kilo worden. Dus voor een eurootje of 15 moet de boel wel naar de overkant kunnen gaan.
DR-Big
Contacteer:

DR-Big schreef:Blok is open geweest. Spanner zat gewoon niet goed gemonteerd :oops: Blok is ook al weer dicht, maar het licht in de schuur is stuk, dus morgen weer verder.
Dat duurde toch wat langer, want ik was de vorige keer waarschijnlijk de circlip van de pistonpen vergeten. :oops: Bedankt spgoesdakar. Nokkenaskettingspanner zat gewoon niet goed gemonteerd, veertje was nog heel. Ik heb hem toch maar vervangen, circlip geplaatst en de hele handel weer in elkaar. Tis twee avonden werk, maar alle boutjes en moertjes zitten weer op hun plaats en de big knort weer. Lekker stil is het blok (voor een big) als de zaak goed gespannen staat. Benzine filter bleek ook vol troep, draadje van een van de bobines was gebroken, ook weer vast gesoldeerd (liep dus op één bougie). Morgen een rondje rijden om te kijken of alles blijft zitten, nou en dan doet ie het gewoon weer :-)

OJ
Andre
Contacteer:

Hans D. OK ik kijk even rond hoe de post te verzenden. Dat mag niet al te moeilijk zijn.
Laat het je gauw weten.
de antrapper

Andre schreef:Hans D. OK ik kijk even rond hoe de post te verzenden. Dat mag niet al te moeilijk zijn.
Laat het je gauw weten.

Ik ga hier vaak heen , is vlak in de buurt en nette prijzen
http://www.kommermotorparts.nl/
http://www.motorlook.nl/
of deze
http://www.motozoom.nl/
heb je een indikatie van de prijzen
Gaat goedkomen :D
meca

Van het weekend in Malgre Tout. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr, meca.
BMW 1150 GSA
SUZUKI DR 750 BIG
YAMAHA TT 600
YAMAHA DT 200R
zappa.suzuki

Strak! wil ik ook wel eens :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo

meca schreef:Van het weekend in Malgre Tout. :D
1. Meca
2. Zappa
3. Leo
4.
meca

Leo schreef:
meca schreef:Van het weekend in Malgre Tout. :D
1. Meca
2. Zappa
3. Leo
4.
Komt nog wel... :wink:

Gr, meca.
BMW 1150 GSA
SUZUKI DR 750 BIG
YAMAHA TT 600
YAMAHA DT 200R
Edwin
Contacteer:

Poffer zeg, vandaag met grote verrassing onderuit gegaan op een rotonde die ik met lage snelheid nam. Mennnn, dat asfalt was superglad!! Zal wel een combinatie zijn van ZOAB+aflopend wegdek+regen+olie. Poot bleef lekker zitten tussen asfalt en beschermbeugel en was deze keer zeer blij dat ik motorcross laarzen aanhad en niet die slappe tourlaarzen. Afijn, niets aan de hand allemaal en alles heel, hoort erbij zullen we maar zeggen, maar je wordt toch weer even wakker. Morgen weer proberen :zwaaien:
Plaats reactie