Bandentips svp...

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Over banden kan je uren praten en schrijven. Het heeft veel met persoonlijke voorkeuren te maken. De gemakkelijkste manier is naar je banden- of motorboer te gaan, in je portemonnee te kijken en te zien in hoeverre aanbod en budget elkaar kunnen raken.

Wil je ervaringen? Google maar eens naar wat bandenmerken in combinatie met een GS, Transalp of Africatwin.

Oene
joris
Berichten: 1
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 22:17
Locatie: Melle (België)

Zeer goede ervaring met Metzler Enduro 4 achteraan. Gaat makkelijk 8 à 9000 km mee. Vooraan ging de eerste bannd eraf na 29.000km en nu ook Metzler. Voor mij steeds voldoende grip, maar ben ook niet echt een onverhard-expert
Gast

Hoi Big Bek,

Misschien kan deze site je op weg helpen:
http://mitglied.lycos.de/merkand/Reifen ... rofile.htm

Groeten,
LEO
klok21
Berichten: 9
Lid geworden op: di okt 28, 2003 17:29

Beste collega-BIG-er

Ik heb onlangs de Michelin Anakee aangeschaft, voor mijn BIG. Deze band was als beste getest, samen met de Metzler Enduro 4. Alleen de Michelin kwam beter uit de test qua nat weer.
Voor mijn achterwiel heb ik trouwens een bredere band gekozen, namelijk 140 / 80 i.p.v. 130 / 80, waardoor de band wat boller komt te staan en het een stoerder gezicht is van achteren. De prijs van de Anakee (140 / 80) bedraagt 139,- euro

Het blijft wel een persoonlijke voorkeur, de keuze van type / merk banden.

Gegroet,

Marc
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Kwee nie, rijd gewoon met noppen. Ook op de weg :-)
Gast

Hoi BB,

Helaas heb ik geen ervaring met die banden.

De banden die je opsomt hebben allemaal een beetje een allroad achtergrond.

Wat ik gedaan heb met de BIG, die ik alleen voor asfalt gebruikte, is dat ik naar de bandenhandel ben gereden en daar pure toerbanden heb uitgezocht waarvan het profiel en de prijs mij aanstonden.

Als je je banden er zelf op kan leggen zou je ook eens in duitsland naar banden kunnen informeren. Kan aanzienlijk schelen in prijs.

SUC6

LEO
Big Bart
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 11, 2003 10:16

Bandenboer Sabra uit Geldermalsen is niet duur en wel goed. Rij er gewoon een keertje langs voor goed advies of gewoon voor een praatje pot.
hun webiste is www.sabra.nl

Succes,

Big Bart
Plaats reactie