Ik heb sinds kort een Peaklife GPS navigator. Een Chinese GPS speciaal voor op de motor. Naast de GPS krijg je een goede motorsteun, een autosteun, een autodapter en een motoradapter. Die motoradapter is van goede kwaliteit. Heb hem al uitgeprobeerd op mijn Honda. Ik weet niet in hoeverre hij bestand is tegen schokken in het terrein, maar die chinezen noemen het zelf een All Terrain Edition. Lijkt me wat voor ons dus

Je krijgt hem met iGo8 navigatiesoftware en kaarten van 2007. Ik heb inmiddels ook kaarten van 2011.
iGo kan je routes laten rijden. Via het programma Tyre kan je routes maken in Google maps. Die routes kan je exporteren als .kml bestand en die kan je importeren in de iGo. Er zit geen limiet op het aantal tussenpunten. Ik had een route gemaakt van 2500 km met 600 tussenpunten en die gingen fluitend in de iGo. Als je die route overigens in Tyre maakt, had ik maar 10 tussenpunten nodig.
Hier is de link naar Chinavision: http://www.chinavasion.com/portable-gps/cvugtr16/
Levertijd is een paar dagen. Ik had hem vrijdagavond besteld, ik kreeg hem maandagmorgen!
Hij kost 95 euri, ex verzendkosten. Die verzendkosten zijn geloof ik 15 euri. Met een beetje mazzel komt hij probleemloos langs de douane. Op het pakje staat dat de inhoud 50 dollar waard is