Is het mogelijk om een beetje uitleg te krijgen (niet te technisch das latijn voor mij
![Beschaamd/Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Voor zover ik begrepen heb moet je bij een 2 takt olie (niet gelijk de welke) bij de benzine doen, en komt er blauwe rook uit de uitlaat
![Dhr. Groen/Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Geschokt/Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
alvast bedankt!
Moderator: ghulst
Ja dat klop helemaalgassen schreef:Lol kun je met beide beleven. 4Takt is doorgaans wat zwaarder en dat merk je als beginner ook meteen. 2 Takt zit rond de 100kg, 4 takt 130+ (geldt voor de oudere types). Het nieuwere spul 4T zit rond de 115kg.
Die e-start-systemen hebben overigens niet het eeuwige leven; gaan snel stuk
Valt wel mee hoor. Mijn 2008 KTM 300 werkte slecht en was redelijk gauw aan reparatie toe. mijn huidige 300 Model 2011 heeft nu 5200 km gelopen en start altijd met de e-start, warm of koud.
folie schreef:Ik lees 'beginster'?
Voor iemand van het, ahum, iets minder sterke geslacht, telt gewicht dus erg zwaar, en dan denk ik toch aan een 2 takt.
Ook 2 takten kunnen getuned worden om tammer/handelbaarder te zijn. Denk aan de 300 '3-takten'.
Voor de lichtgewichten is er bv zo'n mooi oranje 200-tje. Vraag eens aan Huskie hier.
kosten 2 en 4 takt zijn over een jaar gezien navenant gelijkwaardig