Hallo mensen,
Ik ben me aan het orienteren op een ander machientje nadat ik op mijn xr400 wat ervaring heb opgedaan.
Ik rijd offroadritten en een enkele keer een rondje op de baan. Nu twijfel ik tussen een 400/450 (crf of exc) of een 250 4t van dezelfde fabrieken. Is er met mijn gewicht van 85 kg goed rond te komen met een 250 in een offroadrit? kruip door sluip door snap ik, dat gaat geweldig maar wat gebeurt er op de maisplak?
250 4t
Moderator: ghulst
250 4T gaat goed, maar je moet hem wel pijn willen doen om vooruit te komen. Tijdens een offroad rit is er maar 1 stand van het gas als je bij wil blijven en dat is open!
Heb zelf 5 jaar gereden met een 250 4T KTM, wel goed klaargemaakt (pijp-CDI-kop) en dat ging zonder problemen, genoeg 450 en 500 voorbij gereden op een maisplak, vooral naar de bocht toe kan je veel later remmen en harder de bocht in. Je hebt vaak ook meer controle met een lichtere motor.
Rij nu met een 350KTM en dat is net een heeeeeeel snelle 250 maar je hebt niet dat lompe zware gevoel van een 450
Heb zelf 5 jaar gereden met een 250 4T KTM, wel goed klaargemaakt (pijp-CDI-kop) en dat ging zonder problemen, genoeg 450 en 500 voorbij gereden op een maisplak, vooral naar de bocht toe kan je veel later remmen en harder de bocht in. Je hebt vaak ook meer controle met een lichtere motor.
Rij nu met een 350KTM en dat is net een heeeeeeel snelle 250 maar je hebt niet dat lompe zware gevoel van een 450
Onderhoud is het belangrijkste dat je vaak olie ververst, ik ververs olie na elke 5-6 uur rijden, elke 15 uur nieuwe olie filter. Elke rit schoon luchtfilter. Filter in de tank voor zand etc, als je dit een beetje goed doet kan je makkelijk 60 uur rijden voordat je nieuwe zuiger moet zetten. Ook regelmatig klep speling controleren maar dat is met een 450 hetzelfde.
Bij een 450 is bij 80 uur ook het beste er van af. Er zijn er zeker die 10.000km rijden met een 450 zonder een keer het blok open te doen maar dan ben je ook roulette aan het spelen.
Bij een 450 is bij 80 uur ook het beste er van af. Er zijn er zeker die 10.000km rijden met een 450 zonder een keer het blok open te doen maar dan ben je ook roulette aan het spelen.
onderhoud doe ik bij de xr400 zoals jij het beschijft. dat blijft het zelfde.
Ik zie het steeds meer zitten. Ga binnenkort maar eens een proefritje maken. Ik hoef namelijk niet met 140 over de zandwegen of de maisplak. met een flink tempo kruip door sluip door is veel leuker. Kom je die gasten die volle bak over het bouwland knallen vanzelf weer tegen
Ik zie het steeds meer zitten. Ga binnenkort maar eens een proefritje maken. Ik hoef namelijk niet met 140 over de zandwegen of de maisplak. met een flink tempo kruip door sluip door is veel leuker. Kom je die gasten die volle bak over het bouwland knallen vanzelf weer tegen
WR450f, 2004
EXC 520, 2002 exit
XR 400R, exit
XR 600R, exit
EXC 520, 2002 exit
XR 400R, exit
XR 600R, exit