wil weer off the road gaan rijden.
maarrr wat is nu beter !! een honda crf 450 HM(crosser) te gaan kopen
of toch maar een honda crf 450 X (HM) ???
heb al een proefritje(grindpad) gemaakt op een crf x ,maar de dikke klappen
viel mij tegen !!
honda crf 450 HM of een crf 450X
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
Ik heb allebei gehad en heb nu de CRF X. CRF is handelbaarder (lichter van voren). De X is zwaarder, maar is wel meer op Enduro gericht. Denk oa aan versnellingsbak. Die is echt anders. En de X is onderhoudsvriendelijker. Minder toeren en minder tot geen problemen met kleppen. In mijn optiek is het echt kiezen tussen power en handelbaarheid versus levensduur/electrocomfort.
Voor dikke klappen moet je echt bij KTM zijn imo.
Voor dikke klappen moet je echt bij KTM zijn imo.
Heb 3 jaar met een Honda X (HM) gereden en was zeer betrouwbaar.
Hij trekt beter onderuit dan een KTM, maar de dikke klappen heb ik gemaakt met een ProCircuit demper (heb ik nog liggen).
Dan trok de Honda lekker van onderen.
De CRF (omgebouwde crosser) is echt nog een "crosser", dus heeft mij nooit getrokken.
Nu heb ik een KTM en die wil toch iets meer in toeren gereden worden.
Hij trekt beter onderuit dan een KTM, maar de dikke klappen heb ik gemaakt met een ProCircuit demper (heb ik nog liggen).
Dan trok de Honda lekker van onderen.
De CRF (omgebouwde crosser) is echt nog een "crosser", dus heeft mij nooit getrokken.
Nu heb ik een KTM en die wil toch iets meer in toeren gereden worden.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr sep 09, 2011 19:47
- Locatie: drenthe
heb vrogger veel gecrossd op een honda cr 500Rolando schreef:Heb 3 jaar met een Honda X (HM) gereden en was zeer betrouwbaar.
Hij trekt beter onderuit dan een KTM, maar de dikke klappen heb ik gemaakt met een ProCircuit demper (heb ik nog liggen).
Dan trok de Honda lekker van onderen.
De CRF (omgebouwde crosser) is echt nog een "crosser", dus heeft mij nooit getrokken.
Nu heb ik een KTM en die wil toch iets meer in toeren gereden worden.
dus daarom viel mij die testrit misschien tegen !!
ga die zondag Havelte eens goed kijken en luisteren wat het word.
en MP in de gaten houden.
Die overgang heb ik ook gehad, van CR500 naar een 4-takt. Dan valt het zeker tegen qua trekkracht!!
het is maar net waarvoor je kiest, de r met meer power en injectie [ zonder knopje ] of de x met knopje en een carburateur plus een groter blok waar meer olie in zit en hij is zwaarder
sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een honda hm cre500r 2011
ik had eigenlijk voor een cre500x gekozen omdat daar een knopje opzit,maar toen hij binnen kwam bij de dealer bleek het een cre 500r te zijn
ik heb er toen voor gekozen om de r maar toch te nemen en ik heb er nog geen moment spijt van gehad
voor mij was het grootste struikelblok het knopje maar de r met injectie trap heel gemakkelijk aan
als je een originele hm neemt zijn volgens mij de versnellingsbakken gelijk want ze zijn alle 2 voor de enduro.s gebouwd, de hm r is geen omgebouwde crosser
want het zijn ook geen crf,s maar cre,s
officieel is er voor de crf geen typegoedkeuring in europa afgegeven dus om hem te laten verzekeren kan een probleem worden
daar zal ook wel weer een oplossing voor zijn want er rijden er namelijk zat
echte dikke klappen komen er niet uit uit maar hij komt wel goed van zijn plek af kan ik je zeggen
sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een honda hm cre500r 2011
ik had eigenlijk voor een cre500x gekozen omdat daar een knopje opzit,maar toen hij binnen kwam bij de dealer bleek het een cre 500r te zijn
ik heb er toen voor gekozen om de r maar toch te nemen en ik heb er nog geen moment spijt van gehad
voor mij was het grootste struikelblok het knopje maar de r met injectie trap heel gemakkelijk aan
als je een originele hm neemt zijn volgens mij de versnellingsbakken gelijk want ze zijn alle 2 voor de enduro.s gebouwd, de hm r is geen omgebouwde crosser
want het zijn ook geen crf,s maar cre,s
officieel is er voor de crf geen typegoedkeuring in europa afgegeven dus om hem te laten verzekeren kan een probleem worden
daar zal ook wel weer een oplossing voor zijn want er rijden er namelijk zat
echte dikke klappen komen er niet uit uit maar hij komt wel goed van zijn plek af kan ik je zeggen
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr sep 09, 2011 19:47
- Locatie: drenthe
een HM cre 500r is weer nieuw voor mij het is toch altijd 450 cc (crf/x)rvhonda schreef:het is maar net waarvoor je kiest, de r met meer power en injectie [ zonder knopje ] of de x met knopje en een carburateur plus een groter blok waar meer olie in zit en hij is zwaarder
sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een honda hm cre500r 2011
ik had eigenlijk voor een cre500x gekozen omdat daar een knopje opzit,maar toen hij binnen kwam bij de dealer bleek het een cre 500r te zijn
ik heb er toen voor gekozen om de r maar toch te nemen en ik heb er nog geen moment spijt van gehad
voor mij was het grootste struikelblok het knopje maar de r met injectie trap heel gemakkelijk aan
als je een originele hm neemt zijn volgens mij de versnellingsbakken gelijk want ze zijn alle 2 voor de enduro.s gebouwd, de hm r is geen omgebouwde crosser
want het zijn ook geen crf,s maar cre,s
officieel is er voor de crf geen typegoedkeuring in europa afgegeven dus om hem te laten verzekeren kan een probleem worden
daar zal ook wel weer een oplossing voor zijn want er rijden er namelijk zat
echte dikke klappen komen er niet uit uit maar hij komt wel goed van zijn plek af kan ik je zeggen
en dat met die startmotor lijkt me handig, maar is wel allemaal gewicht !!
en hoorde wel van een kenner dat de 3 versnelling het zelfde is van de crf en de x !!
maar voor de duidelijk ...
je hebt een honda crf 450 (crosser) HM
cre450 x HM
en een cre500r HM ??
http://www.hmmoto.nl/home/index.asp
Hier staat wat info over wat er allemaal te krijgen is.
Ik heb zelf een HM CRE 450 X van 2008.
De fijnste machine die ik tot nu toe gehad heb, geweldig sterk van onderuit en behoorlijk explosief. Hij is wel wat zwaarder als de crossversie en dit is wel merkbaar.
De X voldoet prima aan mijn eisen omdat ik hoofdzakelijk voor offroad/enduro ga en de crosswedstrijden in het maïszeisoen rij. Als ik alleen op de baan zou rijden dan zou ik voor een veel lichtere machine gaan.
Aankomende vrijdag gaat hij weg voor de revisie na 173 draai uren, volgens mij maar weinig machines die dit kunnen volhouden.
Hier staat wat info over wat er allemaal te krijgen is.
Ik heb zelf een HM CRE 450 X van 2008.
De fijnste machine die ik tot nu toe gehad heb, geweldig sterk van onderuit en behoorlijk explosief. Hij is wel wat zwaarder als de crossversie en dit is wel merkbaar.
De X voldoet prima aan mijn eisen omdat ik hoofdzakelijk voor offroad/enduro ga en de crosswedstrijden in het maïszeisoen rij. Als ik alleen op de baan zou rijden dan zou ik voor een veel lichtere machine gaan.
Aankomende vrijdag gaat hij weg voor de revisie na 173 draai uren, volgens mij maar weinig machines die dit kunnen volhouden.
CRF450X '08
Ik heb dezelfde motor gehad en hij heeft me ruim drie jaar niet in de steek gelaten.wr450f'05 schreef:http://www.hmmoto.nl/home/index.asp
Hier staat wat info over wat er allemaal te krijgen is.
Ik heb zelf een HM CRE 450 X van 2008.
De fijnste machine die ik tot nu toe gehad heb, geweldig sterk van onderuit en behoorlijk explosief. Hij is wel wat zwaarder als de crossversie en dit is wel merkbaar.
De X voldoet prima aan mijn eisen omdat ik hoofdzakelijk voor offroad/enduro ga en de crosswedstrijden in het maïszeisoen rij. Als ik alleen op de baan zou rijden dan zou ik voor een veel lichtere machine gaan.
Aankomende vrijdag gaat hij weg voor de revisie na 173 draai uren, volgens mij maar weinig machines die dit kunnen volhouden.
Hij liep altijd en heb één keer een zuiger gewisseld.
2 x marokko raid (2300 per keer) gereden en diverse enduro en ritten.
Had hem wel goed onderhouden. elke 500 km olie verversen etc.........
Heb met pijn afstand van hem gedaan 2 weken geleden.
ik heb er maar 1 en dat is een originele hm honda cre 500r
dat is een 450r blok met een 480cc cilinder erop met injectie
cre staat voor dat het een enduro is dus een andere tandwielverhoudingen in de versnellingsbak deze loopt ook af fabriek rond de 150 km per uur
kijk maar is op de site van heli motors daar staan ze allemaal op
je kunt ook een cre500x krijgen dan heb je de x met startmotor met een dikke cilinder erop
de r is het model van 2011 en de x loopt een model jaar achter dus dan heb je het model van 2010
je kunt dus kiezen tussen x met startmotor groter blok [qua inhoud]omdat daar meer olie in zit en hij is wat tammer omdat er nog een carburateur op zit
of een r zonder startmotor en met injectie erop deze is directer op het gas en er ligt een blok van een crosser op, dat is wat kleiner in omvang dan de x [niet qua tandwielverhoudingen in de bak] die zijn volgens mij het zelfde
je moet het eigenlijk zo zien hm bouwt de crf om tot enduro [ cre ]
de r is de wedstrijd uitvoering [is dus lichter] en de x is de hobby uitvoering [is zwaarder]
de crf x is een model dat in amerika is gebouwd voor de off road rijder en de crf r is gewoon een crosser
daar zit ook de verwarring in de crf x en de crf r dat zijn twee verschillende motors qua vermogen en versnellingsbakken
terwijl bij de hm x en r de versnellingsbakken wel het zelfde zijn dus meer op de enduro,s gericht met langere versnellingen en dus niet zo kort gegierd als bij een crosser
als je van plan bent om een nieuwe hm te kopen denk dan ook even aan de benzine tank want daar gaat maar 7 liter in en daar kom je niet echt ver mee
ik zal dus zeggen probeer is een proefritje te maken op een hm x en r [ zit weinig verschil tussen]en op een crf [ crosser] dan merk je zelf wat de verschillen zijn
dat is een 450r blok met een 480cc cilinder erop met injectie
cre staat voor dat het een enduro is dus een andere tandwielverhoudingen in de versnellingsbak deze loopt ook af fabriek rond de 150 km per uur
kijk maar is op de site van heli motors daar staan ze allemaal op
je kunt ook een cre500x krijgen dan heb je de x met startmotor met een dikke cilinder erop
de r is het model van 2011 en de x loopt een model jaar achter dus dan heb je het model van 2010
je kunt dus kiezen tussen x met startmotor groter blok [qua inhoud]omdat daar meer olie in zit en hij is wat tammer omdat er nog een carburateur op zit
of een r zonder startmotor en met injectie erop deze is directer op het gas en er ligt een blok van een crosser op, dat is wat kleiner in omvang dan de x [niet qua tandwielverhoudingen in de bak] die zijn volgens mij het zelfde
je moet het eigenlijk zo zien hm bouwt de crf om tot enduro [ cre ]
de r is de wedstrijd uitvoering [is dus lichter] en de x is de hobby uitvoering [is zwaarder]
de crf x is een model dat in amerika is gebouwd voor de off road rijder en de crf r is gewoon een crosser
daar zit ook de verwarring in de crf x en de crf r dat zijn twee verschillende motors qua vermogen en versnellingsbakken
terwijl bij de hm x en r de versnellingsbakken wel het zelfde zijn dus meer op de enduro,s gericht met langere versnellingen en dus niet zo kort gegierd als bij een crosser
als je van plan bent om een nieuwe hm te kopen denk dan ook even aan de benzine tank want daar gaat maar 7 liter in en daar kom je niet echt ver mee
ik zal dus zeggen probeer is een proefritje te maken op een hm x en r [ zit weinig verschil tussen]en op een crf [ crosser] dan merk je zelf wat de verschillen zijn
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr sep 09, 2011 19:47
- Locatie: drenthe
rvhonda schreef:ik heb er maar 1 en dat is een originele hm honda cre 500r
dat is een 450r blok met een 480cc cilinder erop met injectie
cre staat voor dat het een enduro is dus een andere tandwielverhoudingen in de versnellingsbak deze loopt ook af fabriek rond de 150 km per uur
kijk maar is op de site van heli motors daar staan ze allemaal op
je kunt ook een cre500x krijgen dan heb je de x met startmotor met een dikke cilinder erop
de r is het model van 2011 en de x loopt een model jaar achter dus dan heb je het model van 2010
je kunt dus kiezen tussen x met startmotor groter blok [qua inhoud]omdat daar meer olie in zit en hij is wat tammer omdat er nog een carburateur op zit
of een r zonder startmotor en met injectie erop deze is directer op het gas en er ligt een blok van een crosser op, dat is wat kleiner in omvang dan de x [niet qua tandwielverhoudingen in de bak] die zijn volgens mij het zelfde
je moet het eigenlijk zo zien hm bouwt de crf om tot enduro [ cre ]
de r is de wedstrijd uitvoering [is dus lichter] en de x is de hobby uitvoering [is zwaarder]
de crf x is een model dat in amerika is gebouwd voor de off road rijder en de crf r is gewoon een crosser
daar zit ook de verwarring in de crf x en de crf r dat zijn twee verschillende motors qua vermogen en versnellingsbakken
terwijl bij de hm x en r de versnellingsbakken wel het zelfde zijn dus meer op de enduro,s gericht met langere versnellingen en dus niet zo kort gegierd als bij een crosser
als je van plan bent om een nieuwe hm te kopen denk dan ook even aan de benzine tank want daar gaat maar 7 liter in en daar kom je niet echt ver mee
ik zal dus zeggen probeer is een proefritje te maken op een hm x en r [ zit weinig verschil tussen]en op een crf [ crosser] dan merk je zelf wat de verschillen zijn
bedankt voor de info. maar zie mijn eerste forum bericht !! heb al even een proefrit gemaakt.
de beste verkoper vertelde wel dat evt. een andere nokkenas/demper iets meer klappen oplevert...
maar morgen ga ik in de baan met een gehuurde BETA factory 450 bij de off the road rit in Havelte we zullen zien
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr sep 09, 2011 19:47
- Locatie: drenthe
superr dag gehad 3x rond !! ,de BETA factory 450 loopt als de brandweer ,veel koppel en met een prima koppeling.
vering kan beter, maar daar kan wel iets aangedaan worden denk ik.
maar ik ber er uit ...wanted Honda crf 450X HM
vering kan beter, maar daar kan wel iets aangedaan worden denk ik.
maar ik ber er uit ...wanted Honda crf 450X HM
Om een CRF450X te laten lopen zoals het hoort: de CCC power -up mods
http://dnptn44899s0d.cloudfront.net/wp- ... a_mods.jpg
Persoonlijk prefereer ik de CRF450R nokkenas van 2002.
En dit alles kan zonder veel kabaal te maken.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater
http://dnptn44899s0d.cloudfront.net/wp- ... a_mods.jpg
Persoonlijk prefereer ik de CRF450R nokkenas van 2002.
En dit alles kan zonder veel kabaal te maken.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater