En ikke ookzappa-tje schreef:Ik ga die ook mee rijden
1ste DRP Soft Offroad - Allroad-rit van Grensland ec vzw
Moderators: ghulst, celsa, Djob
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Volgens mij klopt er hier iets niet er staat geen info over dit jaar. Kan iemand ff een updatje doen dan weet ik of me in kan schrijven.
thanx!
thanx!
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 21:23
- Locatie: 't zoete waasland aan de NL grens
hier zie ... info van dit jaarFrans van Roosmalen schreef:Volgens mij klopt er hier iets niet er staat geen info over dit jaar. Kan iemand ff een updatje doen dan weet ik of me in kan schrijven.
thanx!
En, was het warm genoeg vandaag?
Vanmorgen komen helpen bij de inschrijvingen, maar niet mee kunnen vertrekken omdat ik een bouwlift gehuurd had en gisteren niet alles af had.
Vandaag dus nog moeten doorwerken, damn.
Hart van Brabantrit zal ik ook moeten laten passeren wegens familiale verplichting. 't Leven kan hard zijn.
Simon
Vanmorgen komen helpen bij de inschrijvingen, maar niet mee kunnen vertrekken omdat ik een bouwlift gehuurd had en gisteren niet alles af had.
Vandaag dus nog moeten doorwerken, damn.
Hart van Brabantrit zal ik ook moeten laten passeren wegens familiale verplichting. 't Leven kan hard zijn.
Simon
Warm was het vandaag niet ,HEET ja.Maarja we zitten al een maand te vragen achter mooi weer dus niet klagen hé.
Jammer dat je niet mee was het was echt weer een tof groepje om mee te rijden.Goed tempo regelmatig stoppen , geen (al) te gekke toeren.
Paar mooie klimmetjes in de route af en toe wat blubber en een paar mooie single tracks.
Onderweg ook nog een Land Rover club tegengekomen,maar die gasten maken nog veeeel meer stof dan wij met ons brommerkes.
Alé volgende keer maar mee hé.
Jammer dat je niet mee was het was echt weer een tof groepje om mee te rijden.Goed tempo regelmatig stoppen , geen (al) te gekke toeren.
Paar mooie klimmetjes in de route af en toe wat blubber en een paar mooie single tracks.
Onderweg ook nog een Land Rover club tegengekomen,maar die gasten maken nog veeeel meer stof dan wij met ons brommerkes.
Alé volgende keer maar mee hé.
tof, meisjes en mannen, fijn dat jullie er weer bij waren.
Ik vond het super, echt nog eens mee gedaan als vanouds,..... helemaal alleen, eigen (rustig) tempo'ke gereden.
Bij de laatste, net voor de allroaders vertrokken,......220km RB, niet van de moeilijkste..maar toch, was mooi en deze rit ga ik zekers nog eens doen (na een weekske regen )
Nen DIKKE chapeau aan de lady's, Benedikte en Zappa-tje (Karin), ammai niet, Héél de rit afgehandeld met zijn tweetjes, zonder mannen in de buurt, ook hun plan getrokken op de toch wel pittige klim met die wortels en buizen, ook in de blubber paadjes, verdorie er waren mannen die véél later binnen gekomen zijn, jullie hebben vandaag bewezen een offroadrit aan te kunnen van die lengte.
Proficiat!!
Ik hoop dat iemand wat beeldmateriaal heeft genomen
Ik vond het super, echt nog eens mee gedaan als vanouds,..... helemaal alleen, eigen (rustig) tempo'ke gereden.
Bij de laatste, net voor de allroaders vertrokken,......220km RB, niet van de moeilijkste..maar toch, was mooi en deze rit ga ik zekers nog eens doen (na een weekske regen )
Nen DIKKE chapeau aan de lady's, Benedikte en Zappa-tje (Karin), ammai niet, Héél de rit afgehandeld met zijn tweetjes, zonder mannen in de buurt, ook hun plan getrokken op de toch wel pittige klim met die wortels en buizen, ook in de blubber paadjes, verdorie er waren mannen die véél later binnen gekomen zijn, jullie hebben vandaag bewezen een offroadrit aan te kunnen van die lengte.
Proficiat!!
Ik hoop dat iemand wat beeldmateriaal heeft genomen
Twas ne hele mooie rit en in tof gezelschap.....bedankt zappa-tje voor het samenrijden
Zappa-tje geef me ook 2x tegen de grond zien gaan op de nie zo makkelijke stukken
De steile klim met op het einde de plastieken buizen buis 1 en 2 lukte nog, 3 en 4 was er teveel aan
Maar ik had ook de eer om zappa-tje te zien vallen ze kent ter ook wa van zenne ...ik dacht echt die gaat de beek in
Pas dan hebben we ontdekt hoe warm het was....nie te doen om bij zo een temperaturen te moeten trekken en sleuren ....das pas sterven
Bedankt grensland voor alle moeite
Zappa-tje geef me ook 2x tegen de grond zien gaan op de nie zo makkelijke stukken
De steile klim met op het einde de plastieken buizen buis 1 en 2 lukte nog, 3 en 4 was er teveel aan
Maar ik had ook de eer om zappa-tje te zien vallen ze kent ter ook wa van zenne ...ik dacht echt die gaat de beek in
Pas dan hebben we ontdekt hoe warm het was....nie te doen om bij zo een temperaturen te moeten trekken en sleuren ....das pas sterven
Bedankt grensland voor alle moeite
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 21:23
- Locatie: 't zoete waasland aan de NL grens
Merci aan de organisator(en) een heel mooie rit!
Merci aan Marcel voor den tripy + uitleg
En vooral Merci aan Benedikte om samen met mij te gaan klodderen door de baantjes! Ik loop nog te stralen !
Klein verslagje met enkele foto's ( te weinig genomen, wou vooral rijden )
De dag kondigde zich zalig aan
Paard van de trailer halen
De tripy op 't stuur en tegen 9u20 waren we = twee madamen op noppen vertrokken.
Benedikte heeft in de voormiddag het voortouw genomen, ik in de namiddag.
Een lang stuk héél vettig ( geen foto van de soppigste stukken, kon niet stoppen) maar daarna even achter me ne foto genomen
Zo'n Tripy is toch wennen zeker als je gecondisonteerd bent om naar een lijntje met vooruit bewegende pijltje op ne gsp te kijken of op z'n minst een track lijntje te volgen.
Ik weet niet hoe het met de instellingen van het "geleende" toestel was, maar als je bijna aan uw (komende van 't bollke) pijltje was versprong die naar de volgende situatie en als je niet opvoorhand goed gekeken had wist je soms niet of het nu wel het juiste spoor was dat je volgde.
De singeltracks in de bossen (waar er verschillende paden liepen) was toch een beetje spoor volgen van voorrijders.
Zo ook in een situatie gekomen ( die enduro technisch ) te moeilijk was voor mij. De afteller stond al op - - - - dus je bent op het punt waar je links afmoet, en er was daar een baantje. Maar dat was vlak na een crossterrein, waar er al wat meer rij sporen te zien waren. Ik naar boven de zijkant van een brug op, maar dat baantje was toch iets veel te veel schuin voor mij En kawatje is uit mijn handen van tussen m'n benen gevallen, gelukkig ben ik hem niet achterna gevlogen, want na een stuk beton volgde er ne stijle diepe gracht
Het te schuine pad...
Kawatje zat met zijn linkerkant van 't stuur in de grond gepriemt
Twee vrouw sterk dat moest gaan, bijna ons longen uit ons lijf gehoffen (en ik vooral) gevloekt, met een lachbui als gevolg, gelukkig stond de moto toen al op z'n wielen. Terug achteruit over dat heel schuin stuk was sukkelen, dus vooruit naar de baan.
Benedikte is toen terug gereden om aan de andere zijkant van de brug terug op route te komen, maar ik stond nog aan de verkeerde kant
Nadeel op de tripy je ziet niet waar er banen zijn om terug op de route te komen ( of toch niet op deze die ik had ) Omdat het niet direkt duidelijk was hoever ik ging moeten rond rijden om op het parallebaantje te geraken, ben ik maar (sporen van crossers ) door ne diepe gracht gegaan, met nadruk op gaan, want rijden zag ik gelijk niet zitten
Van al dat hef en ploert werk, al die kledij / helm en met temperaturen om en bij de 30° krijg je het een beetje warm
Tijdens de rit waren er enkele stukken bij die behoorlijk steil naar boven gingen, zelfs even gedacht "hij " haalt het niet oef toch
Een van die stijg baantjes was langs de autostrade die ze aan 't hernieuwen zijn, hun kabeltjes lagen al klaar dwars over het padje één wiel kreeg ik over één kabel, de volgende 10 ' alleen mijn banden zien langs de plastic kabels schuiven Gelukkig met de nodige mankracht (waarvoor veel dank ) die de moto optilde er over geraakt
voormalige foto met blauw en groen
Heel veel prachtige baantjes, super ondergrond, soms iets moeilijkere mul zand.
Even Benedikte op de SD kaart vast leggen
's middags was er een stop voorzien heb daar een meter stokbroodje gegeten
Plaspauze
het moet niet altijd slijkkleur zijn waar we ons banden opzetten
Op heel de rit maar 1 bewonderaar tegen gekomen, die zeer enthousiaste armbeweginen maakte, terwijl luidruchtig van zich liet horen, ach de schat heb vriendelijk ne goeie dag gegeven (niet het middeleeuws atribuut hé )
tripy toont de weg
het kuiswerk (de volgende dag ) viel nog mee
Tijdens mijn motoke gooien, is zijn spiegeltje gebroken ik weet wel op ne enduro moet je beter geen spiegels staan hebben, maar ik vind het gemakkelijk
't was een hete, heftige maar amusante dag!
De volgende keer dat ik met ne tripy ga rijden, zal 't al een stuk beter gaan, was even wennen.
Merci aan Marcel voor den tripy + uitleg
En vooral Merci aan Benedikte om samen met mij te gaan klodderen door de baantjes! Ik loop nog te stralen !
Klein verslagje met enkele foto's ( te weinig genomen, wou vooral rijden )
De dag kondigde zich zalig aan
Paard van de trailer halen
De tripy op 't stuur en tegen 9u20 waren we = twee madamen op noppen vertrokken.
Benedikte heeft in de voormiddag het voortouw genomen, ik in de namiddag.
Een lang stuk héél vettig ( geen foto van de soppigste stukken, kon niet stoppen) maar daarna even achter me ne foto genomen
Zo'n Tripy is toch wennen zeker als je gecondisonteerd bent om naar een lijntje met vooruit bewegende pijltje op ne gsp te kijken of op z'n minst een track lijntje te volgen.
Ik weet niet hoe het met de instellingen van het "geleende" toestel was, maar als je bijna aan uw (komende van 't bollke) pijltje was versprong die naar de volgende situatie en als je niet opvoorhand goed gekeken had wist je soms niet of het nu wel het juiste spoor was dat je volgde.
De singeltracks in de bossen (waar er verschillende paden liepen) was toch een beetje spoor volgen van voorrijders.
Zo ook in een situatie gekomen ( die enduro technisch ) te moeilijk was voor mij. De afteller stond al op - - - - dus je bent op het punt waar je links afmoet, en er was daar een baantje. Maar dat was vlak na een crossterrein, waar er al wat meer rij sporen te zien waren. Ik naar boven de zijkant van een brug op, maar dat baantje was toch iets veel te veel schuin voor mij En kawatje is uit mijn handen van tussen m'n benen gevallen, gelukkig ben ik hem niet achterna gevlogen, want na een stuk beton volgde er ne stijle diepe gracht
Het te schuine pad...
Kawatje zat met zijn linkerkant van 't stuur in de grond gepriemt
Twee vrouw sterk dat moest gaan, bijna ons longen uit ons lijf gehoffen (en ik vooral) gevloekt, met een lachbui als gevolg, gelukkig stond de moto toen al op z'n wielen. Terug achteruit over dat heel schuin stuk was sukkelen, dus vooruit naar de baan.
Benedikte is toen terug gereden om aan de andere zijkant van de brug terug op route te komen, maar ik stond nog aan de verkeerde kant
Nadeel op de tripy je ziet niet waar er banen zijn om terug op de route te komen ( of toch niet op deze die ik had ) Omdat het niet direkt duidelijk was hoever ik ging moeten rond rijden om op het parallebaantje te geraken, ben ik maar (sporen van crossers ) door ne diepe gracht gegaan, met nadruk op gaan, want rijden zag ik gelijk niet zitten
Van al dat hef en ploert werk, al die kledij / helm en met temperaturen om en bij de 30° krijg je het een beetje warm
Tijdens de rit waren er enkele stukken bij die behoorlijk steil naar boven gingen, zelfs even gedacht "hij " haalt het niet oef toch
Een van die stijg baantjes was langs de autostrade die ze aan 't hernieuwen zijn, hun kabeltjes lagen al klaar dwars over het padje één wiel kreeg ik over één kabel, de volgende 10 ' alleen mijn banden zien langs de plastic kabels schuiven Gelukkig met de nodige mankracht (waarvoor veel dank ) die de moto optilde er over geraakt
voormalige foto met blauw en groen
Heel veel prachtige baantjes, super ondergrond, soms iets moeilijkere mul zand.
Even Benedikte op de SD kaart vast leggen
's middags was er een stop voorzien heb daar een meter stokbroodje gegeten
Plaspauze
het moet niet altijd slijkkleur zijn waar we ons banden opzetten
Op heel de rit maar 1 bewonderaar tegen gekomen, die zeer enthousiaste armbeweginen maakte, terwijl luidruchtig van zich liet horen, ach de schat heb vriendelijk ne goeie dag gegeven (niet het middeleeuws atribuut hé )
tripy toont de weg
het kuiswerk (de volgende dag ) viel nog mee
Tijdens mijn motoke gooien, is zijn spiegeltje gebroken ik weet wel op ne enduro moet je beter geen spiegels staan hebben, maar ik vind het gemakkelijk
't was een hete, heftige maar amusante dag!
De volgende keer dat ik met ne tripy ga rijden, zal 't al een stuk beter gaan, was even wennen.
Laatst gewijzigd door zappa-tje op di sep 06, 2011 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo mar 22, 2009 21:37
- Locatie: Brasschaat
Toffe foto's
Ik ben op dat crosterrein gesukkeld (4x4 terrein waar ik niet moest zijn) en ben daar deftig in de problemen geraakt. Opgedroogde modder waar je plots een halve meter inzakt en waterplassen nog dieper.
Ben er dan uitgeraakt met veel moeite.
Die betonnen brug met die schuine kant en die buizen ben ik niet tegengekomen, maar ben dan ook enkele keren fout gereden.
't was een toffe rit goe weer en lekker broooodje.
Hopelijk heeft die persoon die een een schaaf en open wonde heeft aan zijn arm (moet gehecht worden)niet teveel last heeft
'k heb me goed geamuseert t'was tof
RENAVECO "respect,natuur,verkeer,wegcode"
Swa Brasschaat
Ik ben op dat crosterrein gesukkeld (4x4 terrein waar ik niet moest zijn) en ben daar deftig in de problemen geraakt. Opgedroogde modder waar je plots een halve meter inzakt en waterplassen nog dieper.
Ben er dan uitgeraakt met veel moeite.
Die betonnen brug met die schuine kant en die buizen ben ik niet tegengekomen, maar ben dan ook enkele keren fout gereden.
't was een toffe rit goe weer en lekker broooodje.
Hopelijk heeft die persoon die een een schaaf en open wonde heeft aan zijn arm (moet gehecht worden)niet teveel last heeft
'k heb me goed geamuseert t'was tof
RENAVECO "respect,natuur,verkeer,wegcode"
Swa Brasschaat
bmw r100gs 91 drz 400 e
Karin, waar hebben jullie uitgehangen???
Dat brugske en die buizen heb ik helemaal niet gezien, daar was je niets verloren, en zo maar sporen volgen is ook niet altijd een goed idee
Ook op de Tripy die je mee had had je de mogelijkheid eenders wanneer enkel de track te tonen hoor, gewoon even op de "enter" drukken en je kon de track zien, Jullie zijn toch rond geraakt, dat is het voornaamste.
Dat brugske en die buizen heb ik helemaal niet gezien, daar was je niets verloren, en zo maar sporen volgen is ook niet altijd een goed idee
Ook op de Tripy die je mee had had je de mogelijkheid eenders wanneer enkel de track te tonen hoor, gewoon even op de "enter" drukken en je kon de track zien, Jullie zijn toch rond geraakt, dat is het voornaamste.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 21:23
- Locatie: 't zoete waasland aan de NL grens
Ik ken er te weinig van om aan instellingen te beginnen veranderen, maar we zijn niet echt veel mis reden, en ne keer wat speciaals d'r tussen, daar klappen we binnen kort nog vancelsa schreef:Karin, waar hebben jullie uitgehangen??? Tja de tarzanne gaan uithangen zeker
Dat brugske en die buizen heb ik helemaal niet gezien, daar was je niets verloren, en zo maar sporen volgen is ook niet altijd een goed idee
Dat linkse baantje omhoog zag er heel stijl uit met boomwortels en nog een vertikaal stuk, terwijl het baantje rechtse kant er minder fel stijgend uitzag, die buizen waren benenden niet te zien
Ook op de Tripy die je mee had had je de mogelijkheid eenders wanneer enkel de track te tonen hoor, gewoon even op de "enter" drukken en je kon de track zien, Jullie zijn toch rond geraakt, dat is het voornaamste.
iedere keer dat ik ga rijden leer ik bij (soms met vallen en opstaan )
nee nee, wees maar eerlijk, het was niet straf genoeg, en ben je wat gaan bijzoeken
Zijn ook aan dat brugske geweest maar met die zware brommers toch maar omgekeerd(wil niet in die gracht liggen)
Die helling met die blauwe buizen was ook een ferm stukje,geeft toch altijd voldoening als je boven geraakt.
Op naar de volgende (H van B rit).
Die helling met die blauwe buizen was ook een ferm stukje,geeft toch altijd voldoening als je boven geraakt.
Op naar de volgende (H van B rit).
Carlo, bij die helling over die wortels moest je niet aan die buizen zijn?, ik ben volgens mij nergens fout geweest en heb geen buizen gezien? ik herinner me wel dat als je dat hellingske boven was je kon plitsen lings of rechts en heb daar voor lings gekozen, kwam je waarschijnlijk op dezelfde plaats uit maar zonder die buizen tegen te komen??
En dat bruggetje .........hebben jullie dezelfde fout gemaakt als de meisjes want dat zat er zeker niet bij, Heb jij eventueel een idee rond welke sit dat was, weet je, ik ga de track van Karin haar Tripy eens over de juiste route leggen, dan kan ik een zien waar ze overal gezeten hebben
En dat bruggetje .........hebben jullie dezelfde fout gemaakt als de meisjes want dat zat er zeker niet bij, Heb jij eventueel een idee rond welke sit dat was, weet je, ik ga de track van Karin haar Tripy eens over de juiste route leggen, dan kan ik een zien waar ze overal gezeten hebben
Klopt als een bus, bij die blauwe buizen was er een splitsing wij namen rechts maar links stonden ook sporen.Die andere situatie klopte er iets niet ,ik meen mij te herinneren dat de situatie aangaf dat we voor we onder een brug links in moesten maar de afstand (ico) gaf aan na we onder de brug waren gereden links.
We waren er voor de dames maar er waren er daar al veel langs geweest.Het was toch een stuk na het cross parcours (langs spoorweg)
We waren er voor de dames maar er waren er daar al veel langs geweest.Het was toch een stuk na het cross parcours (langs spoorweg)
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo mar 22, 2009 21:37
- Locatie: Brasschaat
Swa-Brasschaat1 schreef:Toffe foto's
Ik ben op dat crosterrein gesukkeld (4x4 terrein waar ik niet moest zijn) en ben daar deftig in de problemen geraakt. Opgedroogde modder waar je plots een halve meter inzakt en waterplassen nog dieper.
Ben er dan uitgeraakt met veel moeite.
't was een toffe rit goe weer en lekker broooodje.
Hopelijk heeft die persoon die een een schaaf en open wonde heeft aan zijn arm (moet gehecht worden)niet teveel last heeft
'k heb me goed geamuseert t'was tof
RENAVECO "respect,natuur,verkeer,wegcode"
Swa Brasschaat
bmw r100gs 91 drz 400 e
Bij de helling met wortels zijn er inderdaad 2 mogelijkheden. Normaal is rechts makkelijker, omdat er links serieuze wortels moeten overwonnen worden. Nu lagen er rechts dus wat buizen van de werken aan de autostrade.
Andere situatie... ook benieuwd waar jullie gezeten hebben.
Simon
Andere situatie... ook benieuwd waar jullie gezeten hebben.
Simon
Da was ergens op het laaste gedeelteninety schreef:
Andere situatie... ook benieuwd waar jullie gezeten hebben.
Simon
We zaten op de baan en net voor een brug....linkse kant ingedraaid was geen pad enkel hoog gras waar een spoor was ingetrokken....zo zijn we bij da brugje gekomen
Maar normaal moesten we onder de brug en links volgen....was een baantje da evenwijdig liep met de hoofdbaan(vandaar die brug)
Dan maakte de baan een bocht naar recht ...en moesten wij rechtdoor een breed pad in met rechts een huis
Zo kwamen we in een open stuk met heide en aan de linkse kant bomen er waren ook voetbalvelden stond mee op de tripy getekend
Enkel dit kan ik me nog herinneren .....ervoor weet ik niets meer
Ik weet ondertussen wel waar het is, dat gedeelte van het RB moet een beetje duidelijker getekend worden,
Verleden jaar heb ik daar ook een beetje staan twijfelen,
Verleden jaar heb ik daar ook een beetje staan twijfelen,
Och zo is het toch een beetje avontuurlijk ,niet?
Die helling met die buizen bv,Gerald daar omhoog zien gaan zonder hapering met die zware Africa twin dat is toch geweldig.Af en toe eens verkeerd zitten en zelf je fout terugvinden dat hoort erbij.
Kan alweer niet wachten tot de volgende rit.
Die helling met die buizen bv,Gerald daar omhoog zien gaan zonder hapering met die zware Africa twin dat is toch geweldig.Af en toe eens verkeerd zitten en zelf je fout terugvinden dat hoort erbij.
Kan alweer niet wachten tot de volgende rit.