hoi
bij het olie verversen krijg ik het kleinste filtertje er niet uit ( onderkant blok ) de imbus is doorgedraaid ,heeft dit filtertjes grote invloed of kan ik het laten zitten en volgende keer proberen te demonteren
graag jullie advies
filtertje vast ktm 525
Moderator: ghulst
dat filtertje filtert de bak olie voordat het door de fijne filters naar de oliepomp gaat , ik zou toch proberen om hem los te maken enmet een te vervangen .. een harde klap met een hamer en passende dop schrikt hem wel los .
BIERTAKT crossen en zuupn
Is dat de bout die er vanaf de zijkant ingeschroeft zit ? Die was destijds bij mijn toen nieuwe 525 bij de eerste oliewissel al doormidden gebroken. Tip was toen om er een torx in te tikken en los te draaien. Had er een raar gevoel bij maar het werkte ook nog !
KTM 250 EXC, 250 SX
Je kunt dit filter rustig een keer laten zitten, normaal gesproken.ktmray schreef:het gaat om de bout aan de onderkant
ga eerst een nieuwe dop kopen met buiten zeskant 'dan maar proberen met torx
als het nu niet zo belangrijk was ivm oliepomp liet ik hem deze keer zitten
ik heb er net eentje uitgehaald die ook veelste lang is blijven zitten omdat ie rondgedraaid was. gewoon even een imbusbout m8 10.9 pakken en die erin hechten. dan draai je m zo los.
erop meppen heeft geen zin omdat er geen koperen ring tussen zit.
het filter zat vol met alu schilfers. dat is na een blokschade gekomen die iemand al een keer eerder gerepareerd had... ze hebben dat filter toen gewoon laten zitten omdat ie al rondgedraaid was........
erop meppen heeft geen zin omdat er geen koperen ring tussen zit.
het filter zat vol met alu schilfers. dat is na een blokschade gekomen die iemand al een keer eerder gerepareerd had... ze hebben dat filter toen gewoon laten zitten omdat ie al rondgedraaid was........