Defensieterrein

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
singlerider1
Berichten: 87
Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
Locatie: Lopik

Zouden we dan toch weer iets meer ruimte gaan krijgen voor onze hobby?


http://www.knmv.nl/knmv/nieuws/motorspo ... eterreinen
Nosco
Berichten: 17
Lid geworden op: do mar 04, 2010 12:18
Locatie: Grunn

singlerider1 schreef:Zouden we dan toch weer iets meer ruimte gaan krijgen voor onze hobby?


http://www.knmv.nl/knmv/nieuws/motorspo ... eterreinen
Als je het artikel leest is het geen voorstel meer, maar is het al een feit en is vastgesteld dat (op een aantal terreinen na) gebruik gemaakt mag worden van defensieterreinen voor recreatieve doeleinden.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is, maar misschien heeft iemand anders het beter gelezen, is of je dan ook daadwerkelijk met je enduro lekker mag gaan spelen op de defensieterreinen. Of dat het in de regel alleen is toegestaan mits er een vergunning aangevraagt is.

Dat wil zeggen, of er straks alleen endurowedstrijden en rallywedstrijden e.d. gehouden worden, wellicht eens wat trainingen e.d.

Ik hoop dat we straks gewoon (mits we ons aan de regels kunnen houden) gebruik mogen maken van de defensieterreinen om lekker op de paden daar te gaan rijden.

Lijkt mij wel leuk om lekker ff in Havele rond te rijden of in de Haar (assen)
Blubber is fijn!
Arne
Berichten: 26
Lid geworden op: di okt 02, 2007 15:44
Locatie: Wijster

Havelte staat al in mijn Agenda :D
25 September off road met de brommert en in november 4x4
Zie http://www.mchavelte.nl voor de enduro en Off road rit

Beide zijn georganiseerde evenementen. Het lijkt me niet dat je straks iedere zondagmiddag een rondje over het terrein mag knorren...
.. daarvoor is dit land te georganiseerd.

Cheers,

Arne
meer schik op een oud brik
Nosco
Berichten: 17
Lid geworden op: do mar 04, 2010 12:18
Locatie: Grunn

Klopt.. ik had Havelte uiteraard ook al in mn agenda staan... vorig jaar was ook mooi (wel erg nat op sommige plekken en behoorlijk zwaar).

Was alleen wel benieuwd of de zandpaden straks openbaar zijn.
Blubber is fijn!
j. buikema
Berichten: 98
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26

even navraag gedaan bij de knmv
meer gebruik maken van defensieterreinen is alleen van tepassing voor evenementen.
dus lekker zelf erop uit gaan is er niet bij
of je moet er een 1 persoons-evenement van maken.....
mouser
Berichten: 118
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 22:16
Locatie: assen

Het is hoe dan ook goed nieuws dat er meer mogelijkheden komen, m.i. is meer duidelijkheid wel gewenst.

Na veel overleg met gemeente assen en belanghebbenden, lijkt een MX circuit bij de TT baan Assen onhaalbaar. Groot struikelblok is het convenant dat de TT baan heeft gesloten met milieu/natuur organiaties dat er niet meer geluidsevenementen op het TT terrein zullen plaatsvinden. De TT baan heeft deze agenda reeds gevuld, voor een MX circuit lijkt er geen plaats meer te zijn.

Aangezien een éénmaandelijks evenement op De Haar (defensieterrein Assen) toegestaan is, zouden we zoiets moeten organiseren. Dus een jaarkalender, waarop een vaste dag iedere maand gereden mag worden op de Haar ( en natuurlijk allle andere terrreinen!) Ik denk aan een simpele website met daarop de vastgelegde dagen voor het komende jaar, kan iedere OTR rijder gaan waar ie heen wil.

Vraag is alleen hoe gaan we dat met defensie voor elkaar krijgen? Iemand ideeen? Ik denk dat we er niet te lang mee moeten wachten, er zijn vast meerdere belanghebbende partijen die dan willen paardrijden, vliegeren noem maar op.

Ikzelf zal eens contact opnemen met de KNMV, kijken hoe we dit kunnen organiseren. Op de Haar ligt al een oefenbaan voor de luchtmobiele brigade, ook marechausse traint daar met enduro's.
j. buikema
Berichten: 98
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26

misschien is het een idee om hierbij het militaire enduroteam in te schakelen; hun teammanager is Peter Hageman
hij is ook betrokken bij het organiseren van de enduro/off road rit in Havelte volgens mij
hij zou wellicht kunnen fungeren als een soort van contactpersoon

linkje: http://www.defensie.nl/landmacht/extra/motorteam/team/
Nosco
Berichten: 17
Lid geworden op: do mar 04, 2010 12:18
Locatie: Grunn

Zijn natuurlijk wel een aantal aanvullende zaken waarbij je dan rekening moet houden. Dus er moet wel een plan liggen.

Simpelweg alleen vrij rondrijden zou problemen geven.

Wellicht een maandelijkse uitgezette 'OTR' -route georganiseerd via KNMV... of een maandelijkse 'enduro-trainingsdag' via de KNMV.

Ivm verzekeringen op die dagen / vergunningen en mogelijke overige risicobeperkingen lijkt mij dat wel de beste weg.
Blubber is fijn!
Haaans
Berichten: 46
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 20:33

Ik heb dit bericht ook met veel belangstelling gelezen.
Erg goed dat de KNMV dit (in samenwerking met de CDA!) voor elkaar heeft gekregen.
Het biedt een hele hoop mogelijkheden maar gewoon 'vrij rijden' zal er niet bij zijn. Het is denk ik aan de offroad en enduro verenigingen om hier op in te springen. Je zult de boel met een vergunning moeten gaan regelen om dingen als aansprakelijkheid, verzekeringen etc af te kunnen vangen.

En wat nog het beste zal werken: Defensie een deel van de opbrengst geven..
Geloof me: money talks, bullshit walks 8)
Plaats reactie